خودرو برقی کوچک ایران خودرو

نخستین عکس های خودرو برقی کوچک ایران خودرو با ظاهری عجیب منتشر شد

نخستین عکس های خودرو برقی کوچک ایران خودرو با ظاهری عجیب منتشر شد. در ادامه با مشخصات و امکانات اولین میکرو کار ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل طرح عرضه اولین میکرو کار خود را در دستور کار قرار داد و اکنون اولین تصاویر از این خودرو کوچک الکتریکی منتشر شده که نشان می‌دهد این خودرو همان ام وی ام 110 است. البته این خودروساز ام وی ام 110 را بازطراحی کرده و قصد دارد آن را همراه با یک پیشرانه 96 کیلوولتی در قالب یک خودرو الکتریکی روانه بازار کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات این میکرو کار آشنا می‌شویم.

مشخصات خودرو برقی کوچک ایران خودرو

این میکرو کار برقی به یک پیشرانه 96 کیلوولتی با توان 20 کیلوات مجهز شده که با یک بار شارژ کامل باتری 12 کیلوواتی خود می‌تواند مسافتی برابر با 150 کیلومتر را بپیماید. همچنین این خودرو حدود 700 کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نمای جلوی خودرو برقی کوچک ایران خودرو

طبق تصاویر منتشر شده به‌جز نمای جلو، نمای کناری و عقب این خودرو کاملا مشابه ام وی ام 110 است. در واقع بدنه کاملا به ام وی ام 110 تعلق دارد و طراحان برای نمای کناری فقط آینه‌ها را تغییر دادند و برای آن زه مشکی‌رنگ را نیز در نظر گرفتند. همچنین در نمای پشت نیز چراغ‌هایی با طراحی عجیب به‌چشم می‌خورند.

نمای کناری و عقب خودرو برقی کوچک ایران خودرو

گفتنی است میکروکارها همان خودروهای کوچک شهری محسوب می‌شوند که در ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردارند. دوو ماتیز یکی از محبوب‌ترین میکروکارها در بازار ایران بود. همچنین ام وی ام 110 نیز توانست به‌دلیل شباهت با این خودرو کره‌ای نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. اکنون که طرح عرضه خودروهای الکتریکی به‌شکل جدی توسط خودروسازان و واردکنندگان دنبال می‌شود، ایران خودرو در کنار تارا و ریرا برقی طرح عرضه یک میکروکار الکتریکی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:
ماشین برقی جمع و جور ایران خودرو به زودی رونمایی می‌شود رونمایی از دانگ فنگ E70، تاکسی برقی آینده ایران در نمایشگاه خودرو تهران