تاریخ انتشار اندروید 15

تاریخ انتشار اندروید 15 مشخص شد

تاریخ انتشار اندروید 15 اعلام شد. ظاهرا جدول زمانی انتشار آپدیت Android 15 مشابه نسخه‌های نسل قبلی این سیستم عامل محبوب است.

سرانجام گوگل سیستم عامل اندروید 15 را رسما معرفی کرد. بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، عرضه این نسخه با نخستین پیش نمایش توسعه دهندگان (Developer Preview) آغاز شده و کاربران می‌توانند آن را به‌صورت دستی روی گوشی های گوگل شامل سری پیکسل 6، پیکسل 7، پیکسل 8 و همچنین پیکسل فولد و پیکسل تبلت دانلود و نصب کنند. اگر دارای دستگاه‌های سری پیکسل گوگل نیستید، می‌توانید از همین امروز از ایمیج‌های سیستمی 64 بیتی (System Images) با شبیه‌ساز اندروید در اندروید استودیو استفاده کنید.

طبق روال معمول، گوگل همزمان با معرفی این نسخه، جدول زمانی و تاریخ انتشار رسمی اندروید 15 را نیز منتشر کرده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد روندی که برای انتشار Android 15 طی می‌شود مشابه نسخه‌های قبلی این سیستم عامل یعنی اندروید 13 و اندروید 14 خواهد بود.

تاریخ انتشار اندروید 15 بر اساس جدول زمانی گوگل

تاریخ انتشار اندروید 15

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برنامه انتشار اندروید 15 با آنچه در سال گذشته و برای نسخه‌های قبلی دیده بودیم، مطابقت دارد. اولین پیش‌نمایش توسعه دهنده یا Developer Preview در حال حاضر در دسترس کاربران قرار گرفته و دومین پیش نمایش توسعه دهنده نیز بین ماه مارس و آوریل 2024 عرضه خواهد شد. همچنین پس از آن، نسخه بتای عمومی اندروید 15 منتشر می‌شود و کاربران عادی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند نسخه پیش نمایش توسعه دهنده را به‌صورت دستی دانلود و نصب کنند، می‌توانند برای اولین بار به تجربه اندروید 15 بپردازند.

پس از عرضه چند نسخه بتا، این نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل تا ماه جولای 2024 به ثبات می‌رسد و به‌دنبال آن می‌توانیم شاهد عرضه نسخه نهایی اندروید 15 باشیم. گوگل زمان دقیق و مشخصی را برای عرضه نسخه نهایی و پایدار Android 15 ذکر نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود نسخه نهایی اندروید 15 در ماه اکتبر 2024 و همزمان با معرفی و عرضه سری گوشی های پیکسل 9 گوگل عرضه شود. شایان ذکر است که گوگل نسخه نهایی اندروید 14 را نیز در زمان مشابه و همزمان با عرضه پیکسل 8 عرضه کرده بود.

طبیعتا اندروید 15 در ابتدا برای گوشی های پیکسل گوگل عرضه می‌شود و برندهای دیگر مثل سامسونگ بعدها به‌صورت جداگانه، جزئیات در دسترس بودن این نسخه جدید را برای کاربران خود اعلام می‌کنند. در نهایت برنامه زمانی انتشار اندروید 15 را مرور می‌کنیم:

  • 16 فوریه 2024 (27 بهمن 1402): انتشار نسخه اول پیش نمایش توسعه دهنده
  • مارس 2024 (اسفند 1402-فروردین 1403): انتشار نسخه دوم پیش نمایش توسعه دهنده
  • آوریل تا ژوئن 2024 (فروردین تا تیر 1403): انتشار نسخه‌های بتا
  • اکتبر 2024 (مهر-آبان 1403): انتشار نسخه نهایی و پایدار اندروید 15 (احتمالی)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*