آئودی آ3 2015

بدترین خودروهایی که آئودی تاکنون ساخته است

اگر فکر می‌کنید Audi ماشین بد نمی‌سازد، شاید بهتر باشد تجدید نظر کنید. این‌ فهرستی از بدترین خودروهای تولید شده توسط آئودی بر مبنای گزارش‌های رسمی و مردمی است.

خودروهای آئودی را به داشتن استانداردهای ایمنی بالا و امکاناتی که برای راحتی و کاهش احتمال وقوع حادثه طراحی شده‌اند، می‌شناسیم. در یک کلام، Audi حس داشتن ماشین لوکس و سواری دلنشین را همزمان به شما می‌دهد. با وجود این، معدود دفعاتی شده که محصولات این برند هم  تو زرد از آب در آمده‌ باشند؛ حداقل به‌اندازه‌ای که بتوانیم یک لیست از بدترین خودروهای آئودی تهیه کنیم!

نام این کمپانی آلمانی از اوایل قرن بیستم در صنعت خودروسازی جا باز کرد؛ اما از اواخر دهه 60 میلادی بود که در قامت یکی از بهترین برندهای سازنده خودروهای لوکس ظاهر شد؛ یعنی پس از آنکه به مالکیت فولکس واگن در آمد.

طی این سال‌ها، مشخص شد که حتی برندهای لوکس هم از نارضایتی مشتریان بی‌نصیب نیستند. مشکلات مختلفی از هندلینگ ضعیف گرفته تا انواع نقص‌های فنی، توسط رانندگان خودروهای آئودی شناسایی شده است. البته شاید خیلی از آن‌ها موردی و حاصل بروز خطا در فرآیند مونتاژ بوده باشند؛ ولی برخی از عیب‌های پرتکرار چنان روی تجربه رانندگی افراد تاثیر گذاشتند که معرف بدترین خودروهای آئودی شدند.

بدترین خودروهای کارنامه آئودی

آئودی A6 مدل 2004

بدترین خودروهای آئودی

آئودی A6 یک خودروی پرقدرت 220 تا 300 اسب بخاری بود. مدل پایه، با یک موتور 2.7 لیتری V6 کار می‌کرد و خریداران می‌توانستند نسخه‌های 3.0 لیتری V6 و 4.2 لیتری V6 را هم انتخاب کنند. سیستم انتقال نیروی متنوعی هم داشت که شامل مدل اتومات 5 سرعته، مدل دستی 6 سرعته و مدل مجهز به جعبه‌دنده متغیر پیوسته می‌شد. اما این‌ها فقط نیمه پر لیوان بودند.

در سال 2004، یک نهاد نظارتی (ODI) هفده شکایت از مالکان آئودی A6 مبنی بر نشتی سوخت خودرو دریافت کرد. در پایان بررسی‌ها، یک چهارم این خودروها جمع‌آوری شدند که در دو مورد، خطر انفجار باک بنزین محتمل بود.

علاوه بر باک و سیستم سوخت‌رسانی، مشکلاتی در سیستم ترمزگیری، چرخ‌ها و موتور این خودرو هم که بین 36 هزار تا 50 هزار دلار قیمت داشت، گزارش شد.

آئودی A4 مدل 2011

بدترین خودروهای آئودی

نخستین نسل آئودی A4 در سال 1994 متولد شد: یک سدان بی‌ادعا که شاید رخ چشمگیری نداشت؛ اما ارزش خرید بالایی داشت. برای سال‌ها، صاحبان آن از داشتن یک ماشین لوکس و در عین حال ساده، لذت بردند تا اینکه نوبت به مدل 2011 رسید.

با یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر که نیرویی معادل 211 اسب بخار تولید می‌کرد، مدل 2011 آئودی A4 قیمت پایه 32 هزاری داشت که راضی‌کننده به‌نظر می‌رسید؛ به‌ویژه با در نظر گرفتن فضای زیاد داخل کابین، صندلی‌های چرمی و سیستم ضبط و پخش مجهز!

ولی هر چه بیشتر سوار آن می‌شدید، عیب‌های بیشتری پیدا می‌کردید. نشتی روغن و روغن‌سوزی، یکی از مشکلات پرتکرار گزارش شده در این ماشین بود؛ چیزی که برای رانندگان کم‌توجه، گران تمام می‌شد. مشکلات رایج دیگری هم در پیشرانه، سیستم سوخت‌رسانی و جعبه فرمان داشت.

با وجود همه این‌ها، آئودی هیچ‌وقت برای جمع‌آوری مدل 2011 آ4 فراخوان نداد؛ ولی سعی کرد از طریق ارائه خدمات پس از فروش، مشکلات گزارش شده را که عمدتا موتوری بودند، برطرف کند.

آئودی Q5 مدل 2014

بدترین خودروهای آئودی

نسخه مدرن Q5 یک کراس‌اوور زیبا با امنیت بالاست؛ ولی نقص‌های فراوانی که مدل 2014 داشت، خاطره بدی از آن در اذهان باقی گذاشت.

آئودی Q5 مدل 2014 در سه تریم قابل خریداری بود: 2.0T پریمیوم، 3.0T پریمیوم پلاس و 3.0TDI پریمیوم پلاس؛ قیمت این خودرو هم از 38 هزار و 645 دلار آغاز می‌شد. با پرداخت این مبلغ، یک خودروی 220 اسب بخاری با یک دوجین فناوری پیشرفته به‌دست می‌آوردید و در نگاه اول، معامله بدی به‌نظر نمی‌رسید.

ولی پس از چند هزار کیلومتر پیمایش، Q5 رنگ عوض می‌کرد و چهره واقعی خود را نشان می‌داد. این خودرو کم‌کم به روغن‌سوزی می‌افتاد و مشکل در کیلومترهای بالا، محسوس‌تر می‌شد. حتی تعداد پنج دستگاه از مدل 2014 آئودی کیو 5 به‌دلیل نقص در سیستم خنک‌کننده، ایربگ، پمپ سوخت و هیتر، جمع‌آوری شدند.

آئودی A3 مدل 2015

بدترین خودروهای آئودی

با داشتن 9 تریم مختلف که قیمتشان از زیر 30 هزار آغاز و به 39 هزار دلار ختم می‌شد، مدل 2015 آئودی A3 می‌توانست ماشینی برای همه سنین و سلایق باشد. انتخاب با شما بود که یک سدان چهار درب بگیرید یا یک خودروی دو درب کانورتیبل؛ یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری یا 2.0 لیتری!

در هر صورت، خودرویی لوکس با دست‌کم 150 اسب بخار زیر پای شما بود و یک آپشن 220 اسب بخاری هم وجود داشت. متاسفانه لذت راندن آئودی A3 برای صاحبانش کوتاه بود؛ زیرا حتی با کارکرد پایین هم مشکلات زیادی در آن بروز پیدا می‌کرد.

یکی از بزرگ‌ترین اشکالات مدل 2015، مانند آئودی Q5 و A4 روغن‌سوزی بود. شش دستگاه از این خودرو هم توسط کمپانی سازنده جمع‌آوری شدند که نیمی از آن‌ها مشکل باز نشدن ایربگ داشتند. ایرادهای برقی، نقص در پمپ بنزین و نشتی سیستم سوخت‌رسانی، از دیگر مشکلات ثبت شده برای آئودی A3 مدل 2015 بود.

همچنین بخوانید:
این ماشین ها، بهترین و بدترین خودروهای سال ۲۰۲۳ از نگاه موتورترند هستند اینها بدترین خودروهای قرن ۲۱ هستند بدترین خودروهای برقی که تاکنون ساخته شده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*