زنگ زدن بدنه تسلا سایبرتراک

رسوایی جدید برای ایلان ماسک: شکایت خریداران از زنگ زدن سایبرتراک

گزارش‌های خریداران از زنگ زدن بدنه پیکاپ برقی سایبرتراک حکایت دارند. حالا تسلا به مدیریت ایلان ماسک باید این چالش جدید را مدیریت کند.

با آغاز فرایند تحویل تسلا سایبرتراک در آذر ماه گذشته، موج جدیدی از حواشی حول محور این پیکاپ برقی شکل گرفت. خطر سایبرتراک برای عابران پیاده، عملکرد آفرود افتضاح تسلا سایبرتراک و دروغ تسلا درباره شعاع حرکتی سایبرتراک همگی تیترهایی‌اند که طی چند ماه اخیر در رسانه‌ها به چشم خورده‌اند. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، بعضی از خریداران زنگ زدن سایبرتراک را گزارش کرده‌اند. این در حالی است که به ادعای تسلا، این پیکاپ بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ دارد.

خریداران از زنگ زدن بدنه سایبرتراک می‌گویند

زنگ زدن بدنه تسلا سایبرتراک

در حالی که زمان زیادی از ورود Cybertruck به جاده‌ها نمی‌گذرد، در همین مدت کوتاه برخی متوجه ایجاد لکه‌های نارنجی‌رنگ شبیه به زنگ‌زدگی روی خودرو خود شده‌اند. به‌طور دقیق­‌تر، یکی از اعضای فروم Cybertruck Owners Club می‌گوید بعد از فقط دو روز رانندگی در هوای بارانی، لکه‌های نارنجی روی سایبرتراک خود مشاهده کرده است. این شخص حتی با شستن خودرو خود با صابون تلاش کرد این لکه‌ها را از بین ببرد، ولی تلاش او متاسفانه نتیجه‌ای نداشت.

کاربر دیگری هم پس از رانندگی در هوای بارانی لس آنجلس با همین لکه‌ها روی سایبرتراک خود مواجه شد؛ در شرایطی که فقط حدود 600 کیلومتر با این پیکاپ رانندگی کرده بود و طی بخش عمده 11 روز آن را جلو خانه خود پارک شده بود. این کاربر نهایتاً این خودرو را به یکی از مراکز خدماتی تسلا برد و به او گفته شد که ابزارهای لازم برای رفع این مشکل ماه آینده به این مرکز تحویل داده می‌شوند.

زنگ زدن بدنه تسلا سایبرتراک

حتی در راهنمای دیجیتال سایبرتراک آمده است که پنل‌های فولادی بدنه این وانت الکتریکی در صورت قرارگیری در معرض موادی مثل روغن، صمغ درخت و… دچار خوردگی می‌شوند و جهت جلوگیری از این اتفاق باید بدنه سریعاً شسته شود.

البته عنوان «ضدزنگ» می‌تواند گمراه‌کننده باشد؛ از آنجا که ایمنی کامل در برابر زنگ زدگی را القا می‌کند، اما در واقع فولاد ضدزنگ صرفاً مقاومت بیشتری نسبت به آن نشان می‌دهد. به گفته برخی از کارشناسان، احتمال دارد تسلا در انتخاب مواد یا فرایند تولید مرتکب اشتباه شده باشد و همچنین با توجه به توصیه‌های تسلا در راهنما می‌توان حدس زد که این خودروساز از نوعی فولاد با مقاومت کمتر در برابر زنگ زدگی استفاده کرده است.

این احتمالاً یکی دیگر از چالش‌هایی است که تسلا به مدیریت ایلان ماسک باید با آن دست و پنجه نرم کند. در آخر، نظر شما درباره این مشکل جدید برای پیکاپ پر سر و صدای تسلا چیست؟

همچنین بخوانید:
این پیکاپ قدیمی و فراموش شده، پدربزرگ تسلا سایبرتراک است آپشن جدید تسلا سایبرتراک، دکمه تبدیل شدن به قایق است! درگ تسلا سایبرتراک و فورد رپتور R؛ غول برقی ایلان ماسک در برابر هیولا وی V8 سوپرشارژ + ویدیو