اندروید 15 اندروید 14

قابلیت جدید اندروید 15، مادربزرگ شما را عاشق گوشی اندرویدی می‌کند

اندروید 15 نسخه توسعه دهندگان یک هفته بعد از نسخه بتای تازه‌ اندروید 14 منتشر شد. تلاقی این دو نسل از چه امکانات جدیدی خبر می‌دهد؟


گوگل چند روز پیش اولین نسخه آزمایشی از سیستم عامل فعلی خود را با شناسه Android 14 QPR3 منتشر کرد. این نسخه، سومین نسخه آزمایشی پلتفرم نرم افزاری اندرویدی تا پیش از انتشار نسخه پایدار آن در ژوئن است. یکی از کاربران پس از نصب این نرم افزار بتا روی گوشی گوگل پیکسل خود متوجه بخشی از یک کد تازه به نام easy pre-set شد. به نظر می‌رسد که این وضعیت، راهی برای آسان‌تر کردن استفاده از اندروید مخصوصا در جهت بهره گیری نسل سالخورده و افراد نه چندان آشنا با تکنولوژی باشد.

استرینگ‌هایی شامل کدهای مختلف درون Android 14 QPR3 Beta 1 وجود دارد که بیشتر درباره وضعیت Pre-set توضیح می‌دهد. با توجه به این استرینگ‌ها، وضعیت پیش تنظیم یا Pre-set به منظور بهینه سازی رابط کاربری Android و ” خوانایی بهبود یافته و تسهیل راهبری” طراحی شده است. کار Pre-set Mode در واقع ” بزرگ کردن آیکون‌ها و متون، افزودن تضاد و برجسته سازی و همچنین اضافه کردن دکمه‌های راهبری به انتهای صفحه نمایش” خواهد بود.

امکان لانچ دستی برای صفحه تنظیمات Pre-set Mode وجود دارد؛ اما نمی‌توانید آن را به طور کامل روی سیستم عامل جدید گوگل فعال کنید. همچنین یک قابلیت دیگر را در این وضعیت پیدا کردیم که با فعالسازی Pre-set Mode در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و می‌توانید در ادامه تصویرش را مشاهده کنید. تصویر پس زمینه فعلی به صفحه کاملا سیاه تغییر یافته.

اندروید 15 اندروید 14

معرفی قابلیت Pre-set در اندروید 15

خوشحالیم که گوگل چنین قابلیت کاربردی را به اندروید استاک خود اضافه کرده. بسیاری از سازندگان در رابط‌های کاربری خود چنین قابلیتی را ارائه می‌کنند و حتی نرم افزارهای جانبی لانچر موجود در بازار اپلیکیشنی گوگل هم در اکثر موارد دارای این امکان هستند.
بله این امکان در Android 14 QPR3 Beta 1 کشف شده، اما بعید می‌دانیم که گوگل آن را در نسخه نهایی ماه ژوئن هم قرار دهد. بیشتر به نظر می‌رسد که گوگل قابلیت Pre-set Mode را برای به روز رسانی عمده اندروید 15 نگه دارد. بدین ترتیب، ظهور این قابلیت در بتای اندروید 14 فعلی صرفا به خاطر هم زمان پیش رفتن فعالیت‌های گوگل در توسعه دو نسخه نرم افزاری از سیستم عامل خودش توجیه پذیر شده است.

از طرفی هم نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان از اندروید 15 شب گذشته منتشر شد و باید منتظر کالبد شکافی کدهای درون آن باشیم تا این پیش بینی هم مورد تایید قرار گیرد.

مطالب مرتبط:
سامسونگ با انتشار آپدیت اندروید ۱۴، کاربران گوشی گلکسی A72 را سورپرایز کرد تاریخ انتشار اندروید ۱۵ مشخص شد آموزش نصب اندروید ۱۵