بهترین تانک جهان، تانک تی ۹۰ روسیه

پوتین: بهترین تانک جهان برای روسیه است

ولادیمیر پوتین، در جریان اخیر بازدید خود از کارخانه تانک‌سازی روسیه اعلام کرده که بهترین تانک جهان متعلق به روسیه است. در ادامه مشخصات این تانک را بخوانید.

ولادیمیر پوتین، در جریان اخیر بازدید خود از کارخانه اورال واگن Zavod که مسئولیت تولید تانک و واگن‌های راه آهن روسیه را دارد، اعلام کرد تانک تی 90 ام Proryv بهترین تانک جنگی جهان است. در این مطلب از سایت گجت نیوز، شما را بیشتر با این تانک روسی آشنا خواهیم کرد.

در جریان این بازدید، پوتین به این مورد اشاره کرد که حتی دشمنان روسیه نیز تانک تی 90 ام Proryv را بهترین تانک جهان می‌دانند. این گفته‌های پوتین در حالی است که در بحبوحه جاری جنگ اوکراین، خسارات قابل توجهی به ارتش روسیه وارد شده است.

تانک تی 90 ام، بهترین از نظر پوتین

تانک تی 90 ام، در سال 2020 به عنوان نسخه ارتقا یافته تانک تی 90 دوران شوروی وارد ارتش روسیه شد. این تانک در نبرد روسیه با اوکراین نیز مورد استفاده قرار گرفته که طبق گزارش‌های منتشر شده از 24 فوریه 2022، نیروهای اوکراینی تعدادی از آن‌ها را منهدم و حدود 70 دستگاه آن‌ها را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

تانک تی 90 ام بهترین تانک روسیه

یکی از موارد قابل توجه در جنگ اوکراین و روسیه، انهام یک دستگاه تانک تی 90 ام با استفاده از خودروهای جنگی بردلی ایالات متحده است که آسیب‌پذیری‌های طراحی این تانک را آشکار کرد. طبق نظر تحلیل‌گران نظامی، این تانک نقاط ضعف بسیاری مانند میدان دید محدود برای فرمانده تانک و توپچی، شیشه‌های محافظ بزرگ که می‌توانند مورد آسیب قرار بگیرند، دارد.

با وجود بدنه زرهی قوی، تانک تی 90 ام در برابر موشک‌های انتحاری و سلاح‌های ضد تانک امروزی ناتوان است. البته این مورد یکی از چالش‌هایی است که حتی پیشرفته‌ترین تانک‌های امروزی نیز با آن مواجه هستند.

با وجود نقاط ضعف و آسیب پذیری‌های بسیار در تانک تی 90 ام، پوتین همچنان به حمایت همه جانبه خود از آن ادامه می‌دهد. باید منتظر ماند تا ببینیم پوتین برای آینده این تانک چه برنامه‌ریزی کرده است.

مطالب مرتبط:
معرفی موشک ضد تانک کورنت ، سلاح مرگبار روسی + عکس و ویدیو ۱۰ مورد از بدترین تانک های نظامی تاریخ