پرتاب ماهواره 6G چین

چین با پرتاب اولین ماهواره 6G به فضا، تاریخ‌سازی کرد

یکی از شرکت‌های مخابراتی چین، نخستین ماهواره 6G آزمایشی را به فضا پرتاب کرد تا زمینه‌ساز توسعه نسل جدید شبکه موبایل و اینترنت پرسرعت شود.

چاینا موبایل (China Mobile) در ماه جاری میلادی، یک ماهواره بومی را به‌منظور تست شبکه 6G به فضا پرتاب کرد؛ چیزی که این شرکت مستقر در چین را به سردمدار نسل بعدی ارتباطات تبدیل می‌کند. این ماهواره از یک جهت هم منحصر به‌فرد است؛ زیرا با استقرار در ارتفاع 500 کیلومتری، فاصله بسیار نزدیکی از زمین در قیاس با سایر ماهواره‌های ارتباطی دارد.

قرارگیری در مدار پایینی زمین، ارسال و دریافت سریع‌تر داده‌ها را امکان‌پذیر و آن را قابل اتکاتر می‌کند.

فناوری به‌کار رفته در این ماهواره 6G، توسط آکادمی علوم چین خلق شده است. آن‌ها ادعا می‌کنند چیزی ساخته‌اند که می‌تواند خود را در فضا آپدیت کند و عملیات را به‌طور خودکار، هوشمند و موثر مدیریت کند.

پرتاب ماهواره 6G چین

اما هدف ترسیم شده از پرتاب این ماهواره فقط تست یک فناوری جدید نیست، بلکه حل مشکلات جهانی است؛ حداقل آن‌طور که از ظواهر امر پیداست. امروزه مردم بسیاری از مناطق در گوشه و کنار دنیا با اینترنت ضعیف سر و کله می‌زنند؛ آن هم به این دلیل که سیگنال ضعیفی از ماهواره‌های دوردست دریافت می‌کنند. یک ماهواره با فناوری نوین، می‌تواند ارتباط بهتری بین زمین و فضا برقرار کند و راهگشای این مشکل باشد.

پس شاید رویای دسترسی به اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت برای همگان، خیلی دور از دسترس نباشد. دست‌کم می‌دانیم تکنولوژی آن، همین حالا هم وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*