دنا هیبریدی

دنا هیبریدی به بازار می آید + عکس

شرکت ایپکو در سیزدهمین همایش پیشرانه‌های درون سوز از دنا هیبریدی رونمایی کرد. در ادامه مشخصات فنی و تصاویر این سدان را خواهیم دید.

خودروهای هیبریدی پا به پای محصولات بنزینی و الکتریکی در حال تولید هستند و پیش‌بینی می‌شود تا یک دهه آینده تعداد آنها بیشتر شود. در بازار داخلی ایران ماشین های هیبریدی با استقبال چندان مطلوبی مواجه نشده‌اند که علت آن تولید کم چنین محصولاتی است و به‌نظر می‌رسد با کمی تلاش، استقبال خوبی از آنها صورت بگیرد.

دنا هیبریدی در راه بازار ایران

دنا هیبریدی

ایران خودرو به‌عنوان بزرگترین خودروساز ملی کشور در تلاش است روز به روز سبد محصولات خود را متنوع سازد و در همین راستا به‌تازگی از نسخه هیبریدی دنا رونمایی کرده است. پیش‌تر همایش پیشرانه‌های درون سوز برگزار شد و ایپکو در سیزدهمین دوره این همایش از محصول جدید آبی‌پوشان رونمایی به عمل آورد.

زیر کاپوت دنا هیبریدی یک پیشرانه بنزینی سه سیلندر با حجم 1 لیتر و یک موتور الکتریکی تعبیه شده که مجموعاً می‌توانند 122 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. پیشرانه برقی نیروی خود را از باتری‌های 14 کیلووات‌ساعتی دریافت می‌کند و باتری‌ها نیز انرژی خود را از سوخت بنزین می‌گیرند و بدین ترتیب هر دو پیشرانه با کمک یکدیگر خودرو را روشن و آماده به کار خواهند کرد.

دنا هیبریدی

دنا هیبریدی در هر 100 کیلومتر مسافت به‌طور ترکیبی 3.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و طبق آنچه ایپکو اعلام کرده در هر یک کیلومتر مسافت طی شده، 77 گرم دی‌اکسیدکربن منتشر خواهد کرد؛ یعنی به میزان نصف یک خودرو تماما بنزینی دی اکسید کربن انتشار می‌دهد.

اگر باک بنزین پر باشد و باتری‌ها نیز شارژ شده باشند، می‌توان انتظار داشت این خودرو هیبریدی حداکثر 1000 کیلومتر مسافت طی کند. همچنین به‌ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، 15 کیلووات ساعت انرژی الکتریکی مصرف خواهد شد و اگر به تنهایی از پیشرانه الکتریکی استفاده شود محدوده حرکتی به 67 کیلومتر می‌رسد.