دنا پلاس هیبریدی

دنا پلاس هیبریدی به زودی روانه بازار خواهد شد + عکس، مشخصات فنی و امکانات

ایران خودرو قصد دارد به‌زودی از محصول جدیدی تحت عنوان دنا پلاس هیبریدی رونمایی کند. مشخصات فنی و امکانات این خودرو را در ادامه بخوانید.

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که شرکت ایران خودرو در سبد دارد، دنا پلاس است. این سدان جذاب و جوان‌پسند نسخه‌های مختلفی دارد و از آنجایی که پلتفرم آن جا افتاده، آبی‌پوشان جاده مخصوص قصد ترک و خداحافظی با آن را ندارند. در آخرین اخبار این شرکت داخلی با مدل جدیدی از دنا پلاس با باتری 48 ولتی آشنا خواهیم شد.

دنا پلاس هیبریدی به زودی در خیابان‌های کشور

دنا پلاس هیبریدی

دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفت است و خودروسازان هم در تلاشند از این غافله عقب نمانند و به همین منظور روز به روز ماشین‌های خود را به‌روز می‌کنند و قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آنها می‌افزایند. ایران خودرو به‌عنوان استراتژیک‌ترین خودروساز ملی در صدد است از دنا پلاس هیبریدی به‌زودی رونمایی کند.

آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، نسخه هیبریدی این سدان خوش‌ظاهر مجهز به باتری 48 ولتی شده و پروژه بهره‌برداری از آن به بهمن سال گذشته برمی‌گردد. بد نیست بدانید در مقطع کنونی خودروسازان زیادی تلاش کرده و می‌کنند تا از تکنولوژی نیمه هیبرید در خودروهای خود استفاده کنند و ایران خودرو هم قصد ادامه همین مسیر را دارد.

عموما خودروهای هیبریدی ملایم و در کل ماشین‌های برقی دردسرهای کمتری در مقایسه با نمونه‌های بنزینی دارند و علت این‌که شرکت‌های داخلی به فکر استفاده از این پلتفرم در محصولات خود هستند، همین مورد است. در ادامه به بیان مشخصات فنی و امکانات رفاهی دنا پلاس هیبریدی می‌پردازیم.

دنا پلاس هیبریدی

مشخصات فنی و امکانات

به‌طور کلی برای این‌که خودروهای هیبرید ملایم به حرکت درآیند از یک پیشرانه الکتریکی کوچک با حجم کم استفاده می‌شود که یا 12 ولتی است یا 24 یا 48 ولتی. این پیشرانه در کنار موتور بنزینی به حرکت بهتر خودرو کمک می‌کند و ایران خودرو تصمیم گرفته برای دنا پلاس از یک نمونه 48 ولتی BISG استفاده نماید.

نوع پیشرانه بنزینی که قرار است زیر کاپوت دنا پلاس هیبریدی تعبیه شود مشخص نیست؛ ولی گمانه‌زنی‌هایی در خصوص موتور EFP تنفس طبیعی یا EFP توربوشارژ شنیده می‌شود. همچنین این فرضیه محتمل است که آبی‌پوشان از خانواده موتورهای 3 سیلندر در این سدان تازه‌وارد بهره ببرند.

از جمله امکاناتی که خودروی فوق دارد می‌توان به سانروف، کلاستر دیجیتالی، سردنده ماوسی همراه با شیفتر پشت فرمان، آینه الکتروکرومیک، سیستم کروز کنترل، فرمان دی‌کات، سنسورهای نور و باران، سامانه کنترل پایداری، چهار کیسه هوا، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو، مولتی‌مدیا همراه با دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک همراه با نمایشگر، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به‌صورت برقی، دی‌لایت و پوزیشن لایت، سنسورهای اطلاع‌رسانی میزان فشار باد تایرها و ترمزهای دیسکی جلو و عقب اشاره کرد.