خودروهای برقی سایک

خودروهای برقی سایک توسط پارس خودرو به ایران وارد می‌شوند

با اعلام رسمی مدیرعامل شرکت پارس خودرو، همکاری این گروه خودروسازی با سایک موتور (SAIC) چین و عرضه خودروهای برقی این برند در ایران به‌زودی آغاز خواهد شد.

شرکت پارس خودرو که سابقه تأسیس آن به‌عنوان قدیمی‌ترین خودروساز خاورمیانه به سال ۱۳۳۵ خورشیدی بازمی‌گردد تا به حال توانسته با تولید نزدیک به ۴۰ خودرو متفاوت از جمله آریا شاهین، کادیلاک سویل، شورولت رویال، پاترول، ماکسیما، مگان و خانواده تندر ۹۰ مشتریان و خریداران بسیاری را از دیرباز به سوی این برند جذب کند. حال با عنایت به جدیدترین اخبار خودرو این شرکت خودروسازی قدیمی در راستای افزایش تنوع محصولات خود از همکاری رسمی با سایک (SAIC) چین خبر داده است.

همکاری پارس خودرو با یکی از برترین خودروسازان جهان

همکاری پارس خودرو و سایک چین

محمد حسین ادیانی، مدیرعامل شرکت پارس خودرو با بیان اهداف این شرکت از همکاری مشترک با سایک چین ابراز خرسندی کرد و افزود:

همکاری پارس خودرو و سایک موتور چین در ابتدا بر مبنای واردات خودرو صورت خواهد گرفت. این شرکت تصمیم دارد تا در گام نخست کراس اوور هیبریدی رووی eRX5 را به بازار ایران بیاورد که نسخه الکتریکی کراس‌اوور ام‌‌ جی RX5 است. پس از آن نیز محصولات دیگری با روش مونتاژ CKD از برند سایک توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه خواهند شد.

شرکت پارس خودرو که از سال ۹۸ و همزمان با خروج برلیانس از ایران بیشتر از ۵۰ درصد خط تولید این شرکت را نیز تعطیل کرد، از همان سال به تولید برخی از نسخه‌های کوییک و ساینا مشغول است.

در مقابل اما شرکت سایک خودرو چین به‌عنوان یکی از برترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی با درآمدی نزدیک به ۱۰۸ میلیارد دلار بالاتر از خودروسازان مشهوری چون تسلا، نیسان و کیا موتورز، عنوان دهمین خودروساز پرفروش جهان را تا به امروز با خود یدک می‌کشد.

بازار ایران در انتظار خودروهای برقی سایک

خبر همکاری پارس خودرو و سایک موتور چین در حالی منتشر شده که این شرکت چینی در زمینه تعهدات خود سابقه درخشانی نداشته است. شرکت آذویکو طی نیمه دوم دهه 1390 محصولات ام‌ جی (MG) را در ایران مونتاژ می‌کرد. شرکت ام‌ جی ایران نیز طی همین دهه خودروهای وارداتی ام‌ جی را وارد بازار ایران کرده بود. خودروسازی فردا نیز تصمیم داشت تا ام‌جی RX5‌ را در ایران مونتاژ کند. با این‌ حال، پس از بازگشت تحریم‌ها، سایک موتور و ام جی به‌عنوان برند زیر مجموعه این کمپانی نیز از بازار ایران رفتند؛ بنابراین ممکن است تا در آینده باز هم شاهد بدقولی و خروج این شرکت خودروسازی از کشورمان باشیم. اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در آینده نزدیک بازار خودرو ایران میزبان خودروهای برقی سایک خواهد بود.

همچنین بخوانید:
جی ای سی آیون ؛ کراس اور برقی جدید راسا موتور + ویدیو نبکا ای تی 5 ؛ اولین کراس اوور برقی بازار ایران با موتور پرچمدار BYD

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*