نیسان تیدا

نیسان تیدا آمد؛ هاچ بک ارزان قیمت ژاپنی وارداتی جدید پارس خودرو

نیسان تیدا به‌عنوان یک هاچ بک ارزان قیمت وارداتی پارس خودرو وارد ایران شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Nissan Tiida آشنا می‌شویم.

پارس خودرو مدتی قبل طرح عرضه هاچ بک نیسان تیدا را به‌عنوان یک هاچ بک اقتصادی در دستور کار خود قرار داد. اکنون نیز خبرها حاکی از آن است که این خودرو وارد ایران شده و در حال انجام تست‌های فنی است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات Nissan Tiida آشنا کنیم.

طراحی نیسان تیدا وارداتی 

نمای جلوی نیسان تیدا

در نمای جلوی نیسان تیدا شاهد چراغ‌های باریک و جلوپنجره کوچکی هستیم که ترکیب آنها نمای متفاوتی با سایر محصولات نیسان به‌وجود آورده است. در نمای عقب نیز چراغ‌هایی مشابه با نیسان سیلفی به‌چشم می‌خورند. به‌طور کلی هرچند طراحی تمام بخش‌ها تقریبا هماهنگ به‌نظر می‌رسد، اما نمی‌توان آن را خودرویی جذاب دانست؛ چرا که ترکیب مه‌شکن‌های دایره‌ای، سپر ساده و چراغ‌های باریک از جذابیت آن کاسته است.

نمای عقب نیسان تیدا

البته طراحان با استفاده از رینگ‌ 16 و 17 اینچی، خطوط روی بدنه، بالچه انتهای سقف و آنتن کوسه‌ای توانستند نمای اسپرتی را در این هاچ بک اقتصادی به‌وجود آورند. همچنین نیسان تیدا دارای 4387 میلی‌متر طول، 1768 میلی‌متر عرض، 1520 میلی‌متر ارتفاع و 2700 میلی‌متر فاصله محوری است.

طراحی داخلی نیسان Tiida

کابین نیسان تیدا

نیسان تیدا در قالب یک هاچ بک اقتصادی روانه بازار شده و به همین دلیل نمی‌توان از کابین آن انتظار زیادی داشت. هنگام ورود به کابین شاهد استفاده از پلاستیک‌های ارزان قیمت در بخش‌های مختلف از جمله داشبورد هستیم. به‌طور کلی فرمان بزرگ، صفحه‌آمپر معمولی، صندلی‌های پارچه‌ای و دکمه‌های زیاد به‌خوبی قدیمی بودن این خودرو را نشان می‌دهند.

البته این خودرو به امکانات رفاهی نظیر کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه‌ای و سانروف نیز مجهز شده است. سرنشینان بلندقامت نیز در صندلی عقب این خودرو اذیت نخواهند شد و حجم صندوق عقب این خودرو نیز در حالت استاندارد 385 لیتر است که با خواباندن صندلی‌ها به 1400 لیتر می‌رسد.

مشخصات فنی Nissan Tiida

هرچند نیسان تیدا در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های توربو به فروش می‌رسد، اما به احتمال زیاد شاهد عرضه نسخه 1.6 لیتری تنفس طبیعی این هاچ بک ژاپنی در ایران خواهیم بود. پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی این خودرو از نوع 4 سیلندر بوده و قدرتی برابر با 122 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر را به تولید می‌رسد. همچنین این خودرو ظرف مدت حدود 13 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 6.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:
نیسان قشقایی ۲۰۲۴ به کشور وارد شد + مشخصات فنی و آپشن ها ۳ خودرو نیسان در سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت؛ قشقایی، سیلفی و کیکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*