باز کردن قفل گوشی اندرویدی

بهترین برنامه های شکستن و باز کردن قفل گوشی های اندرویدی

اگر رمز عبور گوشی‌تان را فراموش کرده‌اید، در اینجا می‌توانید با تعدادی از بهترین ابزارهای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی با حداقل دردسر آشنا شوید.

در دنیای پرخطر دیجیتالی امروز امنیت مهم‌ترین دغدغه کاربران گوشی های موبایل به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر اکثر گوشی های اندرویدی به سطح قابل قبولی از امنیت رسیده‌اند؛ به‌طوری که عملا امکان دسترسی غیرمجاز به گوشی‌های اندرویدی تقریبا به صفر رسیده است. با این وجود همین امنیت بالا در برخی موارد مشکلاتی را نیز برای کاربران ایجاد می‌کند! به‌عنوان مثال برای بسیاری افراد پیش آمده که به دلیل فراموش کردن رمز ورود، شکستن صفحه نمایش یا هر مشکل غیرقابل پیش‌بینی دیگر، ورود به گوشی برایشان غیرممکن شده باشد!

برای رفع این مشکل مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف برای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی ساخته شده‌اند که می‌توانند بار دیگر دسترسی به گوشی را برای کاربران فراهم کنند.‌ در ادامه این متن سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین گزینه‌های مورد استفاده برای شکستن یا باز کردن قفل گوشی های اندرویدی بپردازیم و مزایا و معایب هریک را بررسی کنیم. این اپلیکیشن‌ها طبیعتا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با گذر از قفل صفحه نمایش دستگاه‌های اندرویدی امکان ورود به آن‌ها در زمان‌هایی که روش‌های معمولی قادر به انجام این کار نیستند را فراهم می‌کنند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها و ابزارها زمان‌هایی که رمز خود را فراموش کرده‌اید، صفحه نمایش گوشی‌تان با مشکل روبرو شده یا به هر دلیل دیگری قادر به دسترسی به گوشی خود نیستید بسیار مفید خواهد بود.

باز کردن قفل گوشی های اندرویدی بدون در اختیار داشتن رمز عبور چگونه امکان‌پذیر است؟

شاید از خودتان بپرسید آیا شکستن قفل گوشی های اندرویدی و ورود به آن بدون داشتن رمز عبور یا الگوی تعیین شده برای دستگاه امکان‌پذیر است یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است! یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های انجام این کار استفاده از قابلیت تماس اضطراری در گوشی‌های اندرویدی و دور زدن رمز عبور است. این روش البته صرفا برای گوشی‌های مجهز به اندروید 5 (آبنبات چوبی) و پایین‌تر قابل انجام بوده و با توجه به این که ده سال از عمر گوشی‌های مجهز به اندروید لالیپاپ می‌گذرد، احتمالا نتوان استفاده چندانی از آن کرد!

از سوی دیگر بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه هم روش دیگری برای انجام این کار است؛ هرچند که این روش نیز باعث پاک شدن تمامی داده‌های کاربران شده و قطعا مورد پسند بسیاری افراد نخواهد بود.

روش کارآمد دیگر برای انجام این کار استفاده از سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و ابزارهای شخص ثالث مثل DroidKit یا Dr. Fone یا دیگر برنامه‌هاست که برای دور زدن قفل صفحه نمایش بدون نیاز به ریست کردن دستگاه طراحی شده‌اند. بازار این دسته اپلیکیشن‌ها البته بسیار متنوع و گسترده است و به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه برای انجام این کار شاید کار چندان ساده‌ای نباشد. در اینجا قصد داریم پنج اپلیکیشن برتر برای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی را معرفی کنیم و ضمن اشاره به مزایا و معایب هریک، روش کار آن‌ها را توضیح دهیم. بهترین ابزارهای مناسب برای آنلاک کردن گوشی‌های اندرویدی که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت به‌شرح زیر هستند:

  1. DroidKit – Android Screen Unlocker
  2. Fone – Screen Unlock (Android)
  3. Multi Unlock Software
  4. NokiaFREE Unlock Codes Calculator
  5. iToolab UnlockGo (Android)

رش اول: استفاده از DroidKit – Android Screen Unlocker

DroidKit – Android Screen Unlocker ابزار کامل برای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی لاک شده با تنها چند کلیک است که در شرایط فراموش کردن رمز عبور، الگو یا پین کد دستگاه بسیار مفید و کاربردی ظاهر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سرویس آن است که کار کردن با آن به هیچ مهارت خاصی نیاز نخواهد داشت. همچنین برخی دیگر از مزایای این نرم افزار نیز عبارتند از:

  • قابلیت دور زدن انواع روش‌های احراز هویت در گوشی‌های اندرویدی اعم از پسورد، پین کد، الگو، اثر انگشت یا تشخیص چهره.
  • قابلیت شکستن قفل بیش از 20 هزار مدل از گوشی‌های اندرویدی از تمامی برندها اعم از سامسونگ، گوگل، شیائومی و هواوی.
  • عدم نیاز به مهارت فنی یا روت کردن دستگاه
  • ارائه برخی قابلیت‌های اضافی مثل امکان دور زدن قفل FRP، بازگردانی اطلاعات پاک شده، انتقال داده‌ها به دستگاه جدید و رفع مشکلات سیستمی.

این نرم افزار همچنین قادر است فرآیند احراز هویت گوگل در گوشی‌های اندرویدی را نیز دور زده و گزینه‌های مختلفی برای بازگردانی داده‌ها پس از ریست فکتوری را در اختیارتان قرار دهد. DroidKit – Android Screen Unlocker همچنین از نسخه‌های 6 تا 13 اندروید نیز پشتیبانی می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
قفل صفحه نمایش و FRP گوشی و تبلت اندرویدی را چگونه دور بزنیم؟ استفاده از الگوی قفل در گوشی های اندرویدی نا امن است! همین حالا آن را به پین کد تغییر دهید ۱۰ برنامه رایگان که هر کاربر اندرویدی باید نصب کرده باشد

روش کار با نرم افزار DroidKit – Android Screen Unlocker برای شکستن قفل گوشی های اندرویدی به‌صورت زیر است:

گام اول: اجرای DroidKit روی کامپیوتر

ابزار DroidKit

در ابتدا آخرین نسخه از نرم افزار DroidKit را روی کامپیوتر خود دانلود کنید. این نرم افزار روی سیستم عامل‌های ویندوز یا مک قابل نصب خواهد بود.‌ در گام بعدی لازم است با استفاده از یک کابل USB دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کرده و گزینه Screen Unlocker را اجرا نمایید.

گام دوم: آماده‌سازی فایل تنظیمات

باز کردن قفل گوشی اندرویدی

پس از انجام مراحل گام اول، DroidKit به‌طور خودکار فایل تنظیمات سازگار با دستگاه شما را آماده می‌کند. پس از انجام این کار با کلیک روی عبارت Remove Now مراحل را ادامه دهید.

گام سوم: قرار دادن دستگاه در مد ریکاوری

اپلیکیشن DroidLock

با استفاده از راهنمایی‌های ارائه شده روی صفحه نمایش، مراحل لازم برای قرار دادن گوشی خود در مد ریکاوری و پاک کردن پارتیشن کش آن را انجام دهید. پس از انجام این کار، مراحل دور زدن قفل صفحه نمایش آغاز خواهد شد.

گام چهارم: تایید حذف قفل لاک اسکرین

باز کردن قفل گوشی اندرویدی

پس از اندکی صبر، پیغام «Screen Lock Removal Completed» را روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که به معنای انجام موفقیت‌آمیز فرآیند باز کردن قفل گوشی اندرویدی شماست.

پس از تایید اتمام فرآیند دستگاه به‌طور خودکار ریستارت خواهد شد و پس از روشن شدن مجدد خبری از پسورد، الگو یا هر روش دیگر احراز هویت برای ورود به آن نخواهد بود.‌ به کمک این اپلیکیشن همچنین می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از اکانت گوگل، کارت حافظه خارجی یا سیم کارت نیز بازیابی کنید.

روش دوم: استفاده از Dr.Fone – Screen Unlock (Android)

اپلیکیشن دکتر فون (اندروید) هم ابزار کاربردی دیگری است که به کاربران گوشی های اندرویدی کمک می‌کند در صورت فراموش کردن رمز عبور دستگاه قادر به گذشتن از فرآیند احراز هویت باشند.‌ این سرویس قادر به دور زدن انواع روش‌های ورودی مانند رمز، پین کد، اثر انگشت و الگو بوده و با حدود دو هزار دستگاه اندرویدی از 15 برند مختلف گوشی‌ساز اندرویدی سازگاری کامل دارد. دکتر فون همچنین کاربری فوق‌العاده ساده‌ای را ارائه کرده و نیازی به مهارت‌های خاص ندارد. علاوه بر این، باز کردن قفل گوشی های اندرویدی توسط این سرویس به کمتر از پنج دقیقه زمان نیاز خواهد داشت!

ابزار Dr Phone

البته دو مورد از مشکلات اصلی Dr.Fone عدم سازگاری مناسب آن با مدل‌های قدیمی‌تر اندروید و قیمت بالاتر آن در مقایسه با بسیاری سرویس‌های مشابه است. این سرویس در حال حاضر قیمتی 50 دلاری دارد که برای کاربران بسیاری گوشی‌های اندرویدی منطقی به نظر نمی‌رسد. البته در ازای پرداخت این هزینه، کاربران دکتر فون می‌توانند به پشتیبانی 24 ساعته در کنار ویدیوها و متون آموزشی مختلف در وبسایت رسمی این سرویس دسترسی داشته باشند.

به‌طور کلی Dr. Fone ابزاری بسیار کارآمد و قابل اطمینان برای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود. بنابراین در صورتی که با پرداخت قیمت 50 دلاری ماهیانه آن مشکلی ندارید، می‌توانید از بابت استفاده از سرویسی توانمند برای ورود به گوشی موبایلتان مطمئن باشید.

مزایای استفاده از Dr.Fone – Screen Unlock (Android)

  • امکان عبور از انواع روش‌های احراز هویت اعم از پین کد، پسورد، اثر انگشت و الگو
  • سازگاری کامل با ویندوز، مک و دیگر سیستم عامل های پرطرفدار دنیا
  • گستردگی و تنوع دامنه خدمات. این ابزار علاوه بر سازگاری کامل با سیستم عامل‌های پرطرفدار کامپیوتر مثل PC یا macOS، از اندروید و iOS نیز پشتیبانی می‌کند.
  • پشتیبانی بیست و چهار ساعته و امکان شرکت کردن در چت‌های صوتی و ویدیویی و برخورداری از پشتیبانی فنی در صورت خریداری نسخه پولی اپلیکیشن.

معایب سرویس Dr.Fone – Screen Unlock (Android)

  • عدم سازگار با نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید بر اساس گزارش برخی کاربران این گوشی‌ها.
  • عملکرد نه چندان ایده‌آل روی دستگاه‌های جدیدتر؛ به‌طوری که در بسیاری موارد دور زدن قفل گوشی اندرویدی بدون از دست دادن داده‌ها امکان‌پذیر نیست.
  • حرفه‌ای نبودن تیم پشتیبانی فنی در برخی شرایط
  • قیمت بیش از انداز گران این دستگاه که با توجه به وجود برخی سرویس‌های ارزان‌تر یا حتی رایگان با قابلیت‌های مشابه، ارزش آن را به‌طور جدی زیر سوال می‌برد!

روش سوم: نرم افزار Multi Unlock

باز کردن قفل گوشی اندرویدی

مولتی آنلاک یک نرم افزاری ویندوزی است که باز کردن قفل بسیاری دستگاه‌های اندرویدی از برندهای سامسونگ، هواوی، سونی، شیائومی و دیگر موارد را امکان‌پذیر می‌کند. Multi Unlock در مقایسه با بسیاری سرویس‌های مشابه رابط کاربری ساده‌تر و سرراست‌تری داشته و برای افرادی که چندان از لحاظ معلومات فنی حرفه‌ای نیستند، بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. در کنار پشتیبانی از برندهای سرشناس گوشی‌ساز اندرویدی، مولتی آنلاک همچنین قادر است دستگاه‌های اندرویدی برندهای کم‌استفاده‌تری مثل بلک بری، SE، MTK، iDEN، اچ تی سی، آلکاتل، پالم یا دل را هم پشتیبانی کند.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این اپلیکیشن می‌توان به امکان عبور از قفل گوشی‌های دارای هر نوع سیم کارت از هر اپراتور کشورهای مختلف است که باعث کاهش هزینه‌های رومینگ در صورت فراموش کردن رمز عبور گوشی در کشورهای دیگر خواهد شد.‌ از سوی دیگر علیرغم این که گوشی های اندرویدی فراوانی توسط Multi Unlock پشتیبانی می‌شوند، اما لیست دستگاه‌هایی که این سرویس روی آن‌ها عملکرد قابل اتکایی ارائه می‌کند همچنان محدودتر از برخی رقباست. بعلاوه، سیستم عامل مک نیز توسط این نرم افزار پشتیبانی نشده و کاربران این سیستم عامل قادر به دور زدن رمز عبور گوشی خود نخواهند بود. دیگر مشکل احتمالی استفاده از مالتی آنلاک نیز از دست رفتن اطلاعات در اثر شکستن قفل دستگاه و دور زدن FRP است. این خطر البته برای تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص باز کردن قفل گوشی های اندرویدی وجود دارد؛ اما ظاهرا مولتی آنلاک بیش از سایرین با این ایراد دست و پنجه نرم می‌کند.

Multi Lock ابزاری مفید و کاربردی برای عبور از قفل لاک اسکرین دستگاه‌های اندرویدی هنگام فراموشی رمز عبور است که علیرغم نواقصی که دارد در بسیاری مواقع به داد کاربران می‌رسد. مزایا و معایب این ابزار به‌صورت زیر خواهد بود:

مزایای استفاده از ابزار Multi Unlock

  • باز کردن رایگان قفل لاک اسکرین دستگاه‌های اندرویدی
  • کمک برای حذف داده‌های غیرضروری و رفع مشکلات نرم افزاری
  • حذف قفل FRP و دور زدن تاییدیه اکانت گوگل
  • رابط کاربری ساده و سرراست که برای افراد غیرحرفه‌ای بسیار مناسب است.

معایب سرویس Multi Unlock

  • سازگاری نه چندان مناسب با دستگاه‌های اندرویدی جدید
  • احتمال از دست رفتن داده‌ها هنگام ریست فکتوری
  • شانس از کار افتادن دستگاه (بریک شدن) در صورت عدم استفاده نامناسب
  • ایرادات امنیتی در صورت استفاده نادرست

روش چهارم: ابزار NokiaFREE Unlock Codes Calculator

ابزار NokiaFree

NokiaFREE Unlock Codes Calculator هم ابزار دیگری است که به کاربران اجازه می‌دهد که به‌راحتی رمز عبور مدل‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی را دور زده و هر سیم کارت دلخواهی را روی آن‌ها استفاده کنند. این اپلیکیشن از برندهای متعددی مثل نوکیا، سامسونگ، زیمنس، سونی و سایرین پشتیبانی می‌کند. نرم افزار Calculator برای دریافت کد رمز به اتصال ثابت اینترنت نیاز دارد و از این طریق رمز مورد نیاز برای عبور از قفل دستگاه را بسته به مدل آن، کشور مورد استفاده و IMEI به کاربران ارائه می‌کند. این نرم افزار به‌راحتی روی ویندوز قابل استفاده بوده و می‌تواند برای گوشی‌هایی مثل آلکاتل، ال جی، نوکیا، سامسونگ و سونی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این نرم افزار، همچنین ابزاری آنلاین نیز در وبسایت nokiafree.org موجود است که می‌توان از طریق آن با استفاده از IMEI دستگاه آن را آنلاک کرد.

سرویس nokiafree.org نیز همانند سایر گزینه‌های موجود در لیست امروز کاربری‌های متعددی داشته و مزایا و معایب خاص خود را دارد. مزیت‌ها و معایب این اپلیکیشن به صورت زیر است.

مزایای استفاده از NokiaFREE Unlock Codes Calculator

  • استفاده رایگان و ساده
  • پشتیبانی از محدوده گسترده‌ای از مدل‌های نوکیا و سایر برندها
  • رابط کاربری بسیار کاربرپسند و سرراست
  • ارائه اطلاعات پایه در خصوص نحوه به دست آوردن کدهای آنلاک
  • عدم ایجاد اختلال در سایر کاربری‌های گوشی موبایل
  • گستردگی کاربران و قابلیت استفاده در بسیاری نقاط جهان

معایب استفاده از NokiaFREE Unlock Codes Calculator

  • عملکرد محدودتر در مقایسه با بسیاری ابزارهای دیگر آنلاک کردن گوشی های اندروید
  • نیاز به اتصال دائمی اینترنت
  • قابل استفاده تنها در گوشی های قدیمی‌تر نوکیا
  • ارائه تنها پنج مهلت استفاده از کدهای آنلاک برای یک گوشی.

روش پنجم: iToolab UnlockGo

ابزار UnlockGo

iToolab UnlockGo هم دیگر ابزاری‌ست که به کاربران گوشی های اندرویدی اجازه می‌دهد بدون نیاز به پسورد یا ریست فکتوری کردن دستگاه قفل لاک اسکرین آن را دور بزنند. این اپلیکیشن هم از محصولات اکثر گوشی‌سازان اندرویدی مثل سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو، هواوی، موتورولا، ال جی، گوگل و سونی پشتیبانی می‌کند و توانایی گذر از انواع سیستم‌های احراز هویت مثل پین کد، الگو، پسورد، اثر انگشت یا حتی تشخیص چهره را دارد. علاوه بر این، کاربران نسخه‌های پنجم به بعد اندروید هم می‌توانند با استفاده از آن، قفل FRP را هم دور بزنند.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۰ برنامه رایگان که هر کاربر اندرویدی باید نصب کرده باشد با تغییر این تنظیمات، امنیت گوشی اندرویدی خود را چند برابر کنید ۶ خطر امنیتی بزرگ برای گوشی های اندرویدی در سال ۲۰۲۳

این سرویس همچنین برای گوشی ها و تبلت های سامسونگ که به اندروید 12 مجهزند از قابلیت «باز کردن با تنها یک کلیک» بهره می‌برد که می‌توان به کمک آن بدون نیاز به هیچ‌گونه ریست قفل دستگاه را باز کرد. این نرم افزار همچنین قادر است بدون از دست رفتن دیتا قفل گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ را هم باز کند.

مزایای iToolab UnlockGo

  • رابط کاربری ساده و سرراست
  • سازگاری گسترده با مدل‌ها و برندهای متنوع اندرویدی
  • نرخ موفقیت بالا در باز کردن قفل صفحه نمایش و FRP در دستگاه‌های اندرویدی
  • سازگاری نسبتا بالا با مدل‌های مختلف سیستم عامل اندروید

معایب iToolab UnlockGo

  • زمان‌بر بودن فرآیند شکستن قفل در دستگاه‌های اندرویدی
  • محدودیت‌های قیمتی و نبود امکان یک‌بار خرید
  • امکان استفاده در تنها پنج دستگاه در هر لایسنس خریداری شده
  • فرآیند نسبتا پیچیده شکستن قفل که نیازمند استفاده از کابل OTG است.

همان‌طور که مشاهده فرمودید، ابزارها و سرویس‌های مختلفی برای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی از روش‌های مختلف وجود دارد که هریک قابلیت‌های منحصربفرد و نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. در این میان اما DroidKit ابزاری‌ست که توسط بسیاری متخصصان و کاربلدان توصیه شده و به‌طور کلی عملکرد ایده‌آلی را ارائه کرده است.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر که معیارهای امنیتی گوشی‌های اندرویدی ارتقای فراوانی یافته‌اند، وارد شدن به گوشی‌های مدرن بدون در اختیار داشتن رمز عبور نیز روز به روز سخت‌تر و برای برخی دستگاه‌ها حتی غیرممکن شده است. با این وجود در صورت فراموش کردن رمز، آسیب دیدن صفحه نمایش یا هر شرایط غیرقابل پیش‌بینی دیگر روش‌هایی وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها بدون از دست دادن داده‌ها به گوشی وارد شد.

باز کردن قفل گوشی اندرویدی

از میان پنج روش پیشنهادی در این متن، DroidKit – Android Screen Unlocker را باید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای شکستن قفل گوشی‌های اندرویدی دانست که با ارائه قابلیت‌ها و توانمندی‌های فنی متعدد از پس باز کردن قفل صفحه نمایش اکثر گوشی های اندرویدی برخواهد آمد. رابط کاربری ساده و سرراست این برنامه امکان استفاده از آن برای بسیاری کاربران با دانش فنی محدودتر را فراهم می‌کند. از سوی دیگر،  DroidKit – Android Screen Unlocker همچنین قادر است انواع روش‌های ورود به گوشی اعم از پسورد، الگو یا پین کد را دور بزند و بدون خطر از بین رفتن داده‌های کاربر، ورودی امن به دستگاه را تضمین کند. این سرویس همچنین با مجموعه گسترده‌ای از گوشی‌های اندرویدی از برندهای مختلف مثل سامسونگ، پیکسل، شیائومی و هواوی سازگار بوده و عملکرد بسیار خوبی را روی اکثر دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. قابلیت‌های DroidKit همچنین تنها به شکستن قفل صفحه نمایش خلاصه نشده و موارد بیشتری مثل دور زدن FRP، ریکاوری کردن داده‌ها، مدیریت اطلاعات دستگاه یا حتی برخی رفع ایرادات‌های نرم افزاری را نیز در بر می‌گیرد.