اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک

ایلان ماسک انقلاب کرد؛ اتصال مستقیم گوشی های معمولی به اینترنت ماهواره‌ ای انجام شد

سرانجام رویای اتصال گوشی های هوشمند معمولی بدون نیاز به هیچ سخت افزار اضافی به اینترنت ماهواره‌ ای ممکن شد و حالا ایلان ماسک این فناوری انقلابی را با موفقیت تست کرده است.

ایلان ماسک رهبر شرکت‌های بزرگی مانند اسپیس ایکس و تسلا، علاقه زیادی به پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در زمینه اینترنت ماهواره‌ای دارد و در چند سال گذشته نیز با ماموریت‌های استارلینک، ماهواره‌هایی به جو زمین فرستاده تا به رویا دیرینه‌اش برسد. همچنین اخیرا نیز از اینترنت ماهواره‌ای رونمایی کرده که برای استفاده از این اینترنت، به تجهیزات نسبتا گران قیمتی نیاز است اما طبق خبری که خودش منتشر کرده، بالاخره امکان اتصال مستقیم گوشی های معمولی به اینترنت ماهواره‌ای میسر شده است. در بخش اخبار فناوری سایت گجت نیوز، به این موضوع خواهیم پرداخت.

ایلان ماسک بالاخره به اینترنت ماهواره‌ ای دلخواهش رسید

اینترنت ماهوره ای در دستان ایلان ماسک

صفحه رسمی شرکت اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ایکس، با انتشار پستی از یک دستاورد مهم رونمایی کرد. براساس مطلب منتشر شده، این خبر با استفاده از اینترنت ماهواره‌های استارلینک ارسال شده و از آزمایش موفقیت‌آمیز قابلیت direct-to-cell ( اینترنت ماهواره‌ای بدون تجهیزات جانبی) خبر می‌دهد.

ایلان ماسک نیز با انتشار دوباره این پست اشاره می‌کند که این پیام از یک گوشی معمولی با استفاده اینترنت ماهواره‌ ای بدون تجهیزات جانبی ارسال شده و به کاربر پسند بودن این فناوری هم اشاره می‌کند. چراکه برای اتصال به این اینترنت ماهواره‌ای نیاز به تغییرات خاصی در گوشی ندارد. این فناوری، گوشی‌های همراه را قادر می‌سازد تا به صورت یکپارچه و بدون نیاز به ایستگاه‌های پایه قدیمی مستقر در زمین به یکدیگر متصل شوند.

ایلان ماسک در تلاش برای تکامل دیگر فناوری‌ها و همچنین رسیدن به تکنولوژی‌های جدید است. اینترنت ماهواره ای نیز یکی از فناوری‌هایی است که ایلان ماسک، قدم‌های اولیه برای توسعه آن را برمی‌دارد. قطعا داستان این سرویس اینترنت به این‌جا ختم نخواهد شد و یکی از آینده‌دارترین فناوری‌ها، همین اینترنت ماهواره‌ای است.

پیشینه خبر:
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به زودی روی گوشی‌های شما خواهد آمد