لپ تاپ شفاف

لنوو از اولین لپ تاپ شفاف جهان رونمایی کرد + ویدیو

لنوو امسال حسابی با معرفی لپ تاپ شفاف در نمایشگاه MWC غوغا به‌پا کرده است. لپ تاپ جدید لنوو ویژگی‌ های منحصر‌به‌فردی دارد که می‌تواند به کمک آنها آینده را تغییر دهد.

حتما در فیلم‌های علمی‌ تخیلی هالیوود دیده‌اید که افراد با گجت‌‌های شفاف کار می‌کنند. شاید تا چند سال پیش عملی کردن این ایده بسیار دور از دسترس به‌نظر می‌رسید. هرچند که حالا می‌توان گفت با ورود لپ تاپ شفاف لنوو اوضاع کاملا تغییر کرده است.

لپ تاپ شفاف لنوو شما را به آینده می‌برد

حتما به خاطر دارید که ال جی در نمایشگاه CES امسال با رونمایی از تلویزیون اولد شفاف نگاه‌ها را به‌خود جلب کرد. البته رقیب کره‌ای این شرکت نیز بیکار ننشسته بود و آنها نیز از نمایشگرهای micro-LED شفاف پرده‌برداری کردند. از همان زمان علاقه‌مندان فناوری منتظر بودند که روزی این فناوری را خارج از تلویزیون‌های فوق‌العاده گرانقیمت یا نمایشگرهای تبلیغاتی غول‌پیکر ببینند. حالا می‌توان گفت که لنوو این گام مهم را برداشته است.

لنوو اعلام کرد که در هنگام طراحی ThinkBook Transparent Display Laptop نگاه‌های سنتی را کنار گذاشته و بیشتر به فکر آینده‌ای ساخته‌شده با هوش مصنوعی بوده است. البته همین حالا نیز هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه تعامل ما با جهان اطراف است؛ بنابراین اقدام لنوو آینده‌نگرانه تلقی می‌شود. دستگاه به‌نمایش درآمده در رویداد MWC 2024 از یک نمایشگر ۱۷.۳ اینچی micro-LED بهره می‌برد و همانطور که از اسم آن مشخص است، شما می‌توانید سمت دیگر نمایشگر را به‌راحتی ببینید.

البته لپ تاپ شفاف هنوز به‌عنوان یک گجت مفهومی معرفی شده است؛ اما نمي‌توان پتانسیل‌های بالای آن را نادیده گرفت. به‌عنوان مثال شما می‌توانید طراحی‌های خود در دنیای مجازی را به دنیای واقعی انتقال دهید و عملا لپ تاپ را به یک تخته وایت‌برد شفاف تبدیل کنید. برای درک بهتر می‌توانید توانایی هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو را در قرار دادن اجسام مجازی روی محیط پیرامون خود تجسم کنید.

از طرفی شفاف بودن نمایشگر به‌هیچ وجه به‌معنی افت کیفیت نخواهد بود. نمایشگرهای micro-LED به‌طور کلی توانایی بالایی در ارائه رنگ‌ها و کنتراست فوق‌العاده دارند و می‌توانند از نظر روشنایی حتی با نمایشگرهای اولد رقابت کنند. لنوو نیز از همین نقاط قوت استفاده کرده است و حالا لپ تاپی را داریم که در لیست مشخصات فنی آن روشنایی ۱۰۰۰ نیت دیده می‌شود. بدین‌ترتیب دیگر نگران استفاده از این دستگاه در محیط بیرون یا زیر نور آفتاب نخواهید بود.

لنوو همچنین در هنگام معرفی لپ تاپ شفاف خود اعلام کرد که مسئله حفظ حریم خصوصی کاربران را نیز در نظر گرفته است. بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که در محصول نهایی امکان تنظیم میزان شفافیت نمایشگر را شاهد باشیم.

لپ تاپ شفاف

اما شفاف بودن نمایشگر تنها ویژگی جذاب این لپ‌ تاپ نیست. لنوو رویکرد متفاوتی را در هنگام طراحی کیبورد در نظر گرفته است. آنها کیبورد فیزیکی را حذف کرده‌اند و در عوض‌ شاهد حضور یک کیبورد لمسی هستیم. جالب اینجاست که شما می‌توانید کیبورد دیجیتال را به یک صفحه نقاشی بزرگ تبدیل کنید و با استفاده از قلم مخصوص محتوای مورد‌ نظر را به دنیای دیجیتال انتقال دهید.

طبیعتا انتظار نداریم که لپ تاپ شفاف لنوو برای تمامی کاربران جذاب باشد و به یک محصول پرفروش تبدیل شود؛ اما قطعا برای افراد خلاق یک گزینه جذاب است. به‌بیانی دیگر این محصول به آینده تعلق دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*