بی وای دی یانگ وانگ U9

بی وای دی یانگ وانگ U9، سوپر اسپرت گران‌قیمت چینی معرفی شد

گروه خودروسازی BYD چین به‌صورت رسمی از خودرو سوپر اسپرت ۲۳۳ هزار دلاری بی وای دی یانگ وانگ U9 رونمایی کرد.

شرکت بی وای دی چین در جدیدترین رونمایی از لاین محصولات گران قیمت و پرچمدار خود با نام یانگ وانگ (YangWang)، ابرخودرو سوپر اسپرت یانگ وانگ U9 را با امکاناتی فوق پیشرفته معرفی و به‌زودی به بازار عرضه خواهد کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این ابرخودرو بسیار جذاب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی خودرو سوپر اسپرت بی وای دی یانگ وانگ U9

بی وای دی یانگ وانگ U9

محصول هیجان‌انگیز گروه خودروسازی بی وای دی (BYD) یک ابرخودرو سوپر اسپرت الکتریکی مبتنی بر پلتفرم e4 و با قابلیت‌های هیجان‌انگیز، قدرت، شتاب و امکانات فوق‌العاده است که با توجه به قابلیت‌های خاص در بخش سیستم انتقال قدرت و حرکت چرخ‌ها بسیار مورد توجه و ستایش قرار گرفته است.

حدود یک سال پیش در جریان معرفی برند یانگ وانگ از محصولات گروه خودروسازی بی وای دی چین، این خودرو نیز به‌صورت اجمالی رونمایی شد. اما نکته جالب بهره‌مندی U9 از یک سیستم تعلیق پیشرفته هوشمند با نام Disus X است که توسط کمپانی BYD برای اولین بار در جهان ساخته شده است. این سیستم به خودرو این امکان را می‌دهد که به‌صورت جداگانه و هوشمند روی هر کدام از چرخ‌ها تعلیق و گردش را تنظیم و اعمال کند. از قابلیت‌های جذاب این سیستم تعلیق، حرکت روی سه چرخ، تعویض تایر بدون استفاده از جک، رقص کمک فنرها، و چرخش تانک مانند دیگر خودرو یانگ وانگ یعنی BYD YangWang U8 است.

نمای عقب بی وای دی یانگ وانگ U9

از نظر ابعاد YangWang U9 دارای طول ۴۹۶۶ میلی‌متر، عرض ۲۰۲۹ میلی‌متر و ارتفاع ۱۲۹۵ میلی‌متر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو سوپر اسپرت ۲۹۰۰ میلی‌متر است. وزن این خودرو ۲۴۷۵ کیلوگرم اعلام شد.

مشخصات فنی بی وای دی YangWang U9

روی این خودرو چهار موتور الکتریکی مجزا با توان مجموع ۹۶۰ کیلووات یا ۱۲۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۶۸۰ نیوتن متر قرار گرفته است. این خودرو سوپر اسپرت چهار چرخ متحرک می‌تواند در مدت زمان ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

باتری قرار گرفته شده روی U9 از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعت است که بر خلاف خودروهای بالارده از باتری‌های NCM در ساخت U9 استفاده نشده است. طبق اعلام بی وای دی این خودرو با هر بار شارژ کامل می‌تواند ۴۶۵ کیلومتر پیمایش داشته باشد. لازم به ذکر است که معماری ساخت باتری‌های یانگ وانگ ۸۰۰ ولت است و به این ترتیب U9 قابلیت شارژ باتری از ظرفیت ۳۰ الی ۸۰ درصد را در کمتر از ۱۰ دقیقه خواهد داشت.

بی وای دی یانگ وانگ U9

به‌گفته بی وای دی، موتور الکتریکی این خودرو می‌تواند با سرعت ۲۱ هزار دور در دقیقه بچرخد و در کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند. حداکثر سرعت بی وای دی یانگ وانگ U9 حدود ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که به‌صورت رسمی در پیست بین‌المللی شانگهای چین ثبت شد. برای مقایسه فنی U9 با خودروهای مشهور دنیا، زمان‌گیری‌های دیگری نیز داخل پیست شانگهای انجام گرفته و رکورد ۲ دقیقه و ۱۷/۰۶۵ ثانیه ثبت است. بی‌ ام‌ و M5 و پورشه پانامرا توربو در این پیست، زمان‌های ۲ دقیقه و ۲۲ ثانیه تا ۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه را به ثبت رسانده‌اند.

آپشن‌های ویژه بی وای دی یانگ وانگ U9 

نمای داخلی بی وای دی یانگ وانگ U9

همان‌طور که اشاره کردیم این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته Disus X بهره می‌برد. این سیستم به‌همراه سیستم پیشرفته کمک راننده DiPilot ADAS بی وای دی بالاترین سطح رانندگی اسپرت و متفاوت را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورد. در داخل کابین خودرو شاهد دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای راننده و سرنشین و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌صورت عمودی روی کنسول مرکزی هستیم. نمایشگر مرکزی این خودرو نقش مغز متفکر U9 را اجرا می‌کند که به آن سیستم کابین خلبان Di Link می‌گویند و از یک تراشه 5G با معماری ۴ نانومتری ساخت کوالکام و بی وای دی نیرو می‌گیرد.

قیمت و تاریخ عرضه

YangWang U9 در چین با قیمت 1.68 میلیون یوان (236000 دلار) عرضه می‌شود و با سدان Lotus Emeya جیلی و Hyper SSR GAC Aion با 1224 اسب بخار قدرت رقابت خواهد کرد. تاریخ عرضه دقیق U9 مشخص نیست، اما طبق اخبار موجود، نهایتا تا قبل از آغاز نیمه دوم سال 2024 میلادی به مشتریان عرضه خواهد شد.

در آخر شما کاربران محترم سایت گجت نیوز بگویید که پیشرفت شگفت‌انگیز چین در ساخت خودروهای لوکس و سوپر اسپرت را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا این کشور پرجمعیت تاج صنایع خودروسازی جهان را روی سر خواهد گذاشت یا خیر.

همچنین بخوانید:
بی وای دی با این سدان قدرتمند، خودروهای آلمانی را به چالش می‌کشد سدان بی وای دی U6 به‌عنوان آیرودینامیک‌ترین خودرو جهان عرضه می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*