خودرو آفرودی بی وای دی یانگ وانگ U8

بی وای دی یانگ وانگ U8؛ تانک چینی با پیشرفته‌ترین سیستم تعلیق جهان + ویدیو

بی وای دی یانگ وانگ U8 یک شاسی بلند آفرودی و تمام برقی از چین است که می‌تواند به دل آب بزند، از دیوار راست بالا برود یا شبیه تانک حرکت کند!

سرانجام وقت آن رسیده که از نزدیک و بدون پوشش استتاری، به جذاب‌ترین شاسی بلند برقی چینی، کابوس دانگ فنگی منگشی و رقیب هامر برقی SUV نگاهی بیاندازیم. همچنین تیزر جدید بی وای دی Yangwang U8 هم به تازگی منتشر شده که قابلیت‌های آفرودی جدید آن را نشان می‌دهد. پس ابتدا به سراغ تیزر می‌رویم و سپس با مشخصات فنی دقیقا و تصاویر جذاب این خودرو همراه می‌شویم.

مشخصات فنی و قیمت بی وای دی یانگ وانگ U8

حتی از روی عکس هم مشخص است که با یک غول چینی طرفیم که طول آن به 5.3 متر می‌رسد و فاصله‌ محورهای آن هم از 3 متر بیشتر می‌شود. رینگ‌های 22 اینچی با لاستیک‌های 275/50 R22 و دیسک‌های خنک شونده و سیستم DiSus هم در کنار یکدیگر، مجموعه‌ای عجیبی را به وجود می‌آورند که به راننده اجازه می‌دهد تا شیب 32 را بالا برود، در آب‌هایی به عمق 1.5 متر شنا کند، حرکت چرخش تانکی بزند و حتی با چرخ‌های پنچر، بدون مشکل راه برود! در مورد سیستم DiSus قبلا به طور مفصل توضیح دادیم و می‌توانید مقاله خودرو سوپر اسپرت BYD U9 را در همین رابطه بخوانید.

اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، سیستم DiSus یک مجموعه کامل و هوشمند از سیستم تعلیق بادی و هیدرولیکی و فعال است که به وسیله چندین سنسور و دوربین نظارتی، سطح جاده را اسکن می‌کند و تغییرات لازم در هر بخش را به صورت جدا انجام می‌دهد. تغییر ارتفاع کمک‌ فنرها در تیزر معرفی این خودرو، دقیقا این جمله را با رسم شکل نشان می‌دهد.

شاسی بلند برقی BYD Yangwang U8

در زیر شاسی بی وای دی یانگ وانگ U8 دقیقا 4 موتور الکتریکی مجزا وجود دارد که توان هر یک از آن‌ها به 240 کیلو وات (320 اسب بخار) قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور می‌رسد و در کنار یکدیگر می‌توانند یک غول برقی با توان 1300 اسب بخار را خلق کنند.

همچنین حرکت در برف، شیب 32 درجه، آب‌های رودخانه‌ای با سرعت عرضی بالا و عمق 1.5 متر و چرخش تانکی، از جذاب‌ترین قابلیت‌های بی وای دی Yangwang U8 هستند و به علاوه این شاسی بلند برقی می‌تواند حتی با لاستیک‌های پنچر هم با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت بتازد. فعلا در مورد قیمت بی وای دی یانگ وانگ U8 هیچ عددی اعلام نشده است اما حدس می‌زنیم که احتمالا با قیمت بالای 120 هزار دلار روانه بازار شود.

گالری تصاویر