سدان بی وای دی

بی وای دی با این سدان قدرتمند، خودروهای آلمانی را به چالش می‌کشد

شرکت چینی بی وای دی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو الکتریکی در جهان، با تولید سدان قدرتمند U7 به نبرد با خودروهای آلمانی آمده است.

شرکت خودروسازی چینی بی وای دی (BYD) پس از یک سال فروش رکوردشکن و پیشی گرفتن از تسلا به‌عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی اکنون با معرفی یک سدان لوکس، به اهداف جدیدی برای پیشرفت می‌اندیشد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی سدان لوکس U7 می‌پردازیم.

رونمایی بی وای دی از سدان یانگ وانگ U7

سدان بی وای دی یانگ وانگ U7

گروه خودروسازی بی وای دی چین حدود یک سال است که با تأسیس نام تجاری یانگ وانگ (YangWang)، مشابه خط تولید لکسوس برای تویوتا اقدام به معرفی و تولید خودروهای لوکس کرده است که بسیاری از آنها ویژگی‌های منحصربه‌فردی را از خود به نمایش گذاشتند. خودرو جدید یانگ وانگ با طول ۵۲۶۵ میلی‌متر، یکی از بزرگترین سدان‌های الکتریکی ساخته شده تا به امروز است. U7 اولین سدان لوکس یانگ وانگ است که قرار است به بازار عرضه شود.

چراغ‌های جلو همانند سایر محصولات این برند طراحی شده است. سپر جلو از ورودی‌های بزرگ هوا تشکیل شده که حاوی رادار اولتراسونیک است. اسپیلترها و عناصر اضافه نیز از فیبرکربن ساخته شده‌اند. تا پیش از این کمپانی بی وای دی خودرو شاسی بلند آفرودی U8 و خودرو U9 را از این زیربرند معرفی و عرضه کرده بود.

مشخصات فنی یانگ وانگ U7

بی وای دی یانگ وانگ U7

در بخش پیشرانه به جرأت با یک خودرو هیولا طرف هستیم. این سدان لوکس الکتریکی با یک بسته باتری ۱۳۵.۵ کیلووات‌ساعتی لیتیوم آهن فسفات LFP عرضه می‌شود که توسط Fin Dreams، سازنده باتری BYD ساخته شده است. وزن این باتری به‌تنهایی ۹۰۳ کیلوگرم است. اما قدرت این باتری‌ها به موتورهای چهارگانه این خودرو منتقل می‌شود.

در واقع یانگ وانگ U7 دارای ۴ پیشرانه الکتریکی با حداکثر توان خروجی ۹۶۰ کیلووات یا ۱۲۸۷ اسب بخار است که آن را رقیب مستقیم خودرو lucid Air Sapphire قرار می‌دهد. حداکثر برد این خودرو در بهترین حالت ۸۰۰ کیلومتر اعلام شده است. همچنین حداکثر سرعت U7 به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

امکانات بی وای دی یانگ وانگ U7

شرکت خودروسازی بی وای دی اطلاعات دقیقی از امکانات این محصول منتشر نکرده است؛ اما طبق اخبار منتشر شده این خودرو با دو مدل ۵ نفره و ۴ نفره VIP عرضه خواهد شد. یانگ وانگ U7 مجهز به تمامی امکانات مورد نیاز یک خودروی لوکس است و با توجه به شایعات، پرآپشن‌ترین خودرو الکتریکی ساخت چین خواهد بود.

تلاش برای رقابت با خودروهای اروپایی

کمپانی BYD قصد دارد تا نام تجاری یانگ وانگ را در اروپا با نام دیگری عرضه کند. این خودروساز بزرگ چینی در حال حاضر ۵ خودرو پرطرفدار در اروپا عرضه می‌کند که شامل خودرو هاچ بک Dolphin، سدان‌های Seal و Han و شاسی بلندهای Atto3 و Tang است.

خودرو سدان یانگ وانگ U7 نیز به احتمال زیاد برای رقابت با خودروهای آلمانی بی ام و I7، مرسدس بنز EQS و Niro ET9 ابتدا به بازار چین و سپس به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*