دریافت مجوز تست سیستم رانندگی خودکار توسط بی وای دی

بی وای دی با دریافت مجوز رانندگی خودکار سطح 3 روی دست مرسدس بنز زد

سطح 3 بالاترین سطح فناوری خودران است که خودروسازان تاکنون به آن رسیده‌اند. حالا بی وای دی هم مجوز تست رانندگی خودکار سطح 3 را دریافت کرده است.

رانندگی خودکار یکی از چشم‌اندازهای پیش رو صنعت خودرو در حال حاضر است که خودروسازانی مثل بی ام و، مرسدس بنز و تسلا در مسیر آن پیش‌قدم شده‌اند. با این حال، همان‌طور که انتظار می‌رود، چینی‌ها هم قرار نیست از رقابت عقب بمانند و بی وای دی، خودروساز مطرح چینی اخیراً قدمی جدید در توسعه فناوری خودران خود برداشته. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، بی وای مجوز تست فناوری رانندگی خودکار سطح 3 را در چین دریافت کرده است تا در کنار مرسدس بنز و بی ام و جزو معدود شرکت‌هایی باشد که به این دستاورد رسیده‌اند.

قدم جدید بی وای دی در مسیر توسعه رانندگی خودکار سطح 3

دریافت مجوز تست سیستم رانندگی خودکار توسط بی وای دی

بی وای دی به‌تازگی از طریق حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد که تابستان گذشته موفق به کسب مجوز تست فناوری رانندگی خودکار سطح 3 در شهر شنژن چین شد. این شرکت حالا می‌تواند سیستم رانندگی خودکار خود را در بزرگراه‌ها به آزمایش بگذارد. البته مشخص نیست که چرا تازه پس از گذشت چند ماه اقدام به اعلام این خبر کرده است.

همان‌طور که BYD خاطرنشان کرده، در سطح 3 کماکان خبری از رانندگی کاملاً خودکار بدون دخالت انسان نیست. به‌صورت کلی، رانندگی خودکار در 6 سطح از 0 تا 5 ارزیابی می‌شود. در سطح 0 که به وضوح کنترل خودرو تماماً در اختیار راننده قرار دارد و در سطح 1 سیستم‌های کمک‌راننده وارد عمل می‌شوند. از سطح 2 تا 4 است که خودرو توانایی کنترل خود را پیدا می‌کند ولی کماکان به نظارت راننده وابسته است. تنها در سطح 5 رانندگی خودکار به معنای واقعی کلمه محقق می‌شود که به عقیده عده بسیاری و همچنین خود بی وای دی، هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به آن وجود دارد.

تا به اینجا برندهای چینی آرک‌فاکس، جیایو، دیپال (چانگان)، آی ام (سایک)، آواتار و همچنین دو خودروساز بزرگ آلمانی مرسدس بنز و بی ام و توانسته‌اند در چین مجوز تست رانندگی خودکار سطح 3 دریافت کنند. اوایل ماه جاری میلادی مرسدس بنز از انجام تست فناوری خودران سطح 3 در برخی از بزرگراه‌های پکن خبر داد و بی ام و هم تایید کرد که مجوز آزمایش فناوری سطح 3 در بزرگراه‌های شانگهای را کسب کرده است.

در خصوص وضعیت توسعه فناوری خودران باید ذکر کرد که مرسدس اخیراً سیستم «درایو پایلوت» (Drive Pilot) را به بازار اروپا و ایالات متحده معرفی کرد. ساخته اشتوتگارتی‌ها در واقع اولین سیستم رانندگی خودکار سطح 3 تایید شده توسط انجمن مهندسان خودرو (SAE) بر شمرده می‌شود و همچنین اولین سیستم مجاز به استفاده در آمریکا است. درایو پایلوت که هم‌اکنون فقط در سدان پرچمدار کلاس S ارائه می‌شود، مجوز تست در ایالت‌هایی از آمریکا مثل نوادا و کالیفرنیا را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*