لپ تاپ ThinkPad T14

لنوو از لپ تاپ جدید ThinkPad T14 با قیمت زیر هزار دلار رونمایی کرد

لنوو در نمایشگاه MWC 2024 از نسل پنجم سری لپ تاپ های ThinkPad T14 با تعمیرپذیری فوق‌العاده مناسب و قیمت رقابتی رونمایی کرد.

کمپانی لنوو امروز در خلال رویداد MWC 2024 به‌طور رسمی از نسل پنجم سری لپ تاپ های ThinkPad T14 رونمایی کرد. علاوه بر تجهیز به سخت افزارهای جدید و پردازنده قدرتمند، لنوو در لپ تاپ جدیدش بار دیگر روی تعمیرپذیری تمرکز ویژه‌ای داشته است.‌

بد نیست بدانید که در سال 2019 لنوو با لپ تاپ ThinkPad T490 با فاصله گرفتن از نسل پیشین خود، T480، قابلیت تعمیرپذیری سریع و آسان را از محصولات سری T خود حذف کرد. با این وجود به نظر می‌رسد در نسل پنجم این لپ تاپ ها بار دیگر شاهد بازگشت این قابلیت محبوب هستیم.

مشخصات فنی لپ تاپ ThinkPad T14 نسل پنجم

لنوو در MWC 2024

لپ تاپ جدید لنوو به یک صفحه نمایش اولد 120 هرتز مجهز است که میزان روشنایی آن افزایش یافته و به لطف استفاده از ورق اپتیکی جدید، مصرف انرژی آن نیز کاهش یافته است. همچنین از نظر بصری، طراحی نسل پنجم سری T14 همانند هر تینک پد دیگری بوده و شاهد حضور حاشیه‌های باریک در آن خواهیم بود. همچنین وبکم این دستگاه نیز در داخل بیرون‌زدگی بالای صفحه نمایش قرار گرفته و لوگوی ThinkPad هم با همان جلوه همیشگی در آن قابل مشاهده است.

در عین حال کیبورد دستگاه با تغییراتی همراه شده و در آن شاهد عوض شدن جای کلیدهای fn و کنترل و اضافه شدن کلید ویندوز کوپایلوت هستیم. از سوی دیگر، نسل پنجم تینک پد تی 14 همچنین از دو درگاه SO-DIMMM هم بهره برده و قادر به پشتیبانی از حداکثر 64 گیگ رم قابل تعویض DDR5 است.

لنوو همچنین باتری این دستگاه را هم به گونه‌ای طراحی کرده که توسط خود کاربر و بدون نیاز به تعمیرکار قابل تعویض باشد.‌ برای انجام این کار مهندسین لنوو اتصال کابلی باتری به بورد دستگاه را با سوکت‌های جفت‌شونده جایگزین کرده‌اند. علاوه بر باتری و رم، حافظه اس اس دی و WWAN لپ تاپ جدید ThinkPad T14 هم کاملا تعویض‌پذیر طراحی شده‌اند و حتی راهنماهایی تصویری نیز در گوشه و کنار قطعات تعبیه شده‌اند تا به کاربر برای تعویض آن‌ها کمک کنند.

لنوو همچنین اعلام کرده که با همکاری تیم مطرح iFixit موفق به طراحی و تدوین آموزش‌های مختلفی برای تعمیر لپ تاپ جدیدش شده و با استفاده از ویدیوهای آموزشی، روش جایگزینی تمامی اجزای قابل تعویض این دستگاه را توضیح خواهد داد. در نتیجه این اتفاق، امتیاز تعمیرپذیری تین پد جدید لنوو از iFixit برابر با 9.3 از 10 اعلام شده است.

لپ تاپ ThinkPad T14 نسل پنج همچنین دو گزینه مختلف پردازنده را پیش روی خریدارانی قرار داده؛ به‌طوری که می‌توان از بین پردازشگرهای Intel Core Ultra به همراه سری Meteor Lake H یا پردازنده‌های Ryzen 8040U یکی را انتخاب کرد. بر خلاف نسل‌های قبلی این لپ تاپ، در مدل جدید خبری از کارت گرافیک اختصاصی انویدیا در نسل پنجم لپ تاپ های لنوو نیست. علاوه بر این، وای فای 7 و پشتیبانی از 5G Sub6 هم دو قابلیت اتصالاتی جدید این دستگاه خواهند بود.

قیمت لپ تاپ لنوو تینک پد تی 14

لنوو قصد دارد عرضه لپ تاپ های ThinkPad T14 مجهز به پردازنده‌های اینتل را از ماه آوریل با قیمت حداقل 1200 دلار آغاز کند.‌ علاوه بر این، مدل AMD این دستگاه نیز در ماه می رونمایی شده و با قیمت حداقل 950 دلار روانه بازار خواهد شد.

دیگر اخبار MWC 2024 در گجت نیوز:
کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک جذاب؛ محصولات جدید تکنو در MWC 2024 برند TCL با معرفی دو گوشی اقتصادی جدید به داد جیب مشتریان رسید لپ تاپ آنر مجیک بوک پرو ۱۶ با مشخصات قدرتمند رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*