وان پلاس واچ 2

وان پلاس از ساعت هوشمند واچ 2 با باتری 100 ساعتی رونمایی کرد

کمپانی OnePlus در رویداد MWC 2024 از ساعت هوشمند وان پلاس واچ 2 خود با دو سیستم عامل مجزا و شارژدهی شگفت‌انگیز صد ساعته رونمایی کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رود وان پلاس در کنگره جهانی موبایل (MWC 2024) از ساعت هوشمند وان پلاس واچ 2 رونمایی کرد. این گجت پوشیدنی فوق‌العاده از سیستم عامل Wear OS 4 استفاده کرده و در مد استاندارد ساعت هوشمند عمر باتری 100 ساعته ارائه می‌کند.

وان پلاس واچ 2؛ گجت شگفت‌انگیزی دیگر از OnePlus دوست‌داشتنی

ساعت هوشمند OnePlus Watch 2

قیمت نسل دوم ساعت‌های هوشمند وان پلاس 300 دلار اعلام شده و ظاهر و مشخصات آن کاملا گویای یک دستگاه قدرتمند و کارآمد هستند.‌ این دستگاه از یک صفحه نمایش یاقوت کریستال با چگالی 326 پیکسل بر اینچ بهره برده که درون یک قاب استیل ضد خش قرار گرفته است. علاوه بر این، عمر باتری این ساعت هوشمند نیز به لطف استفاده از دو چیپست مجزا که هریک سیستم عامل جداگانه‌ای را اجرا می‌کنند، خارق‌العاده خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
ساعت هوشمند یا مچ بند، کدام بهتر است؟ آموزش نصب واتساپ روی ساعت های هوشمند بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۳

در کنار استفاده از رابط هیبرید Wear OS 4 که توسط تراشه اسنپدراگون W5 کوالکام اجرا می‌شود، ساعت هوشمند جدید وان پلاس همچنین از سیستم RTOS نیز بهره می‌برد که توسط چیپستی از سری BES2700 پشتیبانی و اجرا می‌شود! RTOS در حقیقت سیستم عامل پشتیبان این دستگاه به شمار می‌رود که وظیفه اجرای کاربری‌های ابتدایی آن را بر عهده دارد. در عین حال زمانی که کاربر وارد رابط کاربری اصلی گجت شده یا قصد دانلود اپلیکیشن‌های شخص ثالث را داشته باشد، OnePlus Watch 2 به‌طور خودکار سیستم عامل Wear OS 4 را راه‌اندازی و اجرا می‌کند. این سیستم منحصربفرد که وان پلاس آن را «معماری دوموتوره» توصیف کرده، پیشرفتی فوق‌العاده در مقایسه با سیستم عامل اختصاصی طراحی شده برای نسل اول این گجت جذاب به شمار می‌رود.

بعلاوه، تعبیه جی پی اس دو فرکانسه نیز تضمین‌کننده عملکرد بسیار دقیق ساعت هوشمند وان پلاس واچ 2 در حین پایش فعالیت‌های فیزیکی مثل دویدن، دوچرخه سوای و سایر فعالیت‌هاست. ساعت هوشمند جدید OnePlus همچنین از قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری مثل سنجش ضربان قلب، تشخیص استرس یا پایش وضعیت خواب نیز به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. پایش خواب در این دستگاه بر اساس بررسی تاریخچه خواب کاربر انجام شده و دقیقا مانند گلکسی واچ 6 سامسونگ قادر است خر و پف کاربر را نیز به او گوشزد کند.

با وجود اینکه عمر باتری صد ساعتی نسل دوم وان پلاس واچ شگفت‌انگیز به شمار می‌رود، اما می‌توان با فعال کردن مد ذخیره انرژی حتی به شارژدهی طولانی‌تری هم دست پیدا کرد! این قابلیت برخی عناصر Wear OS را غیرفعال کرده و تنها اجازه فعالیت‌های سنجشی مثل شمارش قدم‌ها، پایش تمرینات، ماساژ، کیفیت خواب، دویدن یا دوچرخه سواری را با استفاده از GPS می‌دهد. در این شرایط می‌توان انتظار شارژدهی باورنکردنی 12 روزه را از این دستگاه داشت که هشت برابر بالاتر از بهترین ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ اولترا 2 به شمار می‌رود!

وان پلاس واچ 2

OnePlus Watch 2 تنها در یک اندازه رونمایی شده؛ اما دو رنگ مختلف خواهد داشت. وزن این ساعت که موفق به کسب استاندارد 5ATM هم شده، به همراه بند آن برابر با 80 گرم خواهد بود. وان پلاس واچ 2 همچنین قادر به کار کردن در محدوده دمای 40- درجه تا 70 درجه سانتیگراد خواهد بود. این کمپانی همچنین بر خلاف اپل و سامسونگ که برخی قابلیت‌های نرم افزاری انحصاری را در دستگاه‌های‌شان تعبیه می‌کنند، هیچگونه قابلیت منحصربفرد و مخصوص گوشی‌های وان پلاس را در نسل جدید ساعت‌های هوشمند تعبیه نکرده است. به این ترتیب هر گوشی اندرویدی مجهز به اپلیکیشن OHealth قادر به بهره بردن کامل از تمام توانایی‌های این دستگاه خواهد بود.

OnePlus Watch 2، رقیب سرسخت Pixel Watch 2

به نظر می‌رسد وان پلاس پس از موفقیت در ساخت گوشی‌های اصطلاحا «قاتل پرچمدار»، اکنون توانسته بهترین رقیب ارزان‌قیمت اندرویدی برای اپل واچ اولترا را معرفی کند. هر دوی این گجت‌ها عمر باتری شگفت‌انگیزی داشته و با ارائه مقاومت و استحکام بسیار بالا گزینه‌هایی ایده آل برای کوهنوردان و ورزشکاران به شمار می‌روند. با این وجود وان پلاس واچ 2 قیمت بسیار مناسب‌تری داشته و شارژدهی خارق‌العاده‌ای هم ارائه خواهد کرد.

ساعت هوشمند OnePlus و گوگل

حتی اگر خیلی اهل کوهنوردی یا ورزش نباشید هم می‌توانید به ساعت هوشمند جدید وان پلاس به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای پیکسل واچ 2 گوگل نگاه کنید که هم قیمت مناسبی دارند و هم نیازی نیست هر روز شارژش کنید! بر اساس مشخصات و قابلیت‌های اعلام‌شده، در حال حاضر نمی‌توان هیچ ایرادی از وان پلاس واچ 2 گرفت. با این وجود باید منتظر ماند و دید عملکرد واقعی این دستگاه چگونه بوده و چه میزان از ادعاهای OnePlus در نهایت به واقعیت تبدیل خواهند شد.

MWC 2024 در گجت نیوز:
کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک جذاب؛ محصولات جدید تکنو در MWC 2024 برند TCL با معرفی دو گوشی اقتصادی جدید به داد جیب مشتریان رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*