گلکسی A55 سامسونگ

مشخصات فنی، رنگ بندی و قیمت گلکسی A55 سامسونگ لو رفت

جدیدترین اطلاعات لو رفته از گوشی گلکسی A55 سامسونگ مشخصات ظاهری و فنی این میانرده محبوب را به‌طور کامل لو می‌دهد. A55 با نسل قبلی خود چه تفاوتی دارد؟

سال گذشته گوشی گلکسی A54 توانست عملکرد خیره‌کننده‌ای ارائه کرده و ضمن تجربه فروش عالی و کسب رضایت منتقدین و کاربران به یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی سال تبدیل شود. همین مساله فشار وارد شده روی نسل بعدی این گوشی‌ها، گلکسی A55 را به‌شدت افزایش داد. تا کنون اطلاعات فراوانی از این گوشی میانرده جذاب لو رفته و بخش‌های زیادی از طراحی و مشخصات فنی آن را افشا کرده‌اند. با این وجود اخبار جدیدی که توسط Winfuture منتشر شده دید بسیار بهتری را در خصوص مشخصات، رنگ‌بندی و قیمت گلکسی A55 در اختیار علاقمندان قرار داده و تقریبا همه جزئیات این دستگاه را افشا می‌کند. آیا گلکسی ای 55 قادر به تکرار کردن موفقیت مدل ای 54 بوده و برای کاربران نسل قبلی ارزش ارتقای کافی خواهد داشت یا خیر؟

طراحی و صفحه نمایش گلکسی A55 سامسونگ

صفحه نمایش Galaxy A55

اطلاعات قبلی منتشر شده از ظاهر گوشی گلکسی ای 55 حاکی از استفاده از صفحه نمایش تخت‌تر در این دستگاه بودند که هم‌راستا با تغییرات اخیر در طراحی سری پرچمدار گلکسی اس 24 توصیف شده بود. اخبار جدید لو رفته در خصوص این گوشی هم تاییدکننده همین مساله است؛ اما نکاتی جدید را نیز در خصوص ان دستگاه به تصویر می‌کشد. علیرغم این که طراحی ماژول دوربین گلکسی A55 از نظر ظاهری دقیقا مشابه نسل قبلی بوده و در آن، لنزهای دوربین زیر هم قرار گرفته‌اند، اطلاعات جدید به پیشرفت چشمگیر در کیفیت ساخت آن اشاره دارند. سال گذشته، سامسونگ در گلکسی A54 از پلاستیک برای طراحی قاب استفاده کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد در نسل جدید شاهد استفاده از قاب آلومینیومی خواهیم بود. این مساله علاوه بر بهبود کیفیت و ارزش میانرده پریمیوم سامسونگ باعث افزایش وزن آن از 202 گرم در A54 به 213 گرم خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی A54 نخرید، A55 سامسونگ قدرتمندتر خواهد بود سامسونگ گلکسی آ 54 (A54)؛ جمع بندی مشخصات فنی، طراحی و قیمت گلکسی اس ۲۴ در برابر گلکسی اس ۲۱؛ پرچمدار سامسونگ در سه سال چه پیشرفت هایی کرده است؟

طراحی قاب آلومینیومی گلکسی ای 55 در کنار قاب پشتی شیشه‌ای به‌خوبی گویای تصمیم سامسونگ به استفاده از موارد پریمیوم در ساخت این گوشی است. این گوشی همچنین در مقایسه با نسل قبل اندکی بزرگتر هم بوده و ابعادی 161.1 در 77.4 در 8.2 میلیمتری خواهد داشت. برای مقایسه بهتر است بدانید که سال گذشته، گلکسی A54 ابعادی 158.2 در 76.7 در 8.2 میلیمتر داشت.

بعلاوه، در بخش صفحه نمایش هم گلکسی A55 از نمایشگر بزرگتر 6.6 اینچی مجهز به پانل سوپر امولد و نرخ رفرش 120 هرتز بهره خواهد برد که نویدبخش کیفیت و عملکرد فوق‌العاده آن است. اطلاعات افشا شده از این گوشی همچنین به کسب استاندارد IP67، حضور حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و اسپیکرهای استریو در این گوشی هم اشاره دارند.

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

سامسونگ گلکسی A55

بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توان انتظار داشت که سامسونگ در گوشی میانرده گلکسی A55 از تراشه اگزینوس 1480 استفاده کند. این تراشه از چهار هسته قدرتمند با سرعت 2.75 گیگاهرتز بهره خواهد برد و چهار هسته بهینه با سرعت 2 گیگاهرتز خواهد داشت.‌ مشخصات فنی این تراشه بسیار قدرتمندتر از چیپست اگزینوس 1380 حاضر در گلکسی A54 به نظر می‌رسد که حداکثر سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتزی را ارائه می‌کرد. با این حال برای درک بهتر وضعیت این چیپست و عملکرد آن در واقعیت باید منتظر عرضه Galaxy A55 به بازار و بنچمارک‌ها و تست‌های آن شد.

مدل پایه گلکسی A55 احتمالا شش گیگابایت رم و 128 گیگ حافظه داخلی خواهد داشت؛ درحالیکه یک مدل قدرتمندتر از این گوشی هم با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی به بازار خواهد آمد. بعلاوه، ظرفیت باتری این دستگاه نیز مشابه سال گذشته برابر با 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود که احتمالا عملکردی هم‌تراز با باتری Galaxy A54 دارد. اطلاعات لو رفته همچنین حاکی از حضور مجدد شارژ 25 واتی در گلکسی ای 55 هستند که مجددا مشابه نسل قبلی خواهد بود.

در بخش نرم افزاری انتظار می‌رود A55 به سیستم عامل اندروید 14 مجهز باشد و به‌طور پیش‌فرض از رابط کاربری وان یو آی 6.1 بهره‌مند شود. اگر پیگیر اخبار سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ باشید، حتما در جریان هستید که این غول کره‌ای سری پرچمدار گلکسی اس 24 را به همراه قابلیت‌های پیشرفته هوش منصوعی رونمایی کرد. البته نمی‌توان انتظار داشت که این قابلیت‌ها روی گوشی میانرده گلکسی ای 55 هم حاضر باشند. با این وجود رخ دادن این اتفاق آن‌چنان هم تعجب‌برانگیز نخواهد بود.

سیستم دوربین گلکسی ای 55

دوربین گلکسی A55

اگر شایعات منتشر شده در خصوص گلکسی A55 صحت داشته باشند ماژول دوربین این گوشی در مقایسه با نسل قبل تغییرات چندانی نخواهد داشت. حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین این گوشی 50 مگاپیکسلی خواهد بود و ضمن برخورداری از دیافراگم f/1.8 به لرزشگیر نوری هم مجهز خواهد بود. علاوه بر این، در کنار دوربین اصلی این دستگاه نیز شاهد تعبیه یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 خواهیم بود.

علاوه بر این، دوربین سلفی گوشی گلکسی A55 سامسونگ هم احتمالا نسبت به نسل قبل بدون تغییر بوده و همچنان 32 مگاپیکسلی خواهد بود. البته علیرغم این که مشخصات فنی دوربین گلکسی ای 55 مشابه سال گذشته به شمار می‌رود، اما می‌توان انتظار داشت که سامسونگ با برخی بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و پردازش تصاویر پیشرفته‌تر عملکرد بهتری را برای میانرده‌های سال 2024 خود به ارمغان بیاورد.

همچنین یکی از مورد انتظارترین قابلیت‌های سری گلکسی A سامسونگ شارژ بیسیم است که تاکنون نتوانسته به این محصولات راه پیدا کند. با این وجود استفاده ازشیشه در طراحی قاب پشتی A55 احتمال تجهیز این گوشی به قابلیت شارژ بیسیم را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده است. با این حال در هیچ‌یک از اطلاعات منتشر شده از این گوشی تاکنون خبری از شارژ بیسیم نبوده است.

قیمت گلکسی A55 سامسونگ

سامسونگ گلکسی ای 55

شایعات کنونی پیرامون گلکسی ای 55 به احتمال رونمایی از آن با قیمتی مشابه با نسل گذشته، یعنی 450 دلار اشاره دارند. با این وجود طی چند ماه اخیر موجی از افزایش قیمت بازار گوشی‌های موبایل را در بر گرفته و بر همین اساس شاید A55 هم با افزایش قیمت نسبت به قبل رونمایی شود. در هر صورت تقریبا می‌توان مطمئن بود که مدل پایه این گوشی قیمتی کمتر از 500 دلار خواهد داشت که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به محصولات خوش‌قیمت تبدیل خواهد کرد.

علاوه بر این، احتمالا میانه ماه مارس سال 2024، یعنی حدود دو هفته دیگر، باید انتظار رونمایی رسمی این گوشی را به همراه برادر ارزان‌قیمت‌ترش، گلکسی A35 داشته باشیم. اطلاعات لو رفته از این گوشی همچنین به رونمایی از آن در رنگ‌های آبی پررنگ، آبی یخی، سفید و بنفش اشاره دارند. احتمالا ظرف چند روز آینده اطلاعات بیشتری از این گوشی در اختیارمان قرار خواهد گرفت.