گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6

اولین تصاویر از گلکسی زد فولد 6 لو رفت

گلکسی زد فولد 6 در تصاویر رندر تازه لو رفت. این رندرها طراحی ظاهری پرچمدار تاشو سامسونگ را با گوشه‌های تیز نمایش می‌دهند.

سامسونگ در کنار توسعه محصولات روتین گوشی هوشمند، تبلت و ساعت هوشمند که در دست دارد، همچنین در تلاش است در سایر بخش‌های تکنولوژی خود را ثابت کند. این غول تکنولوژی چند روز پیش از انگشتر هوشمندش به نام گلکسی رینگ رونمایی کرد و توسعه گوشی سطح بالای گلکسی زد فولد 6 را هم پیش می‌برد.

گوشی‌های پرچمدار و تاشو سامسونگ معمولا در جولای معرفی می‌شوند و این سازنده کره‌ای در تلاش است تا جدیدترین مدل گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 6 را هم به این جدول زمانی برساند. اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید، حتما اخیرا شاهد انتشار خبرهای متعددی درباره Galaxy Z Fold 6 بوده‌اید. این مدل کمی بیشتر از Z Flip 6 در خلال هفته‌های اخیر در شایعه‌ها و گمانه زنی‌های خبری دیده شده. به همین خاطر اصلا تعجب نکردیم که امروز هم تصاویر رندر متعددی از آن در فضای وب منتشر شدند تا از زوایای مختلفی شکوه طراحی‌اش را به رخ بکشند. این تصاویر ابتدا در خبرگزاری Smartprix و با همکاری یکی از افشاگران معتبر محصولات تکنولوژی منتشر شدند.

تقریبا همان طراحی قبلی؛ اما متفاوت؟

اگر انتظار داشتید سامسونگ تمام ایده‌های گوشی تاشو خانواده فولد را امسال دگرگون کند، متاسفانه خبر بدی برایتان داریم. سامسونگ گلکسی زد فولد 6 تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی خود یعنی زد فولد 5 به نظر می‌رسد. همچنان شاهد همان نمایشگر 7.6 اینچی اصلی و صفحه 6.2 اینچی خارجی هستیم. ماژول دوربین اصلی گوشی “تقریبا” بدون تغییر دیده می‌شود؛ اما فلش این بار جداگانه و با فاصله تعبیه شده است. همچنین سبک طراحی لولا امسال “قطره‌ای” در نظر گرفته شده است تا باز و بسته شدن دو طرف دستگاه را ظریف و کم آسیب‌تر اجرا کند.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6

اما گوشی گلکسی زد فولد 6 جدید هم مانند بازطراحی ظریفی که در گلکسی اس 24 اولترا اجرا شده، ظاهرا با یک تغییر جدی در طراحی معرفی می‌شود. این تغییر عمومی است و با توجه به رندرهای پیش رو هم به خوبی می‌توانیم رویکرد جدید سامسونگ را در انتقال از گوشه‌های خمیده به فریمی با گوشه‌های کاملا تیز مشاهده کنیم. نمای ظاهری در این گوشی تاشو حد میانه ندارد؛ یا عاشقش می‌شوید یا از آن متنفر خواهید شد.

به خاطر این تغییر در طراحی ظاهری، عرض گلکسی زد فولد 6 احتمالا از 129.9 به 132.5 میلی متر افزایش پیدا می‌کند؛ اما طولش از 154.9 تا 153.5 کاهش خواهد داشت. با توجه به این تغییرات، پیش بینی می‌شود که دست گرفتن دستگاه نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته باشد.

در گجت‌نیوز بخوانید:
مدل اولیه از گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ را در این ویدیو ببینید

درباره ضخامت بدنه هم انتظار می‌رود که بدون تغییر باقی بماند (6.1 میلی متر در حالت باز). با توجه به این ثبات در ضخامت، پس سامسونگ همچنان جایگاه مخصوصی برای قرار گرفتن قلم استایلوس در پرچمدار تاشو خود در نظر نگرفته است. قطعا پرچمدار کره‌ای تازه از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند؛ اما برای داشتنش باید درست مانند گلکسی زد فولد 5 سال گذشته این اکسسوری را جداگانه خریداری کنید.

جالب است که در گزارش Smartprix به ضخامت بدنه گوشی جدید سامسونگ در حالت بسته اشاره‌ای نشده. شاید بهتر باشد کمی منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری در این باره منتشر شود. البته در یکی از شایعه‌های مرتبط اخیر به احتمال کاهش ضخامت از 13.4 به 11 میلی متر اشاره شده بود.

مشخصات فنی در گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6

هنوز چند ماه تا تاریخ احتمالی رونمایی باقی مانده و شاید کمی برای صحبت کردن درباره مشخصات فنی آن هم به طور قطعی زود باشد. از طرفی گزارش‌های متعددی اخیرا درباره گلکسی زد فولد 6 منتشر شدند و امکانات و مشخصات اصلی آن را افشا کردند. در گزارش امروز هم اطلاعاتی کلی از فهرست مشخصات پرچمدار جدید سامسونگ برملا شد.

متاسفانه قرار نیست پرچمدار خانواده فولد به دوربینی مشابه گلکسی اس 24 اولترا مجهز شود؛ بلکه از همان ترکیب سه گانه 50، 10 و 12 مگا پیکسلی زد فولد 5 پارسال برخوردار می‌شود. همچنین یک لنز 10 مگا پیکسلی به آن اضافه شده و یک دوربین 4 مگا پیکسلی دیگر هم درون نمایشگر 7.6 اینچی داخلی‌اش تعبیه می‌شود.

گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6

قلب تپنده گلکسی زد فولد 6، طبق انتظارها کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 است. این پرچمدار تازه همچنین دو نسخه با رم 12 و 16 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی تا 1 ترابایت خواهد داشت. گفته شده بود که سامسونگ قصد دارد باتری بزرگ‌تری را این بار در تازه‌ترین گوشی تاشو خود تعبیه کند. ظرفیت باتری امسال احتمالا 4400 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی خواهد بود.

مجالی برای ارتقای بیشتر نیست؛ اما شاید روکش محافظ Gorilla Glass Armor روی نمایشگر 6.2 اینچی را بپوشاند. همچنین ممکن است پشتیبانی نمایشگر اصلی در روشنایی از 1750 نیت به 2600 نیت برسد. سایر موارد و جزئیات مهم درباره گلکسی زد فولد 6 هم در خلال هفته‌ها و ماه‌های آینده منتشر می‌شود. با ما همراه باشید تا جدیدترین خبرها را در اختیارتان بگذاریم.

مطالب مرتبط:
گلکسی زد فولد ۶ باریک‌ترین گوشی تاشو سامسونگ خواهد بود ۵ گوشی هیجان انگیز که به زودی رونمایی خواهند شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*