رابطه جنسی نهنگ

دانشمندان برای اولین بار در جهان، از رابطه جنسی نهنگ گوژپشت عکس گرفتند

برای اولین‌بار دانشمندان تصاویر مربوط به رابطه جنسی نهنگ گوژپشت را منتشر کردند. هرچند ما اینجا با یک رابطه منحصر‌به‌فرد در دریا طرف هستیم که حتما شما را متعجب می‌کند.

اینکه دو جانور دریایی با هم رابطه جنسی داشته باشند، موضوع عجیبی نیست. از طرفی چون آنها چندان در برابر چشمان ما نیستند، طبیعی است که تصاویر در این زمینه محدود باشد. اما ما امروز می‌خواهیم از رابطه جنسی عجیب بین دو نهنگ گوژپشت صحبت کنیم. مشکل اینجاست که هر دو نهنگ نر بودند.

تصاویر رابطه جنسی یک نهنگ گوژپشت نر به نهنگ نر دیگر منتشر شد

رابطه جنسی نهنگ

یک کشتی شخصی در حال گذر از اطراف جزایر هاوایی بود که متوجه منظره‌ای عجیب شد. اول از همه رنگ قهوه‌ای بدنه یکی از وال‌ها توجه دانشمندان را جلب کرد. این رنگ برای یک نهنگ عادی نیست. همین نیز باعث شد که آنها با دوربین‌های خود زیر آب رفته و موضوع را بررسی کنند. چیزی که در نهایت با آن مواجه شدند صحنه تجاوز یک نهنگ گوژپشت نر به یک نهنگ نر دیگر بود.

دو نهنگ برای ۳۰ دقیقه در اطراف کشتی می‌چرخیدند و اینگونه به‌نظر می‌رسید که یکی از آنها (نهنگ شماره ۲) در حال تعقیب کردن دیگری (نهنگ شماره ۱) است. نهنگ شماره ۱ ظاهری تکیده داشت و یک جراحت شدید نیز روی آرواره‌هایش دیده می‌شد. همچنین بدن نهنگ با نوع خاصی شپش دریایی پوشیده شده بود که از وضعیت بد سلامتی جانور حکایت داشت. احتمالا رنگ عجیب بدن وال نیز به‌همین مورد مربوط می‌شد.

از طرف دیگر نهنگ شماره ۲ کاملا سالم و قوی به‌نظر می‌رسید. دانشمندان گزارش کردند که نهنگ شماره ۲ بارها توانست خود را به نهنگ شماره ۱ رسانده و رابطه جنسی برقرار کند. در این مدت نهنگ شماره ۱ بدن خود را به‌شکل S در آورده بود. نهنگ‌ها وقتی که دچار استرس شوند یا احساس خطر کنند، چنین رویکردی را اتخاذ می‌کنند.

رابطه جنسی نهنگ

این رویکرد به‌خوبی نشان می‌داد که نهنگ شماره ۱ خواستار این رابطه نبود و می‌خواست جلوی آن را بگیرد؛ اما انرژی لازم برای جنگیدن یا فرار کردن را نداشت. دانشمندان گزارش کردند که نهنگ شماره ۱ در تلاش بود به آرامی شنا کرده و فاصله بگیرد؛ اما در انجام حرکات ناگهانی و قدرتمند ناکام بود. در نهایت پس از چندین‌بار تجاوز، نهنگ شماره ۲ به‌اعماق آب رفت و ناپدید شد. هرچند که نهنگ شماره ۱ چند دقیقه‌ای در سطح آب باقی ماند.

به‌طور قطعی مشخص نیست که چه‌چیزی سبب آسیب شدید به آرواره‌های نهنگ شماره ۱ شده بود، اما پژوهشگران احتمال می‌دهند که این مشکل در نتیجه برخورد با کشتی ایجاد شده است. به‌طور کلی رابطه همجنسگرایانه بین آب‌بازسانان (راسته‌ای که شامل نهنگ‌ها، دلفین‌ها و گرازماهیان می‌شود) مستند است و مخصوصا این مورد در رابطه با دلفین‌ها بیشتر نیز دیده شده است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که آب‌بازسانان برای تحکیم یا اجبار تسلط خود بر نرهای دیگر این کار را انجام می‌دهند. البته در مواردی نیز اینکار برای یادگیری تولید‌ مثل، برقراری اتحاد اجتماعی و یا حتی کاهش تنش‌های اجتماعی انجام می‌شود. هرچند در رابطه با رابطه جنسی نهنگ گوژپشت، بیشتر اینگونه به‌نظر می‌رسید که نهنگ شماره ۲ قصد تحکیم قدرت خود را داشته است. مخصوصا اینکه طرف مقابل یک نهنگ آسیب‌دیده و مریض بود.

اگرچه این اولین‌بار است که تصاویر رابطه جنسی دو نهنگ منتشر می‌شود، اما پیشتر نیز اتفاقی مشابه در سال ۱۹۹۸ گزارش شده بود. در آن مورد نیز یک نهنگ نر می‌خواست با نهنگی که به‌تازگی مرده بود، رابطه جنسی برقرار کند. اینکه در هر دو مورد نهنگ هدف یا مریض و یا مرده بوده دانشمندان را متعجب کرده است.

بیشتر بخوانید:
۱۰ گونه از عجیب ترین و ترسناک ترین موجودات اعماق دریا + عکس فسیل یک هیولای دریایی با ابعادی ترسناک در انگلیس کشف شد + عکس