فولکس واگن اطلس

مشخصات فنی و قیمت فولکس واگن اطلس، شاسی بلند وارداتی جدید بازار ایران

در این مطلب با نگاهی به قیمت، مشخصات و آپشن‌های فولکس واگن اطلس، با این شاسی بلند وارداتی جدید بازار ایران بیشتر آشنا می‌شویم.

فولکس واگن اطلس، از خودروهای پرطرفدار کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان به‌عنوان بزرگترین خودروساز اروپا به‌شمار می‌رود که قرار است به‌زودی با مدل سال ۲۰۲۴ و از طریق برنامه پیش فروش مخصوص جانبازان وارد کشورمان شود. تا پیش از اعلام رسمی، پیش‌بینی می‌شد این خودرو شاسی بلند با مدل سال ۲۰۲۳ وارد کشور شود که پس از انتشار اطلاعیه رسمی مجوز خرید خودروهای وارداتی جانبازان، مشخص شد نسخه جدید ۲۰۲۴ وارد ایران خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو می‌پردازیم.

فهرست مطالب

فولکس واگن اطلس؛ آلمانی تازه‌وارد بازار ایران

فولکس واگن اطلس

اطلس جزو بزرگترین شاسی بلندهای کمپانی محبوب فولکس واگن به‌شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ با هدف تولید یک خودرو جادارتر و بزرگتر از تیگوان به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو در حال حاضر در کشور آلمان و چین تولید می‌شود که نسخه چینی آن با نام «تارامونت» مشهور است. بیشترین فروش اطلس با تیراژ سالیانه ۱۸۰ هزار دستگاه در کشورهای آمریکا و چین بوده است.

طراحی ظاهری فولکس واگن Atlas

در بخش طراحی جلو و عقب این کراس اوور ۷ نفره شاهد به‌هم‌پیوستگی مجموع چراغ‌ها هستیم که این زبان طراحی در اکثر خودروهای امروزی به‌نوعی امضا مبدل شده است. این ساختار یکنواخت باعث ایجاد ظاهری زیبا و غیر تهاجمی برای فولکس واگن اطلس شده و از طریق القای حس لوکس بودن و در عین حال جذابیتی خاص برای شخصیت یا گروه سنی جوان تا بزرگسال دلنشین خواهد بود.

در سرتاسر طراحی بیرونی این خودرو شاهد استفاده از جزئیات کروم هستیم که حس گران قیمت بودن را القا می‌کند. فولکس واگن اطلس یک نسخه ارزان قیمت از خودرو آئودی Q6 محسوب می‌شود و در بخش‌های مختلف طراحی آن شاهد تقلید از این محصول آئودی هستیم. در نمای جانبی اما برعکس نمای جلو و عقب شاهد طراحی ساده و با جزئیات پایین هستیم که تنها نکته مثبت آن استفاده از خطوط پیوسته دارای برجستگی برای بزرگتر نشان دادن ابعاد اطلس است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۵۰۴۰، ۱۹۹۰ و ۱۷۹۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور ۲۹۸۰ میلی‌متری اطلس نشان‌دهنده فضای بسیار بزرگ کابین برای سرنشینان است که از یک خودرو ۷ نفره اروپایی جز این نیز انتظار نمی‌رود. در بازار ایران ابعاد اطلس را می‌توان با تویوتا پرادو مقایسه کرد که در این زمینه محصول فولکس واگن دارای ابعاد بزرگ‌تری است، اما ارتفاع کمتری دارد. ظرفیت صندوق این خودرو در صورت استفاده از ردیف سوم صندلی‌ها ۵۵۰ لیتر و صورت غیر فعال بودن این ردیف به ۱۱۴۰ لیتر می‌رسد.

مشخصات فنی فولکس واگن اطلس وارداتی

با این‌که دقیقا مشخص نیست این خودرو با کدام نسخه و با چه امکاناتی به بازار ایران خواهد آمد، اما پیش‌بینی می‌شود نسخه استاندارد بازار چین میهمان خیابان‌های کشور خواهد بود. این نسخه از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع این توان توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد اطلس ۲۰۲۴ در این نسخه ۷.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه نیز بین ۱۰ الی ۱۱ لیتر اعلام شده است. نسخه چهار چرخ محرک این خودرو نیز تولید شده، اما احتمال واردات آن با توجه به سفارشی بودن و تفاوت قابل توجه قیمت، ضعیف است.

امکانات رفاهی و ایمنی Wolkswagen Atlas

نمای داخلی فولکس واگن اطلس

این خودرو با ۶ تریم و سطح امکانات متفاوت عرضه می‌شود و مشخص نیست کدام نسخه در نهایت وارد کشور خواهد شد. در ادامه امکانات نسخه استاندارد فولکس واگن اطلس را اعلام می‌کنیم:

  • کلاستر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی راننده به‌همراه نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • کروز کنترل تطبیقی
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو به‌همراه گرم‌کن
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • شش عدد کیسه هوای ایمنی
  • رادار بین خطوط
  • ترمز اضطراری خودکار
  • سنسور نور و باران
  • ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)
  • سیستم مانیتورینگ پایش فشار باد تایرها (TPMS)

قیمت جهانی

اطلس در نسخه استاندارد تک دیفرانسیل با موتور ۲ لیتر توربو ساخت چین، با محدوده قیمت ۳۸ الی ۴۰ هزار دلار عرضه می‌شود. با توجه به این‌که این شاسی‌بلند فولکس واگن، هیبریدی یا برقی نیست، تخفیف مالیات و عوارض گمرک نیز به آن تعلق نمی‌گیرد؛ پس با احتساب دلار ۵۷ هزار تومانی و اضافه‌ پرداخت‌های مربوطه، با حدود قیمت ۴.۵ تا ۵ میلیارد تومان تحویل ثبت‌ نام‌ کنندگان خواهد شد. با توجه به قیمت ۷ میلیارد تومانی تیگوان ۲۰۱۸ در بازار، قیمت این خودرو نیز در بازار آزاد ایران بسیار بالا خواهد بود.

همچنین بخوانید:
کیا سلتوس وارداتی با این مشخصات و امکانات در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ سوزوکی گرند ویتارا هیبرید وارداتی رونمایی شد؛ بازگشت شاسی بلند باقدمت ژاپنی به بازار