پوشه امن سامسونگ

پوشه امن گوشی های سامسونگ کجاست؟

پوشه امن یا Secure Folder یکی از قابلیت‌های جذاب رابط کاربری One UI در گوشی های سامسونگ است. اما چگونه باید از آن استفاده کرد؟

سامسونگ از جمله برندهایی است که سعی کرده در میان گوشی‌های اندرویدی، با قابلیت‌هایی که خودش در رابط کاربری وان یو آی قرار می‌دهد به برتری نسبی برسد. از این قابلیت‌ها می‌توان به پوشه امن سامسونگ اشاره کرد که می‌توان برنامه‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های دیگر را در این پوشه جداگانه پنهان کرد. در گذشته به آموزش‌های مختلفی مثل نحوه ساخت اکانت سامسونگ و افزایش رم گوشی‌های سامسونگ پرداخته‌ایم. در این بخش نحوه دسترسی و استفاده از پوشه امن را آموزش خواهیم داد.

فهرست عناوین:

پوشه امن در گوشی های سامسونگ

قابلیت Secure Folder در تمام گوشی‌های جدید سامسونگ وجود دارد و برای استفاده کافیست آن را فعال کرده و با انجام مواردی که در ادامه گفته می‌شود، فایل‌های خود را به گاو صندوق سامسونگ منتقل کنید.

فعال کردن پوشه امن در گوشی های سامسونگ

پس از فعال کردن Secure Folder می‌توانید نماد آن را در منوی برنامه‌هایتان نیز داشته باشید. با این کار دسترسی راحت‌تری به پوشه امن خواهید داشت و هر زمان که بخواهید می‌توانید نماد آن را پنهان کنید. در ادامه مراحل کامل آن ذکر شده است:

  • به تنظیمات گوشی خود بروید
  • بخش امنیت و حریم خصوصی را انتخاب کنید
  • با انتخاب پوشه امن رمز یا پین خود را وارد کنید
  • گزینه وارد کردن پوشه امن به صفحه اصلی (Add Secure Folder to Apps) را بزنید تا فعال شود

برای حذف و یا غیر فعال کردن پوشه امن لازم نیست هر دفعه مسیر گفته شده را طی کنید چراکه به راحتی می‌توانید آن را از پنل تنظیمات سریع مدیریت نمایید. البته این مورد به‌طور پیش فرض در پنل تنظیمات سریع فعال نیست ولی با دنبال کردن مسیر زیر می‌توانید آن را فعال کنید.

  • برای باز کردن پنل تنظیمات سریع دو بار صفحه نمایش را به پایین بکشید
  • با حرکت به صفحه پایانی این پنل، گزینه + را خواهید دید که باید آن را انتخاب کنید
  • از میان موارد موجود در بالا به دنبال پوشه امن بگردید
  • پس از یافتن آن روی علامت پوشه امن نگه داشته و با حرکت آن را به پنل تنظیمات منتقل کنید
  • سپس روی Done ضربه بزنید

حال پس از پدیدار شدن علامت پوشه امن، با یک بار ضربه فعال شده و رنگ آن آبی می‌شود. برای غیرفعال کردن نماد این قابلیت در منوی برنامه‌ها، روی آن ضربه بزنید تا رنگ آن خاکستری شود.

لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده تنها در صورتی قابل انجام هستند که گزینه افزودن پوشه امن به صفحه برنامه‌ها روشن باشد.

افزودن پوشه امن به صفحه اصلی

برای این که پوشه امن خود را در صفحه اصلی نیز داشته باشید، تنها کافیست آن را از میان برنامه‌های خود یافته و با نگه داشتن روی آن، گزینه «افزودن به صفحه اصلی» (Add to Home) را انتخاب کنید. با این کار پوشه امن خود را در صفحه اصلی نیز خواهید داشت و برای وارد شدن به آن باید پین، اثر انگشت و یا هر مکانیسم ایمنی که تعریف کردید را وارد کنید تا فایل‌های پنهانتان رویت شوند.

یافتن پوشه امن با استفاده از قابلیت جستجو منو

برای این که نماد پوشه امن را در گوشی خود بیابید، کافیست در قسمت سرچ منو کلمه «پوشه امن» را تایپ کنید. با این کار نماد آن در بخش نتایج قابل مشاهده است که می‌توانید برای باز کردن روی آن کلیک کنید.

در بخش نتایج سرچ بار منو تنها زمانی می‌توانید با کلیک روی آن برنامه پوشه امن را باز کنید که در تنظیمات، فعال کرده باشید. اگر این گزینه غیر فعال باشد، تنها به تنظیمات پوشه امن از این بخش دسترسی خواهید داشت.

روش‌های مختلف باز کردن پوشه امن

برای باز کردن پوشه امن روش‌های متفاوتی وجود دارند و می‌توان براساس میزان استفاده و سلایق شخصی، هر کدام از این موارد را انتخاب کرد.

  • با استفاده از دستیار صوتی کلمه «پوشه امن» را بگویید تا باز شود
  • می‌توانید از فروشگاه گلکسی سامسونگ برای این کار استفاده کنید
  • با مراجعه به بخش مدیریت کلیدها در تنظیمات گوشی خود، دکمه پاور را برای پوشه امن تنظیم کنید تا با دو بار فشار دادن آن، برنامه باز شود

پوشه امن سامسونگ، قابلیتی است که می‌توانید اسناد و اطلاعات مهمی که نباید در دسترس عموم باشند را در آن قرار دهید. همچنین به‌خاطر طراحی این پلتفرم، امنیت بیشتری نسبت به سایر بخش‌های دستگاه شما دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
جذابترین ویژگی های رابط کاربری One UI سامسونگ که همین الان باید امتحان کنید آموزش مخفی کردن برنامه ها در گوشی های گلکسی سامسونگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*