نظام سلامت الکترونیک

استراتژی همراه اول در نظام سلامت الکترونیک، همسو با ترند جهانی

پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک برگزار شد و قائم‌مقام همراه اول در این پنل به تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام و استراتژی همراه اول همسو با ترند جهانی پرداخت.

عصر روز چهارشنبه 16 اسفند 1402، اولین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع به پایان رسید. این همایش طی دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و همزمان با روز پایانی آن، پنل تخصصی برنامه سلامت خانواده و نظام سلامت الکترونیک نیز برگزار شد. در این پنل، مسئولان اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و فعالان نظام سلامت حضور داشتند و حمیدرضا جمشیدی، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی نیز مدیریت آن را بر عهده داشت.

ارائه تخصصی قائم مقام همراه اول در پنل نظام سلامت الکترونیک

حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول در این پنل تخصصی، ارائه‌ای تخصصی از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در نظام سلامت داشت و اقدامات همراه اول به‌عنوان اولین دارنده مجوز اپراتوری سلامت را تشریح کرد. وی سخنان خود را با محوریت قدرت هوش مصنوعی در نظام سلامت الکترونیک مطرح کرد و ساختار هوش مصنوعی را در ابتدای سخنرانی خود، تشریح نمود. قائم مقام همراه اول در این خصوص اظهار کرد ارزش بازار هوش مصنوعی سلامت در سال 2023 برابر با 11 میلیارد دلار برآورد شده و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2030 میلادی به 190 میلیارد دلار خواهد رسید.

حمید بهروزی در ادامه صحبت‌های خود گفت انتظار می‌رود نرخ رشد ترکیبی سالانه مهارت‌های هوش مصنوعی در حوزه سلامت به 37.5 درصد برسد. علاوه بر این، طبق تحلیل‌های دانشگاه هاروارد در حوزه سلامت عمومی، استفاده از هوش مصنوعی در نظام سلامت می‌تواند خطاهای تشخیص‌های پزشکی را تا پنجاه درصد کاهش دهد. او به بخش‌های کاربردی هوش مصنوعی در حوزه سلامت نیز اشاره کرد و ارتقای دقت در تشخیص‌های پزشکی را یکی از کاربردهای این فناوری دانست. به‌گفته بهروزی، هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان دستیار پزشک عمل کند و با جمع‌آوری داده‌های بیماران، قابلیت تشخیص با دقت بالا را ارائه دهد.

قائم مقام همراه اول تاکید کرد اگر گجت‌های هوشمند به سبک زندگی مردم اضافه شوند، بیش از پیش به کاهش ریسک‌های سلامت کمک می‌کنند. همچنین با توجه به این‌که در حوزه هوش مصنوعی، جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی است، اپراتورهای تلفن همراه بهترین گزینه برای ارائه خدمات اپراتوری محسوب می‌شوند؛ چرا که اپراتورها در حال حاضر بیشترین میزان اطلاعات با بالاترین میزان امنیت را از مشترکان خود در اختیار دارند.

حمید بهروزی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد ما در پروژه سلامت الکترونیک به‌دنبال انطباق با استراتژی و ترندهای جهانی هستیم و به‌عنوان اولین دارنده پروانه اپراتوری سلامت، اقداماتی مانند تامین زیرساخت‌های مراکز داده، سخت‌افزارهای مورد نیاز، پردازشگرهای هوشمند، ایجاد شبکه امن ارتباطی، توسعه پلتفرم جامع و یکپارچه سلامت، توسعه برنامه‌های کاربردی، ارائه راهکارهای احراز هویت و امنیت در همه لایه‌ها، ارائه سرویس‌های نوین حوزه سلامت و همچنین سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های حوزه سلامت، انجام داده‌ایم.

در ادامه این پنل تخصصی، حمیدرضا جمشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر این پنل، از همکاری وزارت بهداشت و همراه اول ابراز خوشحالی کرد و گفت امیدواریم در میدان عمل هم شاهد گشایش‌های جدی در حوزه نظام سلامت باشیم. وی همچنین افزود همراه اول اتوبان بزرگی را در حوزه دیجیتال توسعه داده که صدها استارتاپ می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای ارتقای نظام سلامت جامعه بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*