دومین دوره کنگره موبایل ایران

در نشست خبری دومین دوره کنگره موبایل ایران، برنامه‌های این رویداد تشریح شد

نشست خبری دومین دوره کنگره موبایل ایران با حضور اعضای هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل برگزار و برنامه‌های این رویداد تشریح شد.

نشست خبری دومین دوره کنگره موبایل ایران در روز چهارشنبه 16 اسفند 1402 برگزار شد. هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی و مجری برگزاری کنگره موبایل ایران در این نشست خبری حضور داشتند و برنامه‌های این رویداد را تشریح کردند. مهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل از تاثیرگذار بودن اولین دوره کنگره موبایل ایران سخن گفت و اظهار کرد با وجود تمام چالش‌های پیش رو، دوره اول این رویداد به‌صوررت مطلوب برگزار شد و انجمن واردکنندگان موبایل به‌عنوان برگزارکننده و آژانس تدبیرگران به‌عنوان مجری برگزاری این رویداد، تمام تلاش خود را کردند تا اولین دوره کنگره موبایل ایران به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مهدی اسدی در ادامه بیان کرد با توجه به شاخص‌های دور اول، در دوره دوم می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتری باشیم و برندهای خارجی نیز حضور پیدا می‌کنند. همچنین در این دوره با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی رویداد، موضوع‌ها و رویدادهای جدید تعریف و اجرا می‌شوند. به‌گفته اسدی، مشارکت تشکل‌های مرتبط به موبایل از جمله تولیدکننده، تامین‌کننده، فروشگاهی، خدمات‌دهنده و نرم افزاری و در کنار هم قرار گرفتن ذی‌نفعان بخش خصوصی برای نخستین بار، منجر به پیشرفت این صنعت خواهد شد.

دومین دوره کنگره موبایل ایران

محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران نیز در این نشست خبری به نحوه شکل‌گیری و دلایل برگزاری کنگره موبایل ایران اشاره کرد و افزود متولیان برگزاری کنگره موبایل، نگاه اکوسیستمی دارند و سعی می‌کنیم اهداف رویدادهای مشابه بین‌المللی را در این رویداد دنبال کنیم. دبیر کنگره موبایل ایران در خصوص اهداف برگزاری این رویداد گفت ترسیم نقشه راه و نمایش نقش ذی‌نفعان در زنجیره اکوسیستم موبایل از جمله مهم‌ترین اهداف کنگره موبایل محسوب می‌شود. همچنین در نظر داریم تا ارزشی که می‌تواند در این زنجیره شکل بگیرد را مدل‌سازی کنیم. وی اضافه کرد:

برگزاری کنگره موبایل با حضور اجزای زنجیره از جمله تامین‌کنندگان، ارائه‌دهندگان زیرساخت،‌ سرویس‌دهندگان و تنظیم‌گران، منجر به شبکه‌سازی بین لایه‌ها خواهد شد و در نهایت، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط هم می‌توانند در ترسیم نقشه راه، برنامه‌ریزی و عمل بهتر و هدفمندتری داشته باشند. در دور قبل نیز این رویداد با استقبال مدیران و مسئولان مرتبط مواجه شد و علاوه بر حضور، جلسه‌های تخصصی هم با اعضا و ذی‌نفعان این اکوسیستم برگزار شد.

محمدرضا عالیان اظهار کرد تکنولوژی و بهره‌مندی از این فضا در دنیا با رشد روزافزونی مواجه شده و با شکل‌گیری پدیده هوش مصنوعی و با توجه به اهداف ترسیم شده در سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه، باید در ایران هم فاصله‌ها را کمتر کنیم. بنابراین رویدادهایی از این دست، توان اکوسیستم موبایل را افزایش می‌دهند و قادر خواهیم بود حداقل ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم. برای تحقق این هدف باید حاکمیت نیز فضای لازم را فراهم کند.

تشریح برنامه های دومین دوره کنگره موبایل ایران

دبیر کنگره موبایل ایران سپس به برنامه‌های دومین دوره این رویداد اشاره کرد و گفت در بخش نمایشگاهی می‌توانیم حضور و مشارکت خوبی را از سوی اجزای مختلف این اکوسیستم ببینیم که خدمات، محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین مانند سال گذشته که رویداد استارت‌آپی با حضور 100 ایده برگزار شد، در دومین دوره هم برگزار می‌شود. این دوره که فراخوان آن از 20 اسفندماه ارسال خواهد شد، محورهای جدید و جذاب‌تری را ارائه می‌کند و امیدواریم بتوانیم برای ایده‌های جذاب و برتر، جذب سرمایه داشته باشیم.

بخش پنل‌ها و سخنرانی‌ها از دیگر بخش‌های این رویداد محسوب می‌شود که مانند سال گذشته در استیج کنگره برگزار می‌شود. با توجه به استقبال عموم و مشاهده بسیار زیاد ویدیوهای تولید شده در این بخش، در این دوره با متخصصان و صاحب‌نظران مشارکت و هم‌فکری می‌کنیم و در حال تدوین عناوین و برنامه‌ریزی حضور سخنرانان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی هستیم. در این پنل‌ها و سخنرانی‌ها، موضوع‌های پرچالش و مورد علاقه به نقد و بررسی گذاشته می‌شوند تا مانند دوره قبلی، مسائل مطرح شده بتوانند راه‌گشا باشند.

رویداد استعدادیابی فریلنسرها و بلاگرها از دیگر بخش‌هایی است که در دومین کنگره موبایل ایران برگزار می‌شود و هم‌اکنون نیز در حال آماده کردن فراخوان و جذب علاقه‌مندان در این بخش هستیم. یکی دیگر از رویدادهای جدید این دوره،‌ انتقال تجربه است که در قالب شبه TED برگزار می‌شود تا موجب هموارتر شدن مسیر حرکت و رشد جوانان و شرکت‌های نوپا در این اکوسیستم باشد.

محمدرضا عالیان در ادامه بیان کرد با توجه به تقاضای زیاد بازدیدکنندگان دوره قبلی برای خرید کالا، اکنون تصمیم گرفتیم از فروشگاه‌های دارای جواز کسب نیز در بخش نمایشگاهی دعوت کنیم و با ایجاد کریدوری تحت عنوان IMC Shopper، امکان فروش کالا را نیز میسر کنیم. خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی فروشگاه‌های سراسر کشور داشتیم و تلاش می‌کنیم تا فروشنده‌ها، کمپین‌های فروش ویژه را برای بازدیدکنندگان ارائه کنند.

در ادامه این نشست خبری، ابوالفضل حیدر، عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل اظهار کرد:

با شکل‌گیری هیات مدیره جدید انجمن واردکنندگان موبایل، شاهد شکل گرفتن نگاه تخصصی و کارشناسانه در رابطه با کنگره در بین اعضا بودیم. با تلاش آژانس تدبیرگران توانستیم نقشه راه مناسبی برای این رویداد ترسیم کنیم و در این دوره تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسه‌های تخصصی، سطح کمی و کیفی دومین دوره کنگره موبایل را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد هر سه بخش واردکننده، فروشنده و خدمات‌دهنده در برخی موارد با هم تضاد منافع دارند؛ اما به‌منظور حفظ منافع صنعت موبایل و حفظ منافع و حمایت از مصرف‌کنندگان و در جهت هم‌افزایی بهتر و بهینه‌تر در برگزاری این دوره در کنار هم قرار گرفته‌اند. به‌گفته ابوالفضل حیدر، صنعت موبایل کشور یکی از شفاف‌ترین صنایع ایران است و همه مراحل واردات، ترخیص و در نهایت، تحویل کالا به مصرف کننده در این صنعت قابل رصد هستند. همچنین فعالان این صنعت همیشه تلاش می‌کنند با وجود تحریم‌ها و مشکلات موجود، به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربران ایرانی قرار بدهند.

این عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد کنگره موبایل ایران امروز آورده اصلی برای مصرف‌کنندگان دارد و اگر با مشکلات تحریم مواجه نبودیم، قطعا همه کمپانی‌های خارجی و تولیدکنندگان از این کنگره استقبال می‌کردند و در آن حاضر می‌شدند؛ چون بازار ایران همواره مورد توجه آنها بوده است.

همچنین بخوانید:
رکود مطلق در بازار موبایل ایران آشفته بازار گوشی آیفون؛ نه تنها خریداران کوروش کمپانی، حق تمام خریداران آیفون در ایران ضایع می‌شود واکنش اتحادیه فروشندگان موبایل به هجوم آیفون های ریپک به بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*