مهندس چینی جاسوس گوگل

مهندس گوگل، جاسوس چینی‌ها از آب درآمد

جاسوسی سایبری یکی از تاکتیک‌هایی است که امروزه بخاطر رقابت شرکت‌ها شکل گرفته است. اخیرا نیز یک مهندس چینی در گوگل برای چین جاسوسی کرده است.

جاسوسی سایبری یکی از مواردی است که در دوران تنش بین کشورها بیشتر صورت گرفته و می‌تواند به شرکت‌های هر طرف آسیب وارد کند. در دوران تشدید تنش‌ها بین آمریکا و چین، یک مهندس چینی اطلاعات مهمی را از گوگل به دولت چین تحویل می‌دهد. همان‌طور که در اخبار تکنولوژی گفته می‌شود، این اطلاعات حاوی حجم عظیمی داده از اسرار تجاری گوگل بود. در ادامه این مطلب می‌توانید جزئیات کامل را بخوانید.

مهندس جاسوس گوگل جاسوسی سایبری می‌کند

طبق گزارشات منتشر شده لینوی دینگ یک شهروند چینی است که از سال 2019 به کار در شرکت گوگل مشغول شده و در دادگاه فدرال کالیفرنیا متهم شناخته شده است. این فرد اسرار تجاری شرکت گوگل را در فضای ذخیره‌سازی ابری شخصی ذخیره کرده و سپس به دولت چین تحویل می‌داد. گفته می‌شود در بین این اطلاعات مهم، بخش‌هایی از اطلاعات زیرساخت‌های هوش مصنوعی گوگل نیز قرار داشتند که از ماه مه 2022 در حال جمع‌آوری این داده‌ها بوده است.

اگر این فرد در دادگاه مجرم شناخته شود، جریمه‌ای در حدود 10 سال زندان و مبلغ نقدی تا 250 هزار دلار می‌تواند در انتظار لینوی دینگ 38 ساله باشد.

سخنگوی شرکت گوگل نیز در طی بیانیه‌ای از مقامات FBI به‌خاطر رسیدگی سریع به این پرونده تشکر کرده و بر ادامه روند همکارانه بین این دو نهاد تاکید کرد.

ماجرا از کجا شروع شده است؟

مهندس چینی جاسوس گوگل

پس از درگیری تجاری بین چین و آمریکا، دولت ایالات متحده شرکت‌هایی مانند هواوی را به‌طور کامل تحریم کرده و صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته طراحی شده توسط شرکت‌های آمریکایی مانند انویدیا را نیز به چین ممنوع کرد. علت اصلی این تصمیم بر این بود تا ارتش چین به فناوری هوش مصنوعی مجهز نشود. سرقت فناوری و نوآوری از آمریکا یکی از کارهایی است که شرکت‌های وابسته به جمهوری خلق چین برای رهایی خود از این تنش انجام می‌دهند. البته پیامدهای اقتصادی و امنیتی این سرقت‌های سایبری می‌تواند برای سال‌ها هر دو کشور را درگیر کند.

طبق جزئیات منتشر شده لینوی دینگ حتی به مدیر ارشد فناوری یک شرکت دانش بنیان چینی کمک مالی کرده و در مرحله بعد هم یک شرکت هوش مصنوعی در چین تاسیس نموده که در حال حاضر نیز در سمت مدیر عامل این شرکت قرار دارد.

جاسوسی سایبری گروه‌های چینی از اسرار دولت آمریکا سابقه چندین ساله دارد و اخیرا نیز سه کارمند سابق اپل که اطلاعات مهمی از پروژه تازه لغو شده Apple Car را به دولت چین فروخته بودند دستگیر شده و به 6 ماه حبس و 150 هزار دلار جریمه محکوم شدند.

در گجت نیوز بخوانید:
این کبوتر به جرم جاسوسی برای چین، ۸ ماه زندانی شد! گوشی هوشمند توی جیب‌تان از شما جاسوسی می‌کند؛ این کاملا واقعی است! اتهام بزرگ روسیه به اپل: به کمک آمریکا از کاربران آیفون جاسوسی می‌کنی اپل در یک ویدیوی جدید، جاسوسی چین از کاربران موبایل را مسخره کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*