تاسیس مرکز تست خودروهای برقی در ایران توسط گلرنگ

گلرنگ مرکز تست خودروهای برقی در ایران می‌سازد

گلرنگ در اولین رویداد اکوسیستم اتومبیل‌های الکتریکی، توافق‌نامه‌ای را با چند شرکت برای تاسیس مرکز تست ایمنی خودروهای برقی در ایران امضا کرد.

گروه صنعتی گلرنگ که این روزها نام آن در حوزه‌های مختلفی شنیده می‌شود، حالا پروژه تاسیس مرکز تست خودروهای برقی در ایران را پیگیری می‌کند. پیش از این خبر افتتاح اولین مرکز تست تصادف خودرو در غرب آسیا توسط ایران به گوش رسیده بود و جدیدترین اخبار خودرو حاکی از این است که طی پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت اکوسیستم خودرو برقی، توافق‌نامه‌ای برای راه‌اندازی مرکز تست ایمنی خودروهای برقی به امضا رسید.

تاسیس مرکز آزمایش ایمنی خودروهای الکتریکی توسط گلرنگ

تاسیس مرکز تست خودروهای برقی در ایران توسط گلرنگ

طی اولین رویداد اکوسیستم خودرو برقی، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه راهبردی راز، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (به اختصار ISQI) و صنایع الکترونیک گلرنگ و آذین خودرو توافق‌نامه‌ای را جهت تاسیس مرکز تست خودروهای برقی در ایران امضا کردند. در جریان انعقاد این توافق‌نامه همچنین عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و منوچهر منطقی، معاون امور صنایع حمل و نقل این وزارتخانه حضور پیدا کردند.

بر اساس توافق‌نامه مذکور، این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر اقدام به تاسیس شرکتی مستقل در قالب کنسرسیوم می‌کنند. در اولین مرحله از این پروژه، تمرکز آن‌ها به آزمایش قطعات، سطح بدنه، قطعه باتری پک و تداخل امواج الکترومغناطیسی برای خودروهای سواری و سنگین معطوف خواهد بود.

در پی تلاش دولت برای گسترش بازار خودروهای الکتریکی در کشور طی چند وقت اخیر، روز 17 اسفند پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با تمرکز روی این خودروها برگزار شد.

همچنین بخوانید:
ایمن ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ در ابعاد مختلف معرفی شدند خودروهای چینی ۵ ستاره در تست ایمنی یورو انکپ را بشناسید تست تصادف فونیکس FX در موسسه یوروانکپ + ویدیو