مراسم رونمایی از تانک حیدر پاکستان

پاکستان از تانک عجیب خود با نام «حیدر» رونمایی کرد

پاکستان از تانک جدیدی با نام حیدر رونمایی کرده که با مشخصات خود توانسته توجهات را جلب کند. در ادامه به بررسی تانک Haider می‌پردازیم.

خودرو زرهی نظامی جدید پاکستان با نام حیدر براساس گزارشات از قابلیت‌هایی مطلوبی برخوردار است. این تانک که اخیرا رونمایی شده توانسته توجهات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کند. در بخش اخبار نظامی سایت گجت نیوز به بررسی جزئیات منتشر شده در مورد حیدر می‌پردازیم.

تانک جدید پاکستان با نام حیدر

پاکستان یکی از کشورهای پیش رو در زمینه ادوات نظامی است و ارتش این کشور نیز در لیست قوی‌ترین ارتش‌های قاره آسیا در سال 2023 قرار دارد. تانک حیدر نیز توسط شرکت دولتی صنایع سنگین تاکسیلا (HIT) پاکستان طراحی و تولید شده که به لطف فناوری‌های به‌روزی که در این خودرو زرهی به کار رفته، می‌تواند به ارتش پاکستان در زمینه‌های مختلف کمک کند. حفاظت از سربازان و برقراری ایمنی جانی آن‌ها، یکی از وظایف اصلی تانک حیدر گفته شده است.

تانک حیدر پاکستان

تانک حیدر اخیراً با حضور ژنرال سید عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش و سایر مقامات نظامی این کشور در منطقه واقع در شرق پاکستان رونمایی شد. همچنین در این مراسم ژنرال منیر از تمام افراد و مهندسینی که در ساخت این تانک همکاری کرده بودند، تشکر ویژه کرد. نه شرکت سازنده و نه حتی ارتش پاکستان فعلا اطلاعاتی در مورد زمان شروع به کار تانک حیدر اعلام نکرده‌اند و اطلاعات منتشر شده نیز بسیار چندان پرجزئیات نیستند.

ساخت تانک با همکاری چین

 

تانک حیدر که یکی از ادوات نظامی بومی پاکستان به‌شمار می‌رود، می‌تواند نقطه عطفی در تلاش‌های اسلام آباد برای توسعه این دارای‌هایی نظامی شناخته شود. در واقع پاکستان با رونمایی از این تانک نشان داد نوآوری دفاعی در این کشور در حال توسعه و تعالی است.

مراسم رونمایی از تانک حیدر پاکستان

ژنرال منیر نیز قبلا از همکاری بین پاکستان و چین خبر داده و یکی از علل تقویت قدرت تولیدات نظامی این کشور را ورود تکنولوژی‌های پیشرفته ارتش چین اعلام کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
نخستین پهپاد شناسایی و نظارتی پاکستان معرفی شد ترسناکترین و قویترین موشک پاکستان، بمب اتمی نیست ارتش پاکستان به دنبال خرید جنگنده مخوف چینی