کشف شمشیر وایکینگ ها

کشف شمشیر 1100 ساله وایکینگ ها، فقط به وسیله آهنربا معمولی!

یک فرد انگلیسی توانست به‌کمک آهنربا شمشیر 1100 ساله وایکینگ ها را در دل رودخانه کشف کند. این دستاورد باستان شناسی بسیار نادر است و می‌تواند اطلاعاتی از زمان حمله وایکینگ ها به سایر مناطق اروپا ارائه دهد.

شخصی به‌نام Trevor Penny در حال گشتن رودخانه Cherwell در آکسفوردشایر بود که با کشفی عجیب مواجه شد. او صرفا می‌خواست اشیاء گم یا رهاشده در رودخانه را پیدا کند و علاقه خاصی به‌ باستان شناسی نداشت. جالب اینجاست که در آن روز نیز ترور توانسته‌بود تنها چند تیر داربست را از رودخانه بیرون بکشد. تا اینکه آهنربا ناگهان به‌همراه یک جسم رسوب‌زده از آن بیرون آمد.

کشف شمشیر متعلق به وایکینگ ها از دل رودخانه‌ای در انگلستان

کشف شمشیر وایکینگ ها

ترور در ابتدا متوجه نشده‌ بود که چه گنجی را کشف کرده است؛ اما دوستش فریاد زد که این یک شمشیر قدیمی است. آنها در نهایت تصمیم گرفتند از شمشیر چند عکس گرفته و در گوگل آپلود کنند. اگرچه عکس‌ها از زوایای مختلف گرفته شده بودند، اما نتیجه در هرصورت شمشیر وایکینگ ها را نشان می‌داد.

همین نیز باعث شد که ترور با اداره باستان شناسی عمومی آکسفوردشایر تماس بگیرد. کارشناسان محلی توانسته‌اند با قطعیت تایید کنند که شمشیر تازه کشف شده به وایکینگ ها تعلق دارد. آنها گمان می‌کنند که این شمشیر به ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش تعلق دارد؛ اما در این زمینه مطمئن نیستند. در واقع این شمشیر به‌زمانی تعلق دارد که وایکینگ ها اولین‌بار روی جزایر بریتانیا قدم گذاشتند. هدف آنها عموما غارت، شکست‌دادن و البته گاهی هم تجارت با ساکسون‌ها بود.

در آن زمان وایکینگ‌ ها با دین مسیحیت آشنایی نداشتند و خدایان اسکاندیناوی را پرستش می‌کردند. اگر بخواهیم دقیق باشیم، اولین‌بار در سال ۷۹۳ میلادی بود که گروهی از وایکینگ ها به خاک ساکسون‌ها حمله کردند. هدف اولیه آنها یک صومعه در جزیره‌ای نزدیک ساحل شمال شرقی بریتانیا بود. آنها صومعه را کاملا غارت کردند و افراد حاضر را کشتند.

کشف شمشیر وایکینگ ها

حملات وایکینگ‌ ها برای غارت تا چندین دهه ادامه داشت. تا اینکه در سال ۸۵۳ گروه بزرگتری از کشتی‌های وایکینگ ها تصمیم گرفتند با ارتش‌های ساکسون بجنگند. آنها اینبار در پی تصرف زمین بودند و موفق شدند مناطق زیادی از بریتانیا را نیز اشغال کنند. در واقع شمشیر تازه کشف شده وایکینگ ها یادآور جنگ‌های شدیدی است که تا چند قرن در این جزیره ادامه داشت.

تا پیش از قرن دهم، بریتانیا در اختیار چندین پادشاه مختلف بود. آنها در نهایت توانستند زمین‌های از دست‌رفته را از وایکینگ‌ها پس بگیرند و بریتانیا را متحد کنند. قلمرو جدید نیز Englalond نام گرفت. البته وایکینگ ها از تلاش‌های خود دست برنداشتند. آنها تا قرن یازدهم مرتب به بریتانیا حمله می‌کردند؛ اما عصر وایکینگ‌ها در سال ۱۰۶۶ میلادی به‌پایان رسید. زمانی که هرالد هردرادا، پادشاه نروژ در نبرد استمفرد بریج شکست خورد و کشته شد.

شمشیر تازه کشف شده وایکینگ ها در اختیار موزه آکسفورد قرار دارد و احتمالا به‌زودی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. باستان شناسان تاکید کردند که پیدا کردن یک شمشیر وایکینگی یا دیگر گنج‌های تاریخی به‌صورت کاملا سالم بسیار نادر است. همین نیز اهمیت یافته ترور را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
مراسم «عقاب خونی» سریال وایکینگ ها کاملا واقعی بوده است! قایق وایکینگ ها در نروژ از زیر خاک بیرون آمد؛ اسرار آیین تدفین عجیب وایکینگی برملا شد آثار عجیب و رازآلود باستانی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*