هیوندای آیونیک N 5

هیوندای آیونیک N 5 معرفی شد؛ هیولای 640 اسب بخاری کره‌ای

خودروساز کره ای هیوندای از یک هیولای 640 اسب بخاری و گران قیمت به نام هیوندای آیونیک N 5 رونمایی کرد. مشخصات فنی و قیمت این کراس اوور برقی چیست؟

خودروسازان کره‌ای همواره در طول تاریخ صنعت خودروسازی خوش درخشیده و دستاوردهای زیادی کسب کرده‌اند. تازه‌ترین محصول کره‌ای‌ها یک هیولای پرقدرت و برقی است که می‌تواند مثل یک سوپراسپرت بنزینی، توان فنی بالایی از خود نشان دهد. در ادامه مطلب با جدیدترین خودرو هیوندای آشنا شویم.

رونمایی از هیوندای آیونیک N 5

هیوندای آیونیک N 5

هیوندای به‌تازگی از آیونیک N 5 رونمایی کرده و تصمیم گرفته این کراس اوور الکتریکی جذاب را برای بازار اروپا با پیشرانه تماما برقی عرضه کند. اگر آنچه این غول خودروسازی کره راجع به آن صحبت کرده محقق شود، به‌زودی شاهد توقف تولید محصولاتی نظیر النترا نسخه N و ولوستر نسخه N خواهیم بود.

نخستین بار در دی ماه سال جاری بود که در اخبار خودرو گجت نیوز به بررسی اجمالی کراس اوور تماما برقی هیوندای آیونیک N 5 پرداختیم و حالا در اسفند ماه سال 1402 شاهد معرفی رسمی این خودرو برقی قدرتمند هستیم. در حال حاضر تصاویر رسمی این خودرو به‌همراه بخشی از اطلاعات آن منتشر شده که به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

هیوندای آیونیک N 5

می‌دانیم که کره‌ای‌ها برای هیوندای آیونیک 5 N یک سیستم دو موتوره و چهار چرخ محرک تدارک دیده‌اند که سفارش چنین سیستمی برای مشتریان 25 هزار دلار بیشتر آب می‌خورد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که راجع به این کراس اوور برقی جلب توجه می‌کند، قیمت بالای آن است؛‌ یعنی حدود 67 هزار دلار!

هیوندای آیونیک 5 در کامل‌ترین نسخه خود از نسخه پایه سری N ارزان‌تر است که جای تعجب دارد. با این اوصاف اگر جزو آن دسته از خریدارانی باشید که سفارشی‌سازی خودرو برایتان اهمیت دارد، باید دست کم روی 80 هزار دلار بودجه فکر کنید. محصول جدید هیوندای از تسلا مدل Y پرفورمنس هم 14 هزار دلار گران‌تر است که به‌نظر می‌رسد توجیه مناسبی برای آن ندارد.

از دیگر شگفتی‌های آیونیک 5 N می‌توان به تجهیزاتی اشاره کرد که به‌طور اختصاصی برای آن تهیه شده است. ترمزهای قوی با کالیبر 15.8 اینچ، سیستم خنک‌کننده ویژه برای باتری، رینگ‌های اختصاصی و تعلیق مناسب برای پیست، امتیاز این کراس اوور الکتریکی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

هیوندای آیونیک N 5

کره‌ای‌ها به چنین تجهیزات و امکاناتی بسنده نکرده و برای خودرو جدید خود تکنولوژی‌های ویژه‌ای نظیر شبیه‌ساز تعویض دنده گیربکس طراحی کرده‌اند؛ در حالی که خودرو با سیستم تک سرعته عرضه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هیولای کره‌ای، قدرت 641 اسب بخاری است که تولید می‌کند. البته معلوم نیست که آیونیک 5 سری N در واقعیت و جاده چقدر توان پیمایش ارائه می‌دهد.

هم‌اکنون پیش فروش این محصول برای بازار اروپا آغاز شده و تیراژ تولیدی آن محدود است. موعد تحویل نیز اواخر سال 2024 میلادی اعلام شده است. نظر شما راجع به این خودرو جذاب برقی چیست؟

همچنین بخوانید:
نیسان ایکس-ترا هم به جمع خودروهای قابل واردات جانبازان پیوست + مشخصات فنی ۱۰ خودرو تاریخی که شرکت سازنده خود را نجات دادند عرضه لاماری ایما هیبرید در سامانه یکپارچه آغاز شد + شرایط و جزئیات