بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس

بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس؛ یک گوشی متفاوت در دنیای اندروید

در این پست به بررسی اولیه گوشی ریلمی ۱۲ پلاس خواهیم پرداخت تا ببینیم Realme 12 Plus چه امکانات، مشخصات و قابلیت‌هایی برای ارائه دارد.

گوشی‌های خانواده Realme 12 اکنون شامل چهار عضو به نام‌های ریلمی ۱۲/ ۱۲ پلاس، ریلمی ۱۲ پرو/ ۱۲ پرو پلاس می‌شوند. ما در مقاله‌ای جداگانه به بررسی ریلمی ۱۲ پرو پرداختیم. حالا در این پست می‌خواهیم به بررسی یکی از جذاب‌ترین اعضای این خانواده، یعنی گوشی ریلمی ۱۲ پلاس بپردازیم و ببینیم که چه چیزهایی برای ارائه دارد.

نقد و بررسی ریلمی ۱۲ پلاس

گوشی ریلمی با قلبی بزرگ و قیمتی مناسب روانه بازار شده است. یک گوشی اندرویدی شیک و زیبا که علیرغم امکاناتش، قیمت فوق‌العاده‌ای دارد تا کمتر محصولی در بازار توان رقابت با آن را داشته باشد. ریلمی ۱۲ پلاس با جعبه‌ای شبیه به دیگر اعضای این خانواده عرضه خواهد شد. یک جعبه زرد رنگ که داخل آن یک قاب محافظ، آداپتور شارژ ۶۷ واتی، یک کابل شارژر و ابزاری برای خارج کردن سیم کارت قرار دارد. در ادامه به بررسی کامل این محصول خواهیم پرداخت.

بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس

نمایشگر و طراحی

گوشی Realme 12 Plus از یک نمایشگر تخت ۶.۶۷ اینچی FullHD+ E4 AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و گواهینامه HDR10 پلاس بهره می‌برد. این نمایشگر قادر به نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ بوده و از طیف رنگی P3 به‌صورت ۱۰۰ درصدی پشتیبانی می‌کند. پنل نمایشگر دارای حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت است که ادعا می‌شود تا کمترین میزان ۲ نیت نیز قابل تنظیم خواهد بود. این نمایشگر همچنین از فناوری Rainwater Smart Touch استفاده می‌کند که با استفاده از داده‌های اسکن صفحه، تشخیص می‌دهد که آیا روی صفحه یا دستان کاربر آب وجود دارد یا خیر. هدف از این قابلیت، جلوگیری از لمس‌های ناخواسته و بهبود دقت لمس است.

بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس

این نمایشگر AMOLED همچنین دارای یک حفره برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 و میدان دید ۸۲.۶ درجه‌ای است. این دوربین از یک سنسور ۱/۳ اینچی بهره می‌برد.

علاوه بر این، در زیر نمایشگر گوشی یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده که ادعا می‌شود سرعت بازگشایی ۰.۵۵ ثانیه‌ای دارد. در زمان کوتاهی که با این گوشی هوشمند کار کردیم، متوجه حسگر اثر انگشت سریع و دقیق آن شدیم. هرچند هنوز هم جای کار داشت تا این حسگر دقیق‌تر شود و سریع‌تر بتواند قفل صفحه را باز کند.

بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس

با برگرداندن ریلمی ۱۲ پلاس شاهد طراحی مشابهی با دو گوشی سری Realme 12 Pro خواهید بود. در نگاه اول، حتی ممکن است نتوانید سه گوشی را از هم تشخیص دهید، زیرا این محصول نیز از یک نوار براق سه‌بعدی در طول پنل پشتی استفاده می‌کند که جزیره دوربین دایره‌ای شکل آن را قطع می‌کند.

بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس

پوشش پشتی این گوشی نیز از چرم مصنوعی مقاوم در برابر آلودگی ساخته شده است. گوشی به‌لطف این پوشش جذاب نه تنها از لک شدن اثر انگشت جلوگیری کرده و ایمنی در دست گرفتن را ارائه می‌دهد، بلکه باعث می‌شود گوشی خوش‌دست باشد و ظاهری ایده‌آل به آن می‌بخشد.

دوربین

به سراغ جزیره دوربین در پشت گوشی برویم، جایی که شاهد یک فلاش LED و سه دوربین هستیم. یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (Sony LYT-600، لرزشگیر اپتیکال تصویر)، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (۱۱۲ درجه)، و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی که به‌ترتیب دیافراگم‌های f/1.88، f/2.2 و f/2.4 را ارائه می‌کنند.

بررسی گوشی ریلمی ۱۲ پلاس نشان می‌دهد که دوربین آن می‌تواند فیلم‌های 1080p را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم‌های 4K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین با سه فیلتر Master Camera به نام‌های Journey Filter، Memory Filter و Maverick Filter همراه است که به ترتیب از فیلم‌های Life Of Pi، The Curious Case of Benjamin Button و Top Gun: Maverick الهام گرفته شده‌اند.

بررسی اولیه ریلمی ۱۲ پلاس

جزیره دوربین ریلمی ۱۲ پلاس از الگویی به‌نام Polished Sunburst Dial الهام گرفته که در مدل‌های Pro نیز دیده می‌شود. این سبک طراحی، جلوه بصری زیبایی را هنگام برخورد نور از زوایای مختلف ایجاد می‌کند. همچنین با رنگ پنل پشتی مطابقت دارد.

با این حال، تفاوت در اینجاست که جزیره دوربین در در این مدل برخلاف مدل‌های پرو و پرو پلاس که با حاشیه شیاردار طلایی احاطه شده‌اند و ظاهری ممتازتر به آن‌ها می‌دهد، محصور نیست. شما یک حلقه براق، بازتابنده و طلایی رنگ را در اطراف ماژول دوربین مشاهده خواهید کرد.

تفاوت دیگر، طراحی تخت گوشی است. برخلاف دیگر مدل‌های این خانواده، این مدل دارای فریم‌ها و پنل پشتی تخت است که باعث می‌شود کمی حس تیز بودن به شما دست بدهد. البته داشتن خمیدگی‌های باریک در لبه‌های پنل پشتی باعث می‌شد گوشی علی‌رغم فریم تخت خود، هنگام در دست گرفتن راحت باشد.

در لبه سمت راست گوشی ریلمی ۱۲ پلاس دکمه‌های تنظیم ولوم صدا و پاور قرار دارند. در پایین، پورت USB-C قرار گرفته که با حفره‌های بلندگو، میکروفون اصلی و درگاه سیم‌کارت دوگانه احاطه شده است. در بالا جک 3.5 میلی‌متری هدفون به همراه میکروفون ثانویه قرار دارد.

پردازنده و مشخصات فنی ریلمی ۱۲ پلاس

این گوشی هوشمند از تراشه‌ی Dimensity 7050 به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. سیستم‌عامل آن اندروید ۱۴ به همراه رابط کاربری realme UI 5.0 است و شرکت ریلمی وعده دو سال به‌روزرسانی نسخه اندروید و سه سال به‌روزرسانی امنیتی را داده است.

رابط کاربری realme UI 5.0

وظیفه تأمین شارژ گوشی بر عهده یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که ادعا می‌شود با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه می‌تواند در عرض ۱۹ دقیقه تا ۵۰ درصد و در ۴۸ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. از دیگر امکانات این محصول باید به پشتیبانی از اینترنت 5G، گواهی ضد پاشش آب IP54، اسپیکرهای استریو دوگانه و پشتیبانی از صدای باکیفیت Hi-Res Audio اشاره کرد.

جمع‌بندی

گوشی ریلمی ۱۲ پلاس، یکی از جذاب‌ترین محصولات میان‌رده بازار اندرویدی است که می‌تواند طعم و حس متفاوتی نسبت به هرآنچه دیده‌اید، داشته باشد. از قاب پشتی چرمی جذاب گرفته تا دوربین‌های باکیفیت، نمایشگر سریع و شفاف و شارژدهی طولانی، همگی نویدبخش تغییرات بزرگی در دنیای گوشی‌های میان‌رده هستند. به همه این‌ها باید برچسب قیمتی عالی گوشی Realme 12 Plus را هم اضافه کرد.