بهترین مانیتورهای بازار ایران

معرفی بهترین مانیتورهای بازار ایران

بهترین مانیتور برای شما به نیازهایتان بستگی دارد. برای مثال اگر به دنبال یک مانیتور برای انجام امور روزمره و اداری هستید، نیازی به هزینه زیاد و خرید یک مانیتور پریمیوم و درجه‌یک ندارید. در طرف دیگر هم اگر می‌خواهید به گیمینگ یا تولید محتوا بپردازید، یک مانیتور معمولی پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود. خوشبختانه با توجه به گزینه‌های زیادی که در بازار مانیتور وجود دارد، یافتن مانیتوری که متناسب با نیازهای شما باشد کار دشواری نیست. فقط کافی است تا نیازهای روزمره، بودجه خود، عملکرد، طراحی و ویژگی‌های مانیتور را در نظر داشته باشید.

ما هم اینجاییم تا به شما کمک کنیم. کارشناسان ما در آی تی هوم در طول سال‌ها با نمایشگرها و مانیتورهای زیادی کار کرده‌اند. ما می‌دانیم که داشتن بهترین مانیتور، قطعه‌ای ضروری از هر ستاپ کامپیوتری است. در ادامه قصد داریم تا بهترین مانیتورهای بازار ایران در بازه‌های قیمتی و همچنین رده‌های کاربری متفاوت را به شما معرفی کنیم.

بهترین مانیتور اقتصادی؛ مانیتور ۲۷ اینچ ال‌جی 27MP400

اگر به دنبال یک مانیتور باکیفیت با قیمت بسیار پایین هستید، مانیتور ال‌جی 27MP400 احتمالا بهترین گزینه موجود در بازار است. این مانیتور 27 اینچی از یک پنل IPS با رزولوشن Full HD برخوردار بوده و کیفیت ساخت خوبی هم دارد. همچنین نرخ نوسازی 27MP400 از استاندارد بیشتر است و به 75 هرتز می‌رسد که باید تصاویر روانی را در اختیار شما قرار دهد. 27MP400در حالی این ویژگی‌های جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد که قیمت مانیتور ال جی تنها حدود 6 میلیون تومان است.

همچنین اگر گیمر باشید هم می‌توانید یک سری ویژگی جذاب و کاربردی را در این مانیتور پیدا کنید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به فناوری AMD FreeSync و همچنین زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه‌ای اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، مانیتور 27 اینچی ال‌جی 27MP400 از فناوری Black Stabilizer برای نمایش بهتر نقاط تاریک تصویر هم بهره می‌برد.

بهترین مانیتورهای بازار ایران

بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی؛ مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ایسوس TUF Gaming VG249Q1A

اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و به دنبال یک مانیتور گیمینگ حرفه‌ای می‌گردید که کامل جیب شما را خالی نکند، مانیتور TUF Gaming VG249Q1A ایسوس یک گزینه عالی به شمار می‌رود. احتمالا می‌دانید که سری TUF ایسوس، از محصولات گیمینگ باکیفیت اما خوش‌قیمت این شرکت تشکیل شده است. این سری از محصولات ایسوس با وجود قیمت پایین، از ویژگی‌های بسیار جذابی برخوردار هستند و مانیتور گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG249Q1A هم یکی از محصولات ارزنده سری TUF Gaming به حساب می‌آید.

از جمله مشخصات جذاب این مانیتور می‌توان به پنل IPS با رزولوشن Full HD و رفرش ریت 165 هرتزی در کنار زمان پاسخگویی 1 تا 3 میلی‌ثانیه‌ای اشاره کرد. از دیگر قابلیت‌های VG249Q1A هم می‌توان به فناوری AMD FreeSync، فناوری کاهش موشن بلور ایسوس و فناوری Shadow Boost برای بهبود کیفیت تصویر در نواحی تاریک اشاره کرد.

بهترین مانیتور گیمینگ خمیده؛ مانیتور 32 اینچ سامسونگ Odyssey G5

کمتر گیمری است که با مانیتورهای گیمینگ Odyssey سامسونگ آشنا نباشد. این دسته از مانیتورهای سامسونگ همگی از ظاهر گیمرپسند و جذابی برخوردار بوده و همچنین در تمام بازه‌های قیمتی محصولی باکیفیت را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. اما انتخاب ما برای بهترین مانیتور گیمینگ خمیده یا Curved، مانیتور سامسونگ Odyssey G5 است. با وجود اینکه با گران‌ترین و قوی‌ترین مانیتور گیمینگ سامسونگ طرف نیستیم، اما این مانیتور ترکیب فوق‌العاده‌ای از امکانات و ویژگی‌های جذاب در کنار قیمت مناسب است.

  • HDR10
  • فناوری AMD FreeSync
  • تنظیم غلظت رنگ مشکی
  • پورت HDMI 2.0
  • پورت DisplayPort
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری

مانیتور ادیسه G5 سامسونگ از یک پنل 32 اینچ VA با رزولوشن 1440p یا همان 2K برخوردار است. نرخ نوسازی این مانیتور 144 هرتز بوده و زمان پاسخگویی یا ریسپانس تایم آن تنها 1 میلی‌ثانیه است. همین مشخصات این مانیتور را برای گیمینگ به گزینه‌ای فوق‌العاده تبدیل کرده است. اوضاع وقتی بهتر می‌شود که بدانید این مانیتور سامسونگ با وجود تمام این مشخصات جذاب، قیمتی کمتر از 15 میلیون تومان دارد. شما می‌توانید بهترین مانیتورهای ادیسه سامسونگ را در فروشگاه آی تی هوم : ithome.ir مشاهده کنید.

بهترین مانیتور هوشمند؛ مانیتور 43 اینچ سامسونگ LS43BM700U

مانیتور 43 اینچ هوشمند سامسونگ LS43BM700U عملا می‌تواند مثل یک تلویزیون در مرکز سیستم سرگرمی خانه شما قرار بگیرد. وضوح 4K پنل VA این مانیتور در کنار عمق رنگ 10 بیت و پشتیبانی از HDR10 باعث شده تا تماشای هر نوع محتوایی در این مانیتور جذاب باشد.

بهترین مانیتورهای بازار ایران

از آن جایی که با یک مانیتور هوشمند طرف هستیم، شما می‌توانید بدون کابل و با بلوتوث 4.2، گوشی خود را به این مانیتور متصل کرده و به تبادل اطلاعات یا اشتراک‌گذاری اینترنت بپردازید. البته سامسونگ LS43BM700U توانایی اتصال مستقیم به وای فای را هم دارد. سیستم عامل نمایشگرهای هوشمند سامسونگ یعنی تایزن هم در LS43BM700U قرار گرفته است.

بهترین مانیتور 4K اقتصادی؛ مانیتور 32 اینچ ال‌جی 32UN650-W

اما اگر رزولوشن برای شما از همه مهم‌تر باشد و به دنبال یک مانیتور نسبتا بزرگ برای ترید یا تماشای فیلم باشید، مانیتور ال جی 32UN650-W یک مانیتور 4K خوش‌قیمت از شرکت ال جی است. این مانیتور از یک پنل IPS با رزولوشن 4K، روشنایی 350 نیت، عمق رنگ 10 بیتی و رفرش ریت 75 هرتزی برخوردار است. ریسپانس تایم یا زمان پاسخگویی این مانیتور هم 5 میلی‌ثانیه است. شما می‌توانید کنسول پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس خود را هم به این مانیتور متصل کرده و تجربه گیمینگ لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. جذابیت این مانیتور ال جی هم این است که با مانیتوری زیر 20 میلیون تومان طرف هستیم.

نوع پنلTNVAIPS
عملکردریسپانس تایم پایین، رفرش ریت بالامعمولا بالاترین ریسپانس تایم، رفرش ریت بالا ممکن استریسپانس تایم کندتر از TN و سریع‌تر از VA،
نمایشبدترین زوایای دید، بدترین دقت رنگزوایای دید معمولا بهتر از TN و بدتر از IPS، دقت رنگ خوب، بهترین کنتراستبهترین زوایای دید، بهترین دقت رنگ
قیمتارزان‌ترینمدل‌های گران‌تر می‌توانند عملکردی مشابه با پنل‌های TN داشته باشندگران‌ترین

بهترین مانیتور فوق عریض؛ مانیتور 49 اینچ سامسونگ Odyssey G9

ادیسه G9 را باید بهترین مانیتور سامسونگ و پرچم‌دار سری ادیسه دانست. اما این مانیتور جذاب و قدرتمند، از قیمت بسیار بالایی هم برخوردار است و بهترین انتخاب برای تمام خریداران نیست. اما اگر به دنبال بهترین مانیتور فوق عریض و منحنی بازار می‌گردید و قیمت آن برای شما مهم نیست، ادیسه G9 برای شما ساخته شده است.

  1. رزولوشن 5120 * 1440 پیکسل
  2. رفرش ریت 240 هرتز
  3. زمان پاسخ‌گویی 1 میلی‌ثانیه‌ای

اگر جزو کسانی هستید که این مانیتور نظرش را جلب کرده، باید بدانید که برای بهره بردن از تمام ویژگی‌های این مانیتور، به یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند و پرچم‌دار هم نیاز خواهید داشت. در واقع تنها GPUهای پرچم‌دار انویدیا و AMD توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن این مانیتور و همچنین نرخ فریم بالا را دارند. پس می‌توان گفت که Odyssey G9 برای کسانی ساخته شده که عملا به دنبال بهترین‌ها هستند.

جمع‌بندی

طبیعتا تمام کسانی که به دنبال خرید مانیتور هستند، ویژگی‌های مشترکی را در نظر ندارند. بسیاری به دنبال یک پنل باکیفیت می‌گردند، در حالی که برخی ویژگی‌های اضافه و درگاه‌های ارتباطی را در اولویت قرار می‌دهند. علاوه بر این، انواعی از مانیتور وجود دارد، از نمایشگرهای 1080p استاندارد گرفته تا نمایشگرهای فوق عریض 4K. با توجه به ازدیاد گزینه‌ها، گیج شدن به عنوان یک خریدار آسان است. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا مانیتور ایده‌آل خود را پیدا کرده باشید. همچنین اگر به راهنمایی بیشتر نیاز دارید، می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در آی تی هوم تماس بگیرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*