انتظارات از گوشی گلکسی S25

مهم‌ترین انتظاراتی که از گلکسی S25 سامسونگ داریم

گلکسی S25 سامسونگ سال آینده معرفی می‌شود و گمانه زنی‌ها درباره این گوشی پرچمدار از حالا آغاز شده است. اما امیدواریم چه ویژگی‌هایی به آن اضافه شوند؟
گلکسی اس 24 و سایر نسخه‌های این خانواده را می‌توانیم از بهترین گوشی‌های پرچمداری بدانیم که کاربران می‌توانند در حال حاضر خریداری کنند. این گوشی‌ها امکانات سطح بالایی ارائه می‌کنند که هر کاربری را راضی نگه می‌دارند. پرچمداران سامسونگ قدرتمند و کارآمد هستند و علاوه بر تصویربرداری فوق العاده می‌توانند با یک بار شارژ باتری بیش از یک روز هم دوام بیاورند. البته نباید از یاد ببریم که بی نقص هم نیستند! سامسونگ در توسعه گوشی‌های گلکسی اس 24 خود تصمیمات پرسش برانگیزی هم اخذ کرده است.

امیدواریم این امکانات به گلکسی S25 سامسونگ اضافه شود

این غول تکنولوژی کره‌ای می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد تا نسل تازه گلکسی S25 را از هر نظر بهبود ببخشد و در آینده از انتقاد دور بماند. با ما در گجت‌نیوز همراه شوید تا 5 مورد از مهم‌ترین انتظاراتی که از گوشی گلکسی S25 داریم را معرفی کنیم.

1. طراحی تازه و درخور سال جدید

انتظارات از گوشی گلکسی S25

طراحی ظاهری خانواده گلکسی اس از سال 2022 تا کنون تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. سامسونگ در آن سال خانواده پرچمداران گلکسی S22 را معرفی کرد و برخی کارشناسان از همان موقع مدعی بودند که این گوشی‌ها تفاوت چندانی با نسل قبلی خود (S22) نداشتند. البته که سامسونگ طراحی گلکسی S22 را مخصوصا از نظر ارگونومی بهبود بخشیده بود و به خانواده گلکسی S24 امسال هم فریم تیتانیومی را اضافه کرد. از طرفی اگر به طور کلی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که نمای ظاهری در پرچمداران این خانواده حداقل در خلال چند سال اخیر تقریبا یکسان باقی مانده است.

در حال حاضر شاید خلق تغییرات جدید در گوشی‌های هوشمند بسیار دشوار به نظر برسد؛ اما همچنان دیدن بهبودهای چشمگیر به ایجاد تمایز میان دو نسل دستگاه کمک شایانی خواهد کرد. طراحی ظاهری فعلی مینیمال و ساده به نظر می‌رسد؛ اما باز هم دیدنش خسته کننده شده است. با توجه به این موضوع ترجیح می‌دهیم سامسونگ این عادت را ترک کند و تغییراتی در گلکسی اس 25 خود به وجود آورد.

2. پوشش ضد انعکاس نمایشگر در هر سه مدل

اگر پوشش ضد انعکاس روی نمایشگر گوشی گلکسی اس 24 اولترا را دیده باشید، احتمالا متوجه منظور ما هم می‌شوید. وجود این پوشش Anti Glare باعث شده استفاده از پرچمدار فعلی سامسونگ در فضای باز و زیر نور آفتاب از همیشه آسان‌تر شود. وقتی صفحه نمایش گوشی بتواند کمترین انعکاس ممکن را نشان دهد، یعنی تجربه استفاده از دستگاه برای کاربران تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است. حالا دارندگان اس 24 اولترا می‌توانند در محل کار، فضای باز و نور طبیعی روز یا هر جای دیگری که حضور دارند، به راحتی از دستگاه خود استفاده کنند.

انتظارات از گوشی گلکسی S25

زمانی که این گوشی را از نزدیک ببینید و با آن کار کنید، به خوبی متوجه کاربردی بودن نمایشگر ضد انعکاس آن می‌شوید. به همین خاطر امیدواریم غول کره‌ای پوشش Anti Glare را در توسعه هر سه مدل خانواده گلکسی S25 در نظر داشته باشد. بهتر است سایر سازنده‌ها هم به این نکته توجه کنند و از صفحه نمایش ضد انعکاس در طراحی گوشی‌های جدید خود بهره بگیرند. این قابلیت می‌تواند مزیت قابل توجهی به گوشی‌های امروزی بدهد و آن‌ها را در رقابت جلو بیندازد.

همان‌طور که گفتیم، این قابلیت در خانواده اس 24 فقط روی مدل اولترا وجود دارد. اگر از دارندگان گلکسی S24 و مدل پلاس هستید، باید برای تهیه پوشش جداگانه ضد انعکاس 30 دلار هزینه کنید.

3. استفاده از یک تراشه داخلی برای همه مناطق جغرافیایی

سوالی که هنگام خرید برای اغلب کاربران پیش می‌آید این است که نسخه مجهز به تراشه سامسونگ اگزینوس در بازار وجود دارد یا می‌توانم نسخه کوالکام اسنپدراگون را تهیه کنم؟ بسیاری از بازارها فقط نسخه مجهز به تراشه اگزینوس ساخت خود سامسونگ را دریافت می‌کنند و دسترسی به نسخه اسنپدراگون ندارند. نسخه‌های مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون معمولا قدرتمندتر هستند و فقط در چند بازار منتخب عرضه می‌شوند.

انتظارات از گوشی گلکسی S25

کمپانی سامسونگ تا کنون در بخش تحقیق و توسعه پروسه تولید خود هزینه زیادی کرده و منطقی به نظر می‌رسد که عرضه نسخه‌های مجهز به تراشه خودش را ادامه دهد. حتی گزارشی امسال منتشر شد که نشان می‌داد اسنپدراگون و اگزینوس در رقابتی نزدیک قرار گرفته‌اند و اگزینوس فقط کمی ضعیف‌تر از اسنپدراگون عمل می‌کند. این تفاوت عملکردی در گذشته و خانواده گلکسی اس 22 بسیار بیشتر بود و حالا سامسونگ به شدت بر توانمند سازی تراشه‌های خود سرمایه گذاری کرده است.

کوالکام همچنان در این مسیر می‌تازد و تراشه‌های داخلی که تولید می‌کند، عملکرد و کارایی بیشتری دارند. تهیه این تراشه‌ها برای سامسونگ هزینه بیشتری نسبت به تولید اگزینوس دارد؛ اما همچنان می‌تواند مدل‌هایی با عملکرد سطح بالاتر را به کاربران ارائه کند. یکی از امیدهای ما همین است؛ که سامسونگ تمام مدل‌ها و نسخه‌های پرچمدار گلکسی S25 خود را مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون روانه بازار کند.

4. بهبود دوربین در گلکسی S25

سامسونگ بهترین گوشی‌های هوشمند و شاید برخی از سطح بالاترین گوشی‌های مخصوص عکاسی را تا به حال معرفی کرده. این سازنده قابلیت‌های محبوبی را به پرچمداران گلکسی S24 خود اضافه کرد؛ اما همچنان برخی تصمیماتش درباره انتخاب سخت افزاری مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتظارات از گوشی گلکسی S25

سامسونگ در توسعه دوربین خانواده گلکسی اس 24 عمدتا از نسل قبلی اس 23 وام گرفته و اغلب همان سنسورها را تعبیه کرده است. شاید این موضوع در اصل انتخاب بدی هم نباشد؛ اما سازنده کره‌ای چند مورد تحت انتقاد را مانند سرعت شاتر برای سوژه در حال حرکت، اصلا رفع نکرد. تصاویری که گوشی اس 24 ثبت می‌کند، حتی در نور روز هم گاهی محو هستند. امروزه رقابت در بخش پرچمدار برندهای مختلف بسیار نزدیک شده و چنین چیزی می‌تواند در یک گوشی سطح بالا و گران به نکته منفی تبدیل شود.

همچنین امید داریم سنسور دوربین تله فوتو با امکان بزرگنمایی 10 برابر به گلکسی S25 اولترا اضافه شود. حسگر 5 برابری فعلی هم عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد و شاید برای برخی کاربران بیش از حد کافی باشد. از طرفی وجود حسگر تله فوتو با پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال تصویر تا 10 برابر در گلکسی S24 اولترا باعث شد تا این پرچمدار از سایر رقیبانش متمایز شود. خوشبختانه کیفیت دوربین تله فوتو مثل گذشته باقی مانده و الگوریتم سامسونگ برای پروسه پس از ثبت تصویر می‌تواند به خلق عکس‌هایی با کنتراست و شارپنس عالی کمک کند.

حالا انتظار داریم سامسونگ از سنسورهای جدید در توسعه گلکسی S25 خود بهره بگیرد. مثلا امیدواریم شاهد تعبیه سنسور 1 اینچی در گلکسی S25 اولترا باشیم که قبلا هم مشابهش را در پرچمدار شیائومی دیده بودیم.

5. شارژ سریع‌تر

انتظارات از گوشی گلکسی S25

وقتی پای شارژ دستگاه به میان می‌آید، باید اعتراف کنیم که خانواده گلکسی اس 24 چندان هم در صدر پرچمداران فعلی قرار نمی‌گیرند. برندهایی مانند وان پلاس، اوپو و حتی موتورولا در حال حاضر تکنولوژی شارژ سیمی را با توان 68 وات ارائه می‌دهند. با این سرعت می‌توانید گوشی خود را در مدت کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کنید. سامسونگ منحنی شارژ خود را بهبود بخشیده و می‌توانید گوشی خود را در مدت نیم ساعت تا 65% شارژ کنید. این میزان مناسب به نظر می‌رسد؛ اما در رقابت عقب می‌ماند.

سایر سازندگان تا کنون ثابت کرده‌اند که تکنولوژی شارژ سریع آن‌ها به باتری آسیبی وارد نمی‌کند. مثلا کمپانی شیائومی تایید کرده که شارژ پرسرعت سیمی 120 واتی‌اش پس از 800 دور چرخه شارژی همچنان 80% از سلامت باتری را حفظ می‌کند. این میزان استفاده معادل 2 سال است و این روزها به استاندارد تبدیل شده. سامسونگ هم ارقام مشابهی در این باره دارد؛ اما سرعت شارژی که ارائه می‌کند کمتر است!

دلیلی ندارد که سامسونگ در این زمینه بهبود پیدا نکند. حالا وقتش رسیده است تا چیزی بهتر و بیشتر به کاربران بدهد. امیدواریم سازنده تکنولوژی شارژ بی سیم Qi2 را در پرچمداران آینده خود به کار گیرد. این گوشی‌های هوشمند ممکن است شارژ پرسرعت در حد 120 وات نداشته باشند؛ اما احتمالا روند شارژ بی سیم در آن‌ها آسان‌تر از همیشه خواهد بود.

جمع بندی

انتظارات از گوشی گلکسی S25

سامسونگ تا به حال ثابت کرده است که برای تثبیت موقعیت خود به عنوان سلطان دنیای اندروید به تغییرات شگفت انگیز نیاز ندارد. از طرفی خط سیرش در سال‌های گذشته با همان تغییرات اندک باعث نشده امیدمان را به تغییرات بزرگتر از دست بدهیم. البته اگر منتظر گوشی‌های هیجان انگیز هستید، شاید بهتر باشد بیشتر به خانواده گلکسی زد فولد توجه کنید.

همچنین بخوانید:
چیپست گلکسی S25 و S26 سامسونگ تأیید شد؛ کوالکام، اگزینوس یا هر دو؟ گوشی گلکسی S25 سامسونگ به سنسور دوربین جدیدی مجهز می‌شود خداحافظی با کوالکام؛ همه مدل های گلکسی S25 به تراشه اگزینوس مجهز خواهند شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*