موتورولا اج پلاس 2024

5 قابلیت که می تواند موتورولا اج پلاس 2024 را به بهترین گوشی پرچمدار بازار تبدیل کند

گوشی پرچمدار مورد انتظار موتورولا اج پلاس 2024 – Moto Edge Plus 2024 برای غلبه بر سایر پرچمداران امسال به چه ویژگی‌ها و مشخصاتی نیاز خواهد داشت؟

باید اعتراف کرد که کمپانی موتورولا به جز سری گوشی‌های تاشوی Razr خود همواره در جلب رضایت علاقمندان به محصولات پرچمدار و لوکس ناموفق بوده است! اگر به تاریخچه گوشی‌های اندرویدی علاقمند باشید حتما با پرچمداران قبلی این کمپانی، موتو ایکس و موتو زد آشنا هستید که هرگز نتوانستند پا به پای رقبای قدرتمند خود حرکت کنند و در نتیجه خیلی زود به فراموشی سپرده شدند. با این وجود آن‌طور که شایعات و اخبار نشان می‌دهند امسال قرار است سال متفاوتی برای Motorola باشد؛ چراکه موتورولا اج پلاس 2024 قرار است امسال به جنگ پرچمداران سرشناس دنیای اندرویدی رفته و آن‌ها را به چالش بکشد!

در سال‌های اخیر رونمایی از گوشی‌های تاشو ریزر جان تازه‌ای به موتورولا بخشید. با این وجود، در کنار این سری گوشی‌های فوق العاده، کسب و کار موتورولا در بازار گوشی‌های هوشمند عموما حول محصولات میان رده و اقتصادی می‌چرخد. البته چینی‌ها در سال 2020 سعی کردند با عرضه موتورولا اج پلاس شانسشان را در بازار محصولات پرچمدار نیز امتحان کنند. با این حال نه این گوشی و نه نسل‌های بعدی آن هیچ‌یک نتوانستند پرچمداران گردن‌کلفت اندرویدی بازار را به چالش بکشند. در عین حال شاید سال 2024 زمان مناسبی برای موتورولا باشد تا سرانجام در برابر پرچمداران مطرحی چون آیفون 15 پرو مکس، پیکسل 8 پرو، گلسی اس 24 اولترا و وان پلاس 12 قد علم کند.

برای این کار البته Motorola Edge Plus 2024 به ملزوماتی نیاز خواهد داشت تا ضمن این که در کلاس پرچمداران پریمیوم بازار قرار می‌گیرد بتواند بر رقبای سرشناسش نیز غلبه کند. در ادامه این متن سعی داریم در گجت نیوز به معرفی برخی قابلیت‌های کلیدی موتورولا اج پلاس 2024 بپردازیم که می‌توانند آن را به بهترین پرچمدار سال جاری تبدیل کنند.

چه قابلیت‌هایی می‌تواند موتورولا اج پلاس 2024 را به پرچمداری برنده تبدیل کند؟

طبیعتا اگر گوشی Motorola Edge Plus 2024 قصد داشته باشد در جدال با سایر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی حرفی برای گفتن داشته باشد باید ضمن ارائه قابلیت‌های سخت افزاری سرآمد، از نظر نرم افزاری هم محصولی پیشرفته باشد. موارد زیر مهم‌ترین ترندهای حال حاضر طراحی پرچمداران به شمار می‌روند که تجهیز به آن‌ها می‌تواند باعث موفقیت خیره‌کننده موتورولا اج پلاس 2024 شود.

دوربین تله فوتو حرفه‌ای و قدرتمند

از آنجا که موتورولا اج پلاس 2024 قرار است یک گوشی پرچمدار باشد احتمالا یکی از اجزای ثابت آن دوربین تله فوتو قدرتمند خواهد بود که عکسبرداری از فواصل دور را امکان‌پذیر کند. سال گذشته موتو اج پلاس 2023 به یک دوربین پرتره مجهز بود که قادر به ارائه بزرگنمایی نوری دو برابری بود! با این وجود شایعات موجود حاکی از پیشرفت بزرگ مدل 2024 در این زمینه هستند.

دوربین گوشی Motorola

رندرهایی که مدتی پیش توسط وبسایت Androidheadlines از Motorola Edge Plus 2024 منتشر شد، حاکی از حضور ماژول دوربین سه‌گانه در این پرچمدار بود که از یک دوریبن تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی نوری شش برابری بهره می‌برد. اگر چنین شایعه‌ای صحت داشته باشد، جدال این پرچمدار چینی در برابر بزرگنمایی پنج برابری رقبایی مثل آیفون 15 پرو مکس، گلکسی اس 24 اولترا و پیکسل 8 پرو دیدنی خواهد بود! البته دنیای گوشی‌های اندرویدی قبلا گوشی‌هایی با قابلیت ارائه بزرگنمایی نوری بیشتر را هم به خود دیده. به عنوان مثال سال گذشته گلکسی S23 اولترا مجهز به یک دوربین تله فوتو با بزرگنمایی نوری ده برابری به بازار عرضه شد. با این حال بزرگنمایی شش برابری احتمالی موتورولا اج پلاس 2024 می‌تواند برای رقابت با حریفان کنونی این گوشی کاملا کافی باشد.

عمر باتری بیش از یک روز برای رقابت با وان پلاس 12

با توجه به این که نسل قبلی سری گوشی‌های Motorola Edge Plus به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز بود منطقی است که تصویر کنیم در نسل جدید شاهد استفاده از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهیم بود. این تراشه تا به امروز به‌خوبی توانسته خود را به گوشی‌سازان و کاربران ثابت کند و با ارائه عملکرد فنی کم‌رقیب و مصرف انرژی فوق‌العاده بهینه خود را به عنوان بهترین تراشه حال حاضر گوشی‌های اندرویدی و شاید دنیای موبایل مطرح کند.

موتورولا اج پلاس 2024

در حال حاضر سلطان شارژدهی در میان تمامی گوشی‌های پرچمدار دنیا وان پلاس 12 است که در تست بررسی شارژدهی گوشی‌های پرچمدار سال 2024 توانست با ارائه عمر باتری نزدیک به 18 ساعت بر تمامی رقبا غلبه کرده و به‌تنهایی در صدر جدول بایستد. در این میان البته نباید از شارژدهی بسیار خوبی موتورولا اج پلاس 2023 گذشت که با شارژ دهی 15 ساعت و 47 دقیقه‌ای توانست خانواده آیفون 15 و پیکسل 8 پرو را به‌سادگی پشت سر بگذارد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که در نسل جدید اوضاع برای موتورولا از این هم بهتر باشد و پرچمدار قدرتمند این کمپانی بتواند با شارژدهی بسیار بهتر حتی OnePlus 12 را هم به چالش بکشد!

البته برخی شایعات به کاهش اندازه باتری پرچمدارMotorola از 5100 میلی آمپر ساعت در نسل قبل به 4500 میلی آمپر ساعت در نسل کنونی اشاره دارند. با این وجود تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 تا به امروز توانسته با ثبت رکوردهای مصرف انرژی باورنکردنی سر و صدای زیادی به پا کند! بنابراین ممکن است پرچمدار امسال موتورولا در زمینه شارژدهی واقعا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد!

جدول زیر شارژدهی باتری تعدادی از پرچمداران حال حاضر دنیای گوشی‌های اندرویدی را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

گوشیتراشهاندازه باتریشارژدهی
وان پلاس 12اسنپدراگون 8 نسل 35400 میلی آمپر ساعت17:41
سامسونگ گلکسی اس 24 اولترااسنپدراگون 8 نسل 35000 میلی آمپر ساعت16:45
ایسوس راگ فون 8اسنپدراگون 8 نسل 35500 میلی آمپر ساعت18:48
گوگل پیکسل 8 پروتنسور G35050 میلی آمپر ساعت10:03
آیفون 15 پرواپل A17 پرو3274 میلی آمپر ساعت10:53
آیفون 15 پرو مکساپل A17 پرو4422 میلی آمپر ساعت14:02
موتورولا اج پلاس 2023اسنپدراگون 8 نسل 25100 میلی آمپر ساعت15:47

صفحه نمایش روشن‌تر و خوانایی بیشتر زیر تابش مستقیم خورشید

یکی از نفس‌گیرترین نبرد گوشی‌های پرچمدار در سال‌های اخیر در زمینه صفحه نمایش و به‌طور خاص، میزان روشنایی آن بوده است. تقریبا تمامی کمپانی‌های گوشی‌ساز اندرویدی سعی می‌کنند در هر نسل از پرچمدارانشان میزان روشنایی صفحه نمایش را افزایش داده و به اعدادی بالاتر از رقبا دست پیدا کنند. این، دقیقا همان انتظاری است که از نسل بعدی پرچمداران موتورولا می‌رود! اطلاعاتی که تا کنون از صفحه نمایش این گوشی منتشر شده، حاکی از حضور یک نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ رفرش شگفت‌انگیز 165 هرتز است که هوش از سر هر کاربری خواهد برد!

نمایشگر Motorola

به نظر می‌رسد موتورولا قصد دارد با این پانل به جنگ گوشی‌های گیمینگ رفته و شانس خود را برای رقابت در این بازار هم امتحان کند. با این وجود، در کنار مشخصات خیره‌کننده صفحه نمایش، ارائه حداکثر روشنایی بالا نیز می‌تواند برگ برنده دیگری باشد که موفقیت موتورولا اج پلاس 2024 را تضمین می‌کند. در حال حاضر بالاترین میزان روشنایی ارائه شده توسط صفحه نمایش یک گوشی از آن آیفون 15 پرو مکس است که میزان روشنایی آن به 1550 نیت می‌رسد. همچنین پیکسل 8 پرو گوگل و گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ نیز دیگر پرچمدارانی هستند که در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در صورتی که موتورولا بتواند با پرچمدار بعدی خود به عددی بالاتر از 1550 نیت دست پیدا کند، گام بلندی را برای تصاحب سهم قابل توجه از بازار پرچمداران و گوشی‌های گیمینگ اندرویدی خواهد پیمود.

قابلیت‌های قابل توجه هوش مصنوعی

با وجود این که مشخصات سخت افزاری یک گوشی پرچمدار می‌تواند تا حد زیادی موفقیت یا شکست آن را تضمین کند، اما باید قبول کرد که بسیاری از اجزای به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار مدرن عملا یکسان هستند! بناراین آنچه می‌تواند این گوشی‌ها را از یکدیگر تفکیک کند، توانمندی‌های نرم افزاری است.

در حال حاضر مهم‌ترین ترند در بازار گوشی‌های موبایل هوش مصنوعی و قابلیت‌های مبتنی بر آن است که نمونه‌ای از آن در سال‌های گذشته در گوشی‌های پیکسل گوگل ارائه شده و امسال نیز سامسونگ با هیاهوی فراوان آن‌ها را به گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 خود آورد. قابلیت‌هایی مثل ویرایش هوشمند و حرفه‌ای تصاویر به کمک AI یا خلاصه کردن و ویرایش یادداشت‌ها از جمله ویژگی‌های جذابی هستند که سامسونگ و گوگل در حال حاضر در محصولاتشان ارائه می‌کنند. به این ترتیب اگر موتورولا اج پلاس 2024 قصد داشته باشد به رقابت مستقیم با سامسونگ و گوگل بپردازد طبیعتا باید قابلیت‌هایی جدید و خلاقانه مبتنی بر AI را در این دستگاه تعبیه کند.

هوش مصنوعی

تا کنون اخبار مختلفی از ویژگی‌های اختصاصی هوش مصنوعی Motorola Edge Plus 2024 منتشر شده‌اند. با این حال چیزی که می‌تواند یک برگ برنده واقعی برای این گوشی در جدال با پرچمداران شناخته‌شده بازار باشد، سیستم تولید تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی است که از روی خود دستگاه اجرا شود. در حال حاضر اپلیکیشن‌ها و ابزارهای متعددی وجود دارند که قادر به ساخت تصاویر بر اساس ورودی‌های متنی کاربران هستند. با این حال اکثر آن‌ها عملکردی مبتنی بر فضای ابری داشته یا نیازمند خرید اشترک هستند. بنابراین طراحی یک سیستم بر پایه هوش مصنوعی مولد که بتواند بدون نیاز به هیچ ابزار خارجی یا حتی دسترسی به سرورهای ابری ورودی‌های متنی کاربران را به تصویر تبدیل کند، قابلیتی شگفت‌انگیز خواهد بود که می‌تواند نام پرچمدار سال جای موتورولا را سر زبان‌ها بیندازد.

قیمت مناسب‌تر

همچنین در پایان، قیمت‌گذاری نیز فاکتور مهم دیگری است که می‌تواند در موفقیت موتورولا اج پلاس 2024 تاثیرگذار باشد. پرچمداران کمپانی‌های بزرگ و سرشناس بازار توجه چندانی به قیمت‌گذاری مناسب ندارند و عموما محصولاتشان را با قیمت‌هایی نزدیک یا حتی بالاتر از 1000 دلار به بازار عرضه می‌کنند. با این وجود اگر موتورولا بتواند حاشیه سود خود را پایین‌تر بیاورد قادر خواهد بود کاربران فراوانی را در سرتاسر دنیا سمت خود جذب کند. در این خصوص البته وان پلاس 12 به دستاورد بزرگی رسیده و با قیمت‌گذاری باورنکردنی خود کار را برای موتورولا بسیار سخت خواهد کرد!

قیمت موتورولا اج پلاس 2024

به بیان دقیق، برای این که موتورولا بتواند محصول جدیدش را در قالب رقیبی قدرتمند و درخور توجه برای پرچمداران شناخته شده بازار جا بزند لازم است محدوده قیمتی حدود 800 دلاری سال گذشته را حفط کند. این قیمت‌گذاری نه تنها فشار را روی سایر پرچمداران افزایش خواهد داد؛ بلکه باعث شناخته‌تر شدن برند موتورولا در میان گوشی‌سازان سرشناس و البته جذب کاربرانی که تا به امروز تمایلی به خرید محصولات این برند نشان نمی‌دادند، خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید بررسی آنر مجیک ۶ پرو؛ پرچمداری که معادلات را تغییر می‌دهد شیائومی ۱۵ و هر آنچه که تاکنون از گوشی پرچمدار آتی چینی‌ها می‌دانیم