بررسی آنر مجیک 6 پرو

بررسی آنر مجیک 6 پرو؛ پرچمداری که معادلات را تغییر می‌دهد

آنر مجیک 6 پرو با مشخصات فنی و قابلیت های برجسته، برای رقابت با بهترین‌ها طراحی شده است. در ادامه به بررسی گوشی موبایل Honor Magic 6 Pro می‌پردازیم.

Honor Magic 6 Pro پرچمدار جدید برند آنر مملو از نوآوری هایی مانند فناوری ردیابی چشم، باتری پرقدرت و البته قابلیت‌های هوش مصنوعی است. آنر مجیک 6 پرو برای رقابت با بهترین گوشی‌های پرچمدار دنیا طراحی شده که حتی می‌تواند جایگاه‌های قدرت را نیز تغییر دهد. در ادامه با بررسی کامل این گوشی همراه گجت نیوز باشید.

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله:

بررسی آنر مجیک 6 پرو- Honor Magic 6 Pro

برند آنر ممکن است همانند سامسونگ و یا اپل، در بازارهای جهانی حضور چندانی نداشته باشد اما شرکت مصممی است که با طراحی آنر مجیک 6 پرو، قصد رقابت با بهترین‌های این دو برند باکیفیت را دارد. بررسی آنر مجیک 6 پرو

آنر مجیک 6 پرو برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل همراه با محصولات دیگری از این برند معرفی شد. این گوشی آنر، اولین محصولی است که با باتری سیلیکون کربنی در خارج از چین عرضه می‌شود. طبق نظر کارشناسان، باتری‌های سیلیکون کربنی نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی اثرات زیست محیطی و احتمال داغ شدن کمتری داشته و عمر بیشتری نیز نسبت به آنها فعالیت می‌کنند. باتری‌های سیلیکون کربنی امروزه در حال رواج برای اکثر گوشی‌های هوشمند جدید است.

قابلیت ردیابی چشم با استفاده از هوش مصنوعی، احتمالا موردی است که باعث خواهد شد بسیاری به طرف خرید این گوشی بروند. بوسیله این قابلیت می‌توانید برنامه‌های خود را تنها با حرکت چشم باز کرده و تعامل داشته باشید. البته نسخه‌های بین‌المللی Honor Magic 6 Pro قابلیت ردیابی چشمی را ندارند و انتظار می‌رود در آینده به این گوشی‌ها نیز برسد. به‌طور کلی آنر مجیک 6 پرو با مشخصاتی عرضه شده که در سال 2024 از یک پرچمدار مورد انتظار است و این گوشی می‌تواند در تمام جنبه‌ها به رقابت با دیگر پرچمداران بپردازد.

آنر مجیک 6 پرو با دوربین عالی، باتری و پردازنده بهینه‌شده، نمایشگر واضح و قابلیت‌های خلاقانه هوش مصنوعی قطعا یکی از گزینه‌های به‌صرفه برای خرید گوشی در سال 2024 خواهد بود.

سیاست آپدیت نرم‌افزاری ضعیفتصاویر آنر مجیک 6 پرو

البته این گوشی خالی از ایراد نیست و طبق نظر افرادی که تجربه کوتاه مدتی از استفاده آن داشته‌اند، سیاست ارتقا نرم‌افزاری آن باشد که نسبت به رقبایی مثل سامسونگ و گوگل که وعده 7 سال آپدیت را می‌دهند، این گوشی تنها 4 سال آپدیت‌های مختلف را عرضه خواهد کرد. در کنار این موارد، ایرادهایی دیگری نیز خواهند بود که در آینده با یافت شدن آن‌ها می‌توانید از سایت گجت نیوز مطالعه کنید.

قابلیت ردیابی چشم در Honor Magic 6 Proآنر مجیک 6 پرو

آنر مجیک 6 پرو از سیستم عامل مجیک او اس 8 استفاده می‌کند که بر پایه اندروید 14 طراحی شده است. این سیستم عامل آنر بر پایه قابلیت‌های هوش مصنوعی طراحی شده و می‌توانید در انجام کارهای مختلف خود از آن استفاده کنید. ویژگی ردیابی چشم‌ها نیز بزرگترین تغییرات این گوشی نسبت به نسل‌های قبل به‌شمار می‌رود. البته فعلا در سطح جهانی این قابلیت راه‌اندازه نشده اما با فعال شدن آن می‌توانید به راحتی کارهایی مانند رد یا جواب دادن به تماس‌ها و باز کردن اعلان‌ها را تنها با حرکت چشم خود انجام دهید.

افرادی که در کنگره جهانی موبایل 2024 این قابلیت را تست کرده بودند، آن را ویژگی سریع، آسان و البته مفید توصیف می‌کردند.

در واقع نحوه استفاده از آن بدین صورت است که مثلا با زنگ خوردن گوشی شما، تنها کافیست آن را جلوی صورت خود گرفته و در قسمت ناچ گوشی مشاهده می‌کنید که برای پاسخ به تماس باید به سمت راست نگاه کنید. هوش مصنوعی نیز در این‌جا با ردیابی حرکت چشمان شما فعال شده و عملکردهای لازم را انجام می‌دهد.

طراحی ظاهری الهام گرفته از اشیا لوکسآنر مجیک 6 پرو

برند آنر سعی کرده تا با الهام گرفتن از اشیا لوکس برای طراحی ظاهری این گوشی، آن را متمایزترین محصول خود معرفی کند. روکش پشتی بافت دار و همچنین برآمدگی دوربین کوسنی شکل مهر تاییدی بر همین فرآیند الهام گرفتن است. آنر می‌گوید از ساعت‌ها و جواهرات لوکس برای طراحی تمام قسمت‌های این گوشی الگوبرداری کرده که با حجیم شدن محفظه دوربین باعث شده تا تماما روی سطح صاف قرار نگیرد. البته این مشکل رایج در اکثر گوشی‌های امروزی به‌شمار می‌رود. لبه‌های خمیده و ظریف از دیگر مشخصات ظاهری Honor Magic 6 Pro است.

صفحه نمایش 6.78 اینچی در میان این لبه‌های خمیده قرار گرفته که می‌تواند تا 1600 نیت روشنایی خود را برساند. این مقدار روشنایی برای استفاده از گوشی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز کافی است و با نرخ تازه سازی 120 هرتز آن می‌تواند تمام بازی‌های سخت را به طور روان اجرا کنید. البته برای اجرا بهتر سایر اپلیکیشن‌ها رم 12 گیگابایتی را نیز برای این گوشی در نظر گرفته‌اند.

طبق اعلام آنر، صفحه نمایش این گوشی از شیشه نانوکریستال ساخته شده که براساس تجربه‌های استفاده از آن کثیفی‌ها و غبار را به خود جذب می‌کند.

دوربین آنر مجیک 6 پرو؛ یک ابرقدرت واقعیآنر مجیک 6 پرو

جزیره دوربین مجیک 6 پرو از چهار لنز تشکیل شده است. در ماژول دوربین پشتی، لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 2.5 برابری و دیافراگم f/2.6 برای دریافت نور بیشتر و ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در نظر گرفته شده است. این لنز تله فوتو در مقابل یک سنسور 108 مگاپیکسلی قرار دارد که ترکیب این دو جمع قدرتمند، باعث می‌شود تا حتی تصاویر بزرگ شده با زوم دیجیتال نیز باکیفیت به نظر برسد. آنر مجیک 6 پرو می‌تواند تا 100 برابر زوم دیجیتال داشته باشد اما پس از زوم 30 برابری، کیفیت تصاویر گرفته شده کاهش می‌یابد. در واقع با این لنز بزرگ‌تر نور ورودی به سنسورها بیشتر شده و نتیجه آن تصاویری واضح‌تر، روشن‌تر و بدون نویز خواهند بود.

هر دو دوربین عریض و فوق عریض مجیک 6 پرو، از سنسورهای 50 مگاپیسکلی استفاده می‌کنند. همچنین برای دوربین سلفی نیز از همین سنسورهای 50 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

با بررسی تصاویر گرفته شده توسط مجیک 6 پرو متوجه می‌شویم دوربین این گوشی، ترکیبی از بهترین لنزها و سنسورها است. چراکه تصاویر را می‌تواند با بیشترین جزئیات ممکن ثبت کند و این می‌تواند رقیبی سرسخت حتی برای گوشی‌های اپل باشد.

در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر گرفته شده توسط آنر مجیک 6 پرو را ببینید.

تصاویر آنر مجیک 6 پرو

تصویر گرفته شده با استفاده از دوربین اصلی

تصاویر آنر مجیک 6 پرو

تصویر گرفته شده با دوربین فوق عریض مجیک 6 پرو

آنر مجیک 6 پرو

تصویر گرفته شده بوسیله زوم دیجیتالی 5 برابری

آنر مجیک 6 پرو

زوم 100 برابری دوربین مجیک 6 پرو

آنر مجیک 6 پرو

دوربین تله فوتو با زوم 2.5 برابری اپتیکال

آنر مجیک 6 پرو

تصویر گرفته شده در حالت پرتره

تصاویر آنر مجیک 6 پرو

تصویر ثبت شده با دوربین فوق عریض در حالت شب

تصاویر آنر مجیک 6 پرو

تصویر ثبت شده با دوربین فوق عریض بدون حالت شب

باتری سیلیکون کربنی جذابتصاویر آنر مجیک 6 پرو

Honor Magic 6 Pro امسال با یک باتری سیلیکون کربنی ظاهر شده که ظرفیت 5600 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری توانسته در تست‌های ابتدایی فعالیت‌های مختلفی از جمله شبکه‌های اجتماعی، بازی، تماس و تماشای ویدیو را در طول یک روز انجام دهد. نتیجه تست افت درصد باتری در آنر مجیک 6 پرو تقریبا همانند گوگل پیکسل 8 بوده و این درحالی است باتری پیکسل 8 پرو از نوع لیتیوم یونی می‌باشد.

استفاده از باتری‌های سیلیکون کربنی در گوشی‌های هوشمند، یک فرآیند نو‌آورانه است که به مرور در همه گوشی‌ها استفاده خواهد شد. یکی از مزیت‌هایی که این باتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی دارد، مقاومت در برابر گرما و داغ شدن کمتر آن است که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای گوشی‌های گیمینگ باشد. همچنان اثرات زیست محیطی کمتر عامل دیگری است که باعث می‌شود تا این فناوری این باتری جدید مورد توجه قرار بگیرد.

البته برای اطمینان کافی از نتایج عملکرد طولانی مدت استفاده از این گوشی، محققان در حال پژوهش هستند و فعلا برندهای انگشت‌شماری از این باتری‌ها استفاده می‌کنند.

قدرت پردازشی چشمگیرآنر مجیک 6 پرو

مجیک 6 پرو برای داشتن بهترین تجربه استفاده، از پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند. این پردازنده یکی از قدرتمندترین تراشه‌ گوشی‌های هوشمند بوده که برای پرچمداران سال 2024 سامسونگ نیز در نظر گرفته شده است. این تراشه می‌تواند به‌طور همزمان برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را بدون هیچ‌‌گونه اختلالی اجرا کند.

در نتایج تست‌های بنچمارک، آنر مجیک 6 پرو نتوانست در حد رقبا ظاهر شود و نمرات کمتری ثبت کرد. اما در نتایج تست‌های 3D Mark که مختص بررسی عملکردهای گرافیکی و بازی است، حتی موفق شد از راگفون 8 پرو ایسوس نیز جلو زده و نمرات شگفت‌انگیزی را ثبت کند.

آنر مجیک 6 پرو

نتایج تست بنچمارک‌های آنر مجیک 6 پرو

با بررسی بیشتر نتایج تست‌های بنچمارک، متوجه می‌شویم که گوشی آنر مجیک 6 پرو در تست‌های تک‌ هسته‌ای و هم در چند هسته‌ای نتوانست از رقبایی مثل گلکسی اس 24 اولترا و نسخه پلاس این سری نیز جلو بزند و با اختلاف‌های فاحشی در پایین لیست قرار گرفت. اما در تست‌های 3D Mark که توانمندی‌های گرافیکی ارزیابی می‌شوند، توانست با پیشی گرفتن از گلکسی اس 24 اولترا و نسخه پلاس آن به رتبه اول در این چالش پردازشی برسد.

آنر مجیک 6 پرو

نتایج تست‌های 3DMark آنر مجیک 6 پرو

جدا از توانمندی‌های پردازشی، تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 به کاربران مجیک 6 پرو اجازه می‌دهد تا حتی به‌صورت آفلاین نیز از قابلیت‌های هوش مصنوعی آن استفاده کنند.

بررسی کلی مزایا و معایب

مزایا
  • طراحی برجسته و لوکس
  • دوربین‌های باکیفیت
  • باتری با عمر طولانی
  • ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله ردیابی چشم‌ها
معایب
  • به‌روز رسانی کمتر از رقبا خود
  • جمع شدن گرد و غبار در اطراف صفحه نمایش
  • احتمالا به‌طور رسمی در تمام کشورهای جهان عرضه نمی‌شود

جمع‌بندی کلی

آنر مجیک 6 پرو با مشخصات جذاب خود قطعا یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار در سال 2024 خواهد بود. همچنین قابلیت‌های خلاقانه هوش مصنوعی آن می‌تواند مسیر جدیدی را برای گوشی‌های آینده باز کرده تا این روند کند و غیر خلاقانه را به پایان رساند. البته این فعلا در اول کار است و مطمئنا مشکلاتی نیز خواهد بود که فعلا کاربران را از حرکت به سمت این گوشی منع می‌کند. اما به‌طور کلی یکی از بهترین گوشی‌های برند آنر است که در مسیر نوآوری‌های جالبی قرار دارد.

در این مطلب به بررسی آنر مجیک 6 پرو پرداختیم. اگر از عاشقان دنیای اخبار تکنولوژی هستید، می‌توانید اخبار مربوط به این گوشی را در آینده از همین سایت بخوانید.

در گجت نیوز بخوانید:
جزئیات جدیدی دوربین جذاب آنر مجیک ۶ یک روز پیش از رونمایی رسمی گوشی آنر مجیک ۶ پرو با دوربین تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی خودش بازار را به آتش می‌کشد گوشی های چینی آنر مجیک ۶ هم به ارتباط ماهواره ای مجهز می‌شوند + تصاویر آنر مجیک ۶ لایت با نمایشگر امولد و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد گوشی آنر مجیک ۶ با چشم‌های کاربر کنترل می‌شود!