سریعترین سرعت شارژ گوشی

این گوشی ها سریعترین سرعت شارژ جهان را دارند

سرعت شارژ یکی از معیارهای مهم در هنگام خرید گوشی است. در ادامه شما را با گوشی هایی آشنا می‌کنیم که سریعترین سرعت شارژ را دارند. مدل‌هایی که لازم نیست یک ساعت برای پر شدن باتری آنها صبر کنید.

بیایید لیست اولویت‌ها را در هنگام خرید گوشی مرور کنیم. پردازنده باید قدرت کافی برای انجام کارهای مختلف و یا بازی کردن داشته باشد. صفحه‌نمایش باید کیفیت خوبی را ارائه دهد و رفرش‌ریت آن نیز از ۹۰ هرتز فراتر رود. ضخامت و وزن دستگاه نیز نباید سبب شود که در استفاده طولانی‌مدت اذیت شویم. از طرفی نیازهای ما سبب شده که گوشی‌‌های موبایل انرژی بیشتری مصرف کنند و از طرفی دیگر فضای زیادی برای داشتن باتری بزرگ نداشته باشند.

گوشی هایی که با سریعترین سرعت شارژ سبک زندگی شما را عوض می‌کنند

متاسفانه هنوز فناوری باتری گوشی‌ ها نیز به‌جایی نرسیده است که بتوانیم با یک بار شارژ تا یک ماه از دستگاه استفاده کنیم. در این وضعیت بهترین کار استفاده از فناوری شارژ سریع است. بدین‌ترتیب اگرچه شارژ باتری گوشی هر روز یا یک‌روز در میان تمام می‌شود، اما می‌توان در فرصت کوتاهی دوباره آن را شارژ کرد. در واقع این روزها کاربران به‌دنبال گوشی با سریعترین سرعت شارژ هستند و نمونه‌های کمتر از ۳۳ وات را هم اصلا قبول ندارند.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

به‌جز سامسونگ، اپل و سونی که هنوز نمي‌خواهند ریسک استفاده از شارژ سریع را به‌جان بخرند، دیگر شرکت‌ها هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کنند. به‌طور کلی سرعت شارژ ۳۳ وات برای گوشی‌های اقتصادی، ۶۷ وات برای گوشی‌های میان‌رده و بیش از ۱۰۰ وات برای گوشی‌های پرچمدار به‌یک استاندارد تبدیل شده است. اگر یک گوشی با سریعترین سرعت شارژ را خریداری کنید، باتری شما در فاصله نوشیدن چای پر خواهد شد.

هرچند ظاهرا شرکت‌های مختلف به‌این میزان راضی نیستند. آنها مرتب در حال آزمایش نمونه‌های جدید هستند تا زمان شارژ گوشی را از ۱۰ دقیقه نیز کمتر کنند. حتی گفته می‌شود که برخی شرکت‌ها در حال بررسی شارژ سریع ۳۰۰ وات هستند. این روند دقیقا یادآور جنگ دوربین در سال‌های گذشته است. یعنی زمانی که شرکت‌ها هربار مگاپیکسل‌ بیشتری را به‌دوربین گوشی‌های خود می‌آوردند.

اگر به‌طورکلی زیاد از گوشی استفاده مي‌کنید، می‌توانید در ادامه لیست گوشی های دارای سریعترین سرعت شارژ را مشاهده کنید.

شیائومی 14 پرو / ردمی نوت 13 پرو پلاس / اوپو رینو 12 پرو

زمانی سرعت شارژ ۱۲۰ وات باورنکردنی به‌نظر می‌رسید. در واقع عده‌ای حتی نسبت به ایمن‌بودن این سرعت هشدار می‌دادند. هرچند مدل‌های بسیار زیادی با این سرعت عرضه شده‌اند و تاکنون نیز شاهد حادثه خاصی نبوده‌ایم. هم‌اکنون گوشی های زیادی از شرکت‌های شیائومی، اوپو، ویوو و iQOO وجود دارند که می‌توانند ترکیبی از باتری بزرگ و سریعترین سرعت شارژ را ارائه دهند.

سریعترین سرعت شارژ گوشی

به‌کمک شارژ سریع ۱۲۰ وات یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعت در ۲۲ تا ۲۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. هرچند که افراد معمولا گوشی خود را هنگامی که به‌ ۲۰ درصد می‌رسد به شارژ می‌زنند. بنابراین زمان انتظار بسیار کمتر خواهد بود. از جمله دستگاه‌های مجهز به شارژ سریع ۱۲۰ وات می‌توان به شیائومی 13 پرو، شیائومی 14 پرو، ردمی نوت 12 پرو پلاس، ردمی نوت 13 پرو پلاس، iQOO Neo 9 Pro، ردمی K70 و … اشاره کرد.

سریعترین سرعت شارژ – گوشی موتورولا اج 40 پرو

اج 30 اولترا اولین گوشی در میان مدل‌های موتورولا بود که سریعترین سرعت شارژ را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب خود ارائه داد. حالا موتورولا در دیگر گوشی پرچمدار خود یعنی موتورولا اج 40 پرو از سرعت شارژ ۱۲۵ وات استفاده کرده است. دوربین قدرتمند، تراشه توانمند، صفحه‌نمایش باکیفیت و طراحی پریمیوم از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.

سریعترین سرعت شارژ گوشی

انرژی مورد نیاز این مجموعه نیز توسط یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند که شارژ کامل باتری تنها ۲۳ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. برای مشاهده عدد ۵۰ در کنار نماد باتری نیز به‌تنها ۶ دقیقه وقت نیاز دارید. این ارقام فوق‌العاده نیستند؟

نوبیا رد مجیک 7 پرو

کسی که سراغ خرید گوشی گیمینگ می‌رود، می‌خواهد از حداکثر توان پردازنده استفاده کند. این افراد معمولا زمان زیادی را صرف کار با گوشی می‌کنند؛ بنابراین عرضه یک گوشی گیمینگ بدون سریعترین سرعت شارژ جهان احمقانه خواهد بود. به‌همین‌خاطر نوبیا مدل رد مجیک 7 پرو را با پشتیبانی از سرعت شارژ ۱۳۵ وات روانه بازار کرده است.

سریعترین سرعت شارژ گوشی

گوشی گیمینگ نوبیا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که یعنی برای شارژ کامل آن باید تقریبا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید.

ریلمی GT Neo 3

وقتی صحبت از گوشی های مجهز به سریعترین سرعت شارژ جهان می‌شود، همیشه نام ریلمی می‌درخشد. شرکت سازنده این گوشی را در دو مدل مختلف با سرعت شارژ ۸۰ و ۱۵۰ وات عرضه کرده است. ریلمی جی‌تی نئو 3 به‌یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی مجهز شده است که می‌تواند انرژی لازم برای ۱۵ ساعت وبگردی را فراهم کند. پس از آن نیز ۱۶ دقیقه به‌چشمان خود استراحت بدهید تا گوشی مجدد شارژ شود.

ریلمی جی‌تی نئو 3

هرچند تنها ۵ دقیقه پس از وصل‌کردن گوشی به شارژ نیز نیمی از ظرفیت باتری پر خواهد شد.

سریعترین سرعت شارژ – گوشی وان‌پلاس 10T

وان پلاس همیشه تمایل‌ داشته گوشی هایی را عرضه کند که سریعترین سرعت شارژ را در جهان دارند. جذاب‌ترین مدل این شرکت نیز وان پلاس 10T نام دارد. این دستگاه از شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند که یعنی می‌توان باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را در تنها ۱۸ دقیقه شارژ کرد.

سریعترین سرعت شارژ گوشی

جالب اینجاست که شرکت چینی در مدل‌های جدیدتر وان پلاس 12 و 12R سرعت شارژ را به ۱۰۰ وات کاهش داده است. البته آنها در عوض ظرفیت باتری را مقداری افزایش داده‌اند تا در نهایت بتوانند رضایت کاربر را جلب کنند.

نوبیا رد مجیک 9 پرو پلاس

سریعترین سرعت شارژ گوشی

نگاهی به‌طراحی جدیدترین گوشی گیمینگ نوبیا بکنید. این گوشی فریاد می‌زند که باید سریعترین سرعت شارژ را داشته باشد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و نمایشگر ۶.۸ اینچی با تراکم ۴۰۰ پیکسل در اینچ به‌شدت انرژی مصرف می‌کنند. به‌همین خاطر شاهد ترکیب باتری غول‌پیکر ۵۵۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۶۵ وات هستیم. اگر ادعای شرکت سازنده دقیق باشد، رسیدن باتری از ۱ تا ۱۰۰ درصد تنها ۱۶ دقیقه طول خواهد کشید.

ویوو iQOO 10 Pro و iQOO 11S

برای شارژ کامل برخی از گوشی‌های گران‌قیمت بازار باید بیش از یک ساعت منتظر بمانید. اما اگر یکی از گوشی های مجهز به سریعترین سرعت شارژ را خریداری کنید، این میزان به زیر ۱۰ دقیقه نیز می‌رسد. شرکت ویوو گوشی iQOO 10 Pro را با سرعت شارژ فوق‌العاده ۲۰۰ وات روانه بازار کرده است. البته شرکت سازنده آزمایش‌های زیادی را انجام داده است تا از ایمنی این سرعت اطمینان حاصل کند. حسگرهای مختلفی نیز دمای دستگاه را در هنگام شارژ پایش می‌کنند. در واقع شما مشکل داغ‌شدن گوشی را تجربه نخواهید کرد.

سریعترین سرعت شارژ گوشی

همچنین شارژ باتری ۴۷۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی در تنها ۱۰ دقیقه جای نگرانی ندارد. جالب اینجاست که این مدل از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند که رقمی قابل‌توجهی است. البته iQOO 10 Pro تنها مدل ویوو با سریعترین سرعت شارژ نیست و شما می‌توانید نگاهی به iQOO 11S نیز داشته باشید. هرچند که این شرکت چینی برای مدل‌های جدیدتر iQOO 12 و iQOO 12 Pro سرعت شارژ را به ۱۲۰ وات کاهش داده است.

ردمی نوت 12 اکسپلورر

شیائومی ردمی نوت 12 پرو اکسپلورر

رد کردن مرز ۲۰۰ وات حقیقا فوق‌العاده است. گوشی ردمی نوت 12 اکسپلورر از باتری ۴۳۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و به تنها ۹ دقیقه برای شارژ کامل زمان نیاز دارد. بدین‌ترتیب حتی اگر فراموش کنید که شب گوشی خود را به‌شارژ بزنید مهم نیست؛ زیرا صبح هنگام آماده‌شدن برای بیرون رفتن از خانه زمان کافی برای شارژ گوشی را خواهید داشت.

سریعترین سرعت شارژ – گوشی ریلمی GT5

سریعترین سرعت شارژ گوشی

اما تاج پادشاهی سریعترین سرعت شارژ جهان به گوشی ریلمی GT5 تعلق می‌گیرد. این گوشی در دو مدل عرضه شده است که یکی از شارژ ۱۵۰ وات و دیگری از شارژ ۲۴۰ وات پشتیبانی می‌کند. ریلمی در گوشی پرچمدار خود از باتری ۴۶۰۰ میلی‌‌امپر ساعتی استفاده کرده است. فناوری استفاده‌شده در ریلمی GT5 سبب می‌شود باتری گوشی در تنها ۸۰ ثانیه ۲۰ درصد شارژ شود. شارژ کامل نیز به‌ کمتر از ۱۰ دقیقه نیاز دارد.

نکاتی در رابطه با شارژ سریع

گوشی ریلمی GT5 نمي‌تواند برای مدت زیادی عنوان سریعترین سرعت شارژ را در اختیار داشته باشد. زیرا شرکت‌های مختلف از جمله ریلمی در حال آزمایش سرعت شارژ ۳۰۰ وات هستند. بدین‌ترتیب در آینده نزدیک پر شدن یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌امپر ساعتی در تنها ۵ دقیقه چندان عجیب نخواهد بود. در پایان باید نکاتی را در رابطه با شارژ سریع یادآوری کنیم.

اعداد نوشته‌شده در رابطه با سرعت شارژ همگی در بهترین شرایط ممکن به‌دست آمده‌اند. به‌همین‌خاطر ممکن است شارژ کامل توسط کاربر کمی بیشتر طول بکشد. با وجود این، می‌توان با رعایت نکاتی زمان شارژ شدن‌ گوشی را کاهش داد.

شما می‌توانید هنگام شارژ گوشی را در حالت پرواز قرار دهید تا ارتباطات درصد باتری را کاهش ندهند. همچنین خاموش‌کردن گوشی می‌تواند فرآیند‌های پس‌زمینه دستگاه را نیز متوقف کنند. در این حالت سریعترین سرعت شارژ را تجربه خواهید کرد. علاوه بر اینها سعی کنید گوشی را در هنگام شارژ در منطقه‌ای خنک قرار دهید و قاب محافظ را هم درآورید. زیرا سیستم‌های شارژ سریع هوشمند هستند و اگر گرما از حدی فراتر رود، سرعت را محدود خواهند کرد.

مطالب مرتبط:
شیوه شارژ شدن باتری های کوانتومی شما را دیوانه می‌کند! انرژی هسته‌ای به باتری گوشی ها می‌آید تا هر ۵۰ سال یکبار سراغ شارژر بروید مقایسه شارژدهی باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا، آیفون ۱۵ پرو مکس، وان پلاس ۱۲ و پیکسل ۸ پرو