آئودی Q6 ای ترون

آئودی Q6 ای ترون، یک شاسی بلند هیجان انگیز برقی با 510 اسب بخار قدرت

آئودی Q6 ای ترون به‌عنوان یک شاسی بلند هیجان انگیز برقی با قدرت 510 اسب بخار معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Audi Q6 e-tron آشنا خواهیم شد.

آئودی از شاسی بلند الکتریکی جدید خود به نام آئودی Q6 ای ترون پرده برداشت. این خودرو اسپرت برقی به یک پیشرانه برقی با حداکثر قدرت 510  اسب بخار و حداکثر پیمایش 480 کیلومتر مجهز شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات Audi Q6 e-tron آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی آئودی Q6 ای ترون

نمای جلوی آئودی Q6 ای ترون

آئودی Q6 ای ترون از همان پلتفرم و مشخصات فنی ماکان EV بهره می‌برد. از ویژگی‌های این خودرو برقی و اسپرت جدید آئودی می‌توان به معماری 800 ولت همراه با باتری 100 کیلووات‌ساعتی، سیستم دو موتوره با قابلیت تنظیم محرک عقب یا چهار چرخ اشاره کرد. این خودرو در مدل پایه Q6 می‌تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی برابر با 480 کیلومتر را بپیماید؛ اما میزان پیمایش نسخه SQ6 آن اعلام نشده است. ضمن این‌که می‌توان با ایستگاه شارژ DC از 10 تا 80 درصد ظرفیت باتری‌ها را ظرف مدت 20 دقیقه شارژ کرد.

نمای عقب آئودی Q6 ای ترون

این شاسی بلند برقی در مدل پایه Q6 ای ترون به یک پیشرانه با قدرت 422 اسب بخار مجهز شده و پیشرانه نسخه SQ6 ای ترون نیز قدرتی برابر با 483 اسب بخار را به‌همراه دارد. همچنین برای این خودروها قابلیت افزایش قدرت کوتاه‌مدت برای رانندگی پرشتاب نیز در نظر گرفته شده که قدرت مدل پایه را به 456 اسب بخار و قدرت نسخه قوی‌تر را به 510 اسب بخار افزایش می‌دهد. نسخه Q6 ظرف مدت 5 ثانیه و نسخه SQ6 ظرف مدت 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Audi Q6 e-tron

آئودی Q6 ای ترون به نرم افزارهای هوش مصنوعی مجهز شده که می‌توانند طبق نوع رانندگی میزان شارژ و مصرف باتری را به‌همراه سایر تجهیزات فنی مدیریت کنند. همچنین طراحان، یک تصویر انسانی روی نمایشگر مرکزی خودرو قرار دادند تا راننده مکالمه مستقیم و آسان‌تری را با هوش مصنوعی داشته باشد.

Audi Q6 e-tron

آئودی Q6 e-tron در کابین نیز به صفحه‌نمایش لمسی 14.5 اینچی به‌همراه یک نمایشگر 11.9 اینچی در پشت فرمان مجهز شده است. مدل‌های سفارشی این خودرو از یک صفحه‌نمایش 10.9 اینچی ویژه سرنشین کنار راننده نیز بهره می‌برند. ضمن این‌که هوش مصنوعی باعث شده تا امکاناتی چون مسیریاب ماهواره‌ای و رانندگی خودران در سطح جدیدی در اختیار کاربران قرار گیرد. این خودرو از فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز با گرافیک بسیار بالایی سود می‌برد.

کابین آئودی Q6 ای ترون

این سیستم تا فاصله 200 متری خودرو می‌تواند جزئیات مسیر، اطلاعات مکان و قوانین رانندگی را به راننده نشان دهد. همچنین با اتصال به اینترنت و به‌روزرسانی از راه دور می‌توان به تمام این امکانات دسترسی پیدا کرد. آئودی Q6 ای ترون در ماه‌های پایانی سال 2024 روانه بازار آمریکا و اروپا خواهد شد. در حال حاضر قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده، اما انتظار می‌رود نسخه پایه آن حدود 66 هزار دلار قیمت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
آئودی Q4 e-tron در ایران رونمایی شد + مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جذاب آلمانی عجیب ترین خودروهای آئودی که تا به حال ساخته شده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*