تصاویر شاهین پلاس

تصاویر شاهین پلاس، محصول جدید سایپا در حال تست های فنی

سایپا به‌تازگی از نسخه جدید سدان جذاب خود رونمایی کرده و در حال طی کردن تست های فنی است. تصاویر شاهین پلاس را در ادامه ببینید.

گروه خودروسازی سایپا طی سال‌های اخیر سعی کرده سبد محصولات خود را متنوع کند و قید تولید برخی از ماشین‌های قدیمی و غیر استانداردش را بزند. یکی از خودروهای جذاب این خودروساز ملی، شاهین است که به‌تازگی نسخه پلاس آن در حال گذراندن تست‌های فنی مشاهده شده است.

تصاویر شاهین پلاس را ببینید

با توجه به این‌که شاهین پلاس در خیابان‌ها دیده شده، می‌توان امیدوار بود که به‌زودی استارت عرضه آن به بازار خواهد خورد. این سدان زیبا به‌همراه سایپا آریا، دو محصول مورد انتظار برای 1403 هستند. ظاهر سدان جدید سایپا تفاوتی با نسخه معمولی آن ندارد، اما از نظر عملکرد فنی و سایر مشخصات، تغییراتی کرده که شایان توجه است.

تصاویر شاهین پلاس

اخیرا تصاویر جدیدی از شاهین پلاس منتشر شده که با پلاک گذر موقت در حال طی کردن تست‌های فنی است. با این اوصاف امیدواری‌ها نسبت به رونمایی و عرضه این خودرو به حداکثر رسیده است. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم معرفی مختصر و اجمالی از سدان ملی سایپا داشته باشیم.

عملکرد فنی شاهین پلاس

سایپا برای نسخه پلاس بهترین سدان خود از پیشرانه‌های قدیمی استفاده نکرده و زیر کاپوت آن موتور ME16 تعبیه کرده است. (این پیشرانه همان EC5 سیتروئن است که تقریبا همان مشخصات فنی را داراست) بنابراین شاهین پلاس مجهز به یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی شده که از نوع چهار سیلندر و 16 سوپاپ است و می‌تواند حداکثر 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. با در نظر گرفتن این مشخصات می‌توان گفت که شاهین پلاس یک سر و گردن بالاتر از شاهین معمولی بهتر است و رقیبی جدی برای تارا دنده‌ای و اتوماتیک به‌حساب می‌آید.

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین پلاس

تصاویر شاهین پلاس

با ورود به کابین سدان تازه‌وارد سایپا می‌بینیم که تفاوتی بین دو نسخه معمولی و پلاس وجود ندارد. تنها تفاوت بین این دو ماشین به سطح امکانات رفاهی و آپشن‌ها بازمی‌گردد که مدل پلاس مجهزتر ظاهر شده است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، سانروف، آنتن کوسه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی اندروید، آینه‌های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو.

بیشتر بخوانید:
شرایط فروش نوروزی وانت نیسان بنزینی احتکار خودروسازان داخلی برای فروش با قیمت بالاتر در سال آینده قیمت اطلس G، محصول جدید سایپا در بازار مشخص شد