مایع شیشه شور خودرو

آیا مهم است که مایع شیشه شور خودرو چه رنگی داشته باشد؟

پر کردن مخزن مایع شیشه شور یکی از متداول‌ترین کارهای نگهداری خودرو است. اما آیا انواع رنگ مایع شیشه شور در کیفیت آن نقش دارد؟

مایع شیشه شور خودرو در حالت اصولی باید ترکیبی از آب مقطر و مایع شوینده باشد. اما مایعات شیشه شور آماده‌ای نیز در بازار هستند که دیگر برای آن‌ها نیازی به مخلوط کردن با آب نیست و خودشان درصدهای دقیقی از شوینده و آب مقطر را دارند. موردی که باعث شده تا اغلب رانندگان در حین خرید این مایعات آماده سردرگم بمانند، تنوع رنگ آن‌هاست. اما آیا واقعا رنگ مایع شیشه شور خودرو می‌تواند در کیفیت آن مهم باشد؟ این سوالی است که در ادامه این مطلب از بخش اخبار خودرو سایت گجت نیوز به آن پاسخ می‌دهیم.

تفاوت رنگ مایع شیشه شور

رنگ های موجود برای مایعات شیشه شور از هیچ استانداردی پیروی نمی‌کنند. در واقع آن‌چه مهم است فرمول شیمیایی و برند سازنده مایع شیشه شور بوده که هر کدام با توجه به فرمول متفاوتشان رنگ مختلفی نیز دارند. در واقع مایع شیشه شور نیز مانند روغن موتور در ترکیب‌های معمولی و پیشرفته وجود دارد تا با انواع نیاز رانندگان سازگار باشد. مخلوط‌های متفاوتی برای کاربردهای متنوع مانند آب‌کشی ساده، پاک کردن حشرات و موارد چسبناک و یخ‌زدایی موجود هستند که هر کدام بنابه فرمول متفاوت خود، رنگ متفاوتی نیز خواهند داشت.

انواع رنگ های موجود برای مایع شیشه شور

مایعات شیشه شور اغلب در رنگ های آبی، نارنجی، سبز، زرد یا بنفش موجود هستند که رنگ آبی رایج‌ترین آن‌ها بوده و به‌طور معمول به‌عنوان یک چربی‌زدا شناخته می‌شود. در برخی برندها رنگ سبز برای مایعات با هدف پاک کردن چسبندگی‌ها مانند حشرات برچسب‌گذاری شده و همچنین از رنگ زرد یا بنفش نیز برای مایعات مورد نیاز در فصل تابستان استفاده شده است. مایع شیشه شور خودرو

فرمول شیمیایی مورد استفاده در هر برند با دیگر شرکت‌ها متفاوت است و بنابراین برای مثال خاصیت مایع رنگ سبز این برند با برندهای دیگر متفاوت خواهد بود. از آن‌جایی که مایعات شیشه شور در رنگ ها و فرمول‌های شیمیایی متفاوت موجود هستند، بهتر است از ترکیب کردن آن‌ها جلوگیری کنید؛ چراکه هم باعث کاهش پتانسیل پاک‌کنندگی مایع می‌شود و هم می‌تواند با آسیب رساندن به پوشش شیشه، شما را به دردسر بیاندازد.

به‌طور کلی وجود مایع شیشه شور در مخزن برف پاک‌کن بهتر از آب است چراکه هم قدرت پاک‌کنندگی بیشتری دارد و هم در هوای سرد نیز در دمای خیلی پایین‌تر منجمد می‌شود. اما نکته مهم در انتخاب مایع شیشه شور هم انتخاب برند درست است و هم انتخاب مایعی که با آب‌وهوا و کارایی شما سازگار باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
تفاوت رنگ های مختلف ضد یخ خودرو چیست و اگر اشتباه کنیم چه می‌شود؟ راهنمای گام به گام تمیز کردن و شستشوی موتور خودرو چه می‌شود اگر روغن اشتباه در موتور خودرو بریزیم؟ آیا ممکن است بنزین در باک خودرو یخ بزند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*