سرور اختصاصی

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی | فرایند کار این دو سرور چه تفاوتی با هم دارند؟

سرور اختصاصی و سرور مجازی (VPS) دو راه حل میزبانی وب‌سایت هستند. برای انتخاب بین این دو گزینه باید با هر یک از آن‌ها آشنایی داشته باشید. بنابراین در این مطلب به مقایسه این دو نوع از خدمات میزبانی وب‌سایت و داده‌های سازمانی پرداخته‌ایم.

تفاوت بین سرور اختصاصی و سرور مجازی چیست؟

سرور اختصاصی و سرور مجازی (VPS) دو راه حل میزبانی وب‌سایت هستند. در سرور اختصاصی می‌توانید یک سرور فیزیکی کامل را برای میزبانی وب‌سایت خود اجاره کنید. با خرید این سرورها، شرکت‌های هاستینگ امکان دسترسی انحصاری به کل سرور فیزیکی را در اختیار شما قرار می‌دهند. راهکار دیگر این است که از یک سرور مجازی استفاده کنید که امکانات مناسبی را با قیمت کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد. برای انتخاب بین این دو گزینه باید با هر یک از آن‌ها آشنایی داشته باشید. بنابراین در این مطلب به مقایسه این دو نوع از خدمات میزبانی وب‌سایت و داده‌های سازمانی پرداخته‌ایم.

مهم‌ترین تفاوت‌های سرور اختصاصی با سرور مجازی

سرورها سیستم‌های کامپیوتری هستند که اطلاعات را ذخیره و پردازش کرده و برنامه‌های کاربردی را در شبکه اجرا می‌کنند. خرید سرور اختصاصی و خرید سرور مجازی امکان محاسبات پیشرفته، ذخیره‌سازی داده و بهره‌مندی از قابلیت‌های شبکه را برای سازمان‌ها به وجود می‌آورد. بااین‌حال این سرورها با وجود ویژگی‌های یکسان، تفاوت‌های ساختاری زیادی با یکدیگر دارند که در زمان خرید هاست باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های سرور اختصاصی و مجازی اشاره می‌کنیم.

تفاوت در نوع عملکرد

اولین تفاوت سروهای اختصاصی و مجازی در نحوه عملکرد این دو نوع سرور است. سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی با برخورداری از RAM و قابلیت ذخیره‌سازی، تنظیمات اتصال شبکه و موارد دیگر می‌باشد که به برنامه‌ها و خدمات شما اختصاص داده شده است. با این سرورها می‌توانید مستقیما همه تنظیمات سخت‌افزاری را کنترل کنید؛ زیرا امکان دسترسی انحصاری به سیستم فیزیکی برای شما وجود دارد.

از سوی دیگر سرورهای مجازی که به‌عنوان میزبان خصوصی مجازی نیز شناخته می‌شوند، منابع اختصاصی خود مانند RAM و CPU مجزا دارند. در این سیستم‌ها یک لایه نرم‌افزاری تعبیه شده است که منابع را برای هر سرور مجازی ایجاد، مدیریت و تخصیص می‌دهد. سروهای مجازی تضمین می‌کنند که می‌توانید چندین سرور اختصاصی را در یک سرور فیزیکی بدون هیچ‌گونه تداخلی مدیریت کنید.

سرور اختصاصی

انعطاف‌پذیری؛ عاملی مهم در تفاوت سرورهای اختصاصی و مجازی

هم سرورهای اختصاصی و هم سروهای مجازی امکان سفارشی‌سازی مناسبی را برای دسترسی و تغییر سرور و منابع آن ارائه می‌دهند. بااین‌حال، در زمان تغییر یک سرور اختصاصی فیزیکی، به دانش فنی بسیار بیشتری نیاز دارید تا به سرور آسیب نرسانید. در مقابل با یک VPS، امکان شخصی‌سازی کمتری برای تغییر سرور پایه در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ اما انعطاف‌پذیری برای تخصیص مجدد منابع بیشتری است.

اگر کسب‌وکار خود را به تازگی شروع کرده‌اید و به دنبال هاست اختصاصی برای افزایش عملکرد وب‌سایت خود هستید، می‌توانید با خرید هاست ویندوز ایران، خرید هاست لینوکس ایران و خرید هاست ویندوز آلمان مدیریت بهتری بر فرایند‌های پردازش اطلاعات سرورهای خود داشته باشید.

مقیاس‌پذیری سرورهای اختصاصی و مجازی

مقیاس‌پذیری سرور‌های مجازی راحت‌تر از سرور‌های اختصاصی است. با توجه به این که سرور اختصاصی یک نوع پارتیشن مجازی به‌شمار می‌رود، افزودن منابعی مانند: حافظه، فضا و CPU به آن به فرایند سریع‌تر و ساده‌تری نیاز دارد.

شرکت‌های بزرگ یا شرکت‌هایی که به طور خاص به محرمانه بودن و امنیت بالای اطلاعات نیاز دارند، از قابلیت‌های سرور اختصاصی استفاده می‌کنند. چرا که هیچ‌کدام از سرورهای مجازی نمی‌توانند با مشخصات سرور اختصاصی از نظر در دسترس بودن CPU و ظرفیت حافظه مطابقت داشته باشند. شما می‌توانید با خرید هاست وردپرس ایران و خرید دامنه اختصاصی برای کسب‌وکارهای خود، ضمن افزایش امنیت و افزایش سرعت‌ ذخیره‌سازی اطلاعات، دیجیتال مارکتینگ خود را نیز ارتقا دهید.

بازده و کارایی سرور اختصاصی با VPS

سرورهای اختصاصی ظرفیتی بهبود‌یافته را با هزینه بیشتری نسبت به سرورهای مجازی ارائه می‌دهند. در مقابل، VPS تعادل خوبی بین عملکرد و هزینه‌ها به وجود می‌آورد. با وجود مشترک بودن منابع، سرور مجازی تضمین می‌کند که هر VPS منابع مشخصی را تخصیص می‌دهد و به طور مستقل عمل می‌کند.

سرور اختصاصی

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی از نظر هزینه‌ها

با توجه به این که سرورهای مجازی فقط بخشی از کل منابع یک سرور اختصاصی را اشغال می‌کنند، خرید و نصب آن‌ها هزینه‌های کمتری را به همراه دارد. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ متناسب با نوع استفاده از خدمات سرور، هزینه اشتراک متفاوتی را از کاربران دریافت می‌کنند.

سطح امنیتی مطلوب در هر دو نوع سرورهای اختصاصی و مجازی

هر دو نوع سروهای اختصاصی و مجازی از امنیت بالایی برخوردار هستند. البته سرورهای اختصاصی در برخی موارد نیاز به رعایت مقررات امنیتی دارند تا بتوانند بهترین عملکرد ایمنی را از خود نشان دهند. به همین دلیل  سرورهای اختصاصی به دلیل انعطاف‌پذیری و برخورداری از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته در برابر تهدیدات خارجی مانند: DDoS و حملات مخرب، گزینه امن‌تری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند.

تمایز سرورهای اختصاصی و مجازی از نظر سرعت پردازش اطلاعات

به‌طورکلی سرور اختصاصی سرعت پردازش سریع‌تری در مقایسه با سرور مجازی دارد. ویژگی‌های سرور اختصاصی، پردازش داده‌ها را با سرعت بالاتری انجام می‌دهد و تقریبا در آن‌ها هیچ‌گونه تاخیری مشاهده نمی‌شود. این فرایند باعث می‌شود کاربران تجربه بهتر و سریع‌تری برای مرور از وب‌سایت‌ها داشته باشند.

پیکربندی و سفارشی‌سازی

خرید، اجرا و نصب سرور اختصاصی آزادی عملی کاملی را برای وب‌سایت‌ها ایجاد می‌کند تا بتوان متناسب با نیازهای سازمان‌ها آن‌ها را پیکربندی کرد. از سوی دیگر سرورهای مجازی به دلیل محدودیت منابع، موانعی را در نحوه استفاده کاربران به وجود می‌آورند. به همین دلیل نصب بسته‌های نرم‌افزاری بسیار سنگین ممکن است یک چالش جدی در سرور مجازی باشد.

آتنا هاست؛ مرجع معتبر خرید سرور اختصاصی و مجازی

متناسب با ویژگی‌ها و عملکرد متفاوت سرورهای اختصاصی یا مجازی، هر یک از سازمان‌ها برای بهبود عملکرد وب‌سایت‌های خود از سرور مناسب استفاده می‌کنند. بااین‌حال انتخاب شرکت هاستینگ معتبر در کاهش هزینه‌های خرید سرور و دریافت خدمات سریع و ایمن نقش مهمی دارد.

آتنا هاست یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ در کشور است که متناسب با جدیدترین تکنولوژی‌های روز طیف متنوعی از خدمات خرید هاست، خرید دامنه، خرید سرور اختصاصی، خرید سرور مجازی، خرید سرور بیگ بلو باتن، خرید فضای ابری خصوصی و عمومی و … را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش‌های خرید سرور اختصاصی و مجازی، از طریق سایت این مجموعه با کارشناسان در ارتباط باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*