ویژگی پرچمداران اوپو

معجزه جدید اوپو: ویژگی پرچمداران گران قیمت در گوشی 100 دلاری

کمپانی چینی اوپو در صدد است که یکی از جذاب‌ترین ویژگی های پرچمداران گران قیمت خود را در یک گوشی با قیمت زیر 150 دلار تعبیه کند!

واقعیت غیرقابل انکار در خصوص گوشی‌های موبایل اندرویدی پرچمدار بازار امروز شباهت فراوان آن‌ها به یکدیگر است. اکثر پرچمداران مدرن به تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون مجهزند، از صفحه نمایش‌های اولد 120 هرتزی بهره می‌برند و دوربین باکیفیت شارژ فوق سریع را به کاربران ارائه می‌کنند. البته این مساله از طرفی نشان‌دهنده بلوغ تکنولوژی نزد گوشی‌سازان است؛ اما از طرف دیگر باعث شده کاربران هیجان سابق را برای عرضه پرچمداران نداشته باشند و گرایش کمتری به آن‌ها نشان دهند.

در عوض در سال‌های اخیر بازار گوشی‌های میان رده و اقتصادی به جولانگاه کمپانی‌های گوشی‌ساز تبدیل شده؛ به‌طوری که شاهد عرضه محصولات شگفت‌انگیزی در این کلاس بوده‌ایم که باعث شده‌اند تنوع فوق‌العاده‌ای در این کلاس قیمتی و عملکردی شکل گیرد. کمپانی‌های متعدد تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی برای عقب نماندن از قطار سریع‌السیر فروش میانرده‌ها در سال‌های اخیر اقدام به ارائه برخی قابلیت‌های اختصاصی در محصولاتشان کرده‌اند که پیش‌تر تنها در پرچمداران قابل مشاهده بودند.‌

در همین زمینه به‌تازگی خبر رسیده که اوپو، به‌عنوان یکی از نام‌های تعیین‌کننده صنعت گوشی‌سازی در کشور چین قصد دارد یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های پرچمداران خود را به گوشی‌های ارزان و اقتصادی خود بیاورد. در ادامه با جزئیات بیشتر این مساله آشنا خواهیم شد.

اوپو کدام ویژگی جذاب پرچمداران را به گوشی‌های اقتصادی خواهد آورد؟

طبق جدیدترین اسناد لو رفته توسط Digital Chat Station، افشاگر مطرح شبکه وایبو، اوپو در حال کار روی یک گوشی اقتصادی جدید است که موفق به کسب استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات چندانی در خصوص مشخصات فنی این گوشی ارزان قیمت Oppo در اختیارمان نیست؛ اما احتمالا با محصولی با صفحه نمایش تخت و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی طرف خواهیم بود.

گوشی Oppo

مهم‌ترین نکته پیرامون این گوشی اوپو، قیمت فوق‌العاده آن است! اوپو تصمیم دارد گوشی اقتصادی خود را با قیمت پایین‌تر از 150 دلار روانه بازار کند تا عنوان تولیدکننده ارزان‌ترین گوشی اندرویدی بازار مجهز به استاندارد IP68 را از آن خود نماید. البته هیچگونه اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نشده؛ اما کسب استاندارد IP68 به معنای آن است که گوشی مورد بحث در بخش‌های نهایی روند توسعه خود قرار دارد و به‌زودی روانه بازار خواهد شد.

استاندارد IP68 پیش‌تر صرفا توسط گوشی‌های پرچمدار گوشی‌سازان ارائه می‌شد. با این وجود ظرف ماه‌های اخیر برندهایی نظیر شیائومی یا سامسونگ نیز استاندارد مورد بحث را در گوشی‌های میان رده خود به خریداران به کار گرفته بودند. در عین حال اوپو قصد دارد این ویژگی پرچمداران گران‌قیمت را در یک گوشی بسیار ارزان قرار دهد و آغازکننده موجی جدید در صنعت گوشی‌سازی در دنیا باشد؛ موجی که احتمالا عرضه محصولاتی اقتصادی با قیمت‌های باورنکردنی را در آینده نه چندان دور نتیجه خواهد داد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در آینده گوشی‌های اقتصادی از تراشه‌های قدرتمندتر، صفحه نمایش‌های باکیفیت‌تر و یا حتی ماژول دوربین توانمندتری برخوردار باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ گوشی اقتصادی اندرویدی جذاب که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید هرآنچه که باید در مورد ضدآب بودن گجت ها و استانداردهای مختلف آن بدانید