گوشی اقتصادی اندرویدی 2024

5 گوشی اقتصادی اندرویدی جذاب که می‌توانید در سال 2024 خریداری کنید

گزینه‌های متعددی در سال 2024 پیش روی افراد علاقمند به خرید گوشی های اقتصادی اندرویدی قرار دارند. در اینجا قصد داریم به پنج مورد از ارزشمندترین آن‌ها اشاره کنیم.

گوشی های موبایل هرچقدر هم که محصولات باکیفیت و بادوامی باشند، همیشگی نخواهند بود. بنابراین فارغ از اینکه دوره پشتیبانی نرم افزاری گوشی شما به پایان رسیده باشد یا به دستگاهتان آسیب فیزیکی وارد شده باشد، نیاز به یک گوشی جدید غیرقابل انکار است! البته انتخاب یک گوشی موبایل جدید با وجود گزینه‌های متعدد از سوی گوشی‌سازان مختلف دنیا کار بسیار پیچیده‌ای‌ست؛ خصوصا در کلاس‌های قیمتی اقتصادی و میانرده که بخش اعظم بازار گوشی های موبایل را در بر گرفته است.

البته اگر قصد خرید گوشی های با قیمت بالاتر از 1000 دلار را داشته باشید هم گزینه‌هایی پیش روی‌تان قرار خواهد داشت. با این وجود اصل پیچیدگی زمانی سر راهتان قرار می‌گیرد که قصد خرید یک گوشی با قیمت زیر 800 دلار را داشته باشید. در این شرایط تعداد انتخاب‌های شما به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و محصولات متنوعی در کلاس‌های عملکردی و قیمتی مختلف در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

در گجت نیوز بخوانید:

اگر یک گوشی اقتصادی اندرویدی دارید، این اپلیکیشن ها را هرگز روی آن نصب نکنید!

به‌طور کلی کاربرانی که دنبال آزادی عمل بیشتر و قابلیت شخصی‌سازی بالاتر در گوشی‌هایشان هستند، باید گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید را انتخاب کنند.‌ این سیستم عامل دست کاربر را برای اعمال تنظیمات شخصی متعدد باز گذاشته و به‌طور کلی اکوسیستم آزادتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، گستردگی گوشی های اندرویدی در بازار باعث شده که بتوان گوشی‌هایی مجهز به این سیستم عامل را در کلاس‌های عملکردی مختلف پیدا کرد که به نسبت قیمت، قابلیت‌های فراوانی دارند. به‌عنوان مثال، ارزان‌ترین مدل آیفون قیمتی 600 الی 700 دلاری دارد. با این قیمت می‌توان گوشی‌های اندرویدی جذابی با قابلیت‌های بسیاری بیشتر از یک آیفون پیدا کرد!

بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی سال 2024 بازار

اگر به فکر خرید یک گوشی ارزشمند هستید که عملکرد فنی مناسب را با قیمت خوب همراه کند، در ادامه با ما همراه باشید؛ چراکه قصد داریم تعدادی از بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی سال 2024 را به شما معرفی کنیم که می‌توانند بدون خالی کردن جیب شما عملکردی قابل قبول ارائه دهند. البته منظور ما از گوشی های اقتصادی، صرفا محصولات ارزان‌قیمت نیست؛ بلکه در عوض امروز به بررسی محصولاتی ارزشمند در رده‌های قیمتی مختلف خواهیم پرداخت که نسبت به هزینه پرداختی عملکردی مناسب دارند.

OnePlus Nord N30 5G

قیمت: حدود 20 میلیون تومان

وان پلاس نورد ان 30

وان پلاس در بسیاری بازارهای جهان حضور ندارد و به همین دلیل شهرت این کمپانی کمتر از برخی برندهای چینی مثل شیائومی است. در عین حال این کمپانی گزینه اول برای افرادی است که تمایل دارند یک گوشی با مشخصات پریمیوم و قیمت میانرده بخرند! وان پلاس نورد ان 30 5G یکی از بارزترین نمونه‌های این چیره‌دستی OnePlus در ساخت گوشی‌های میانرده با قیمت استثنایی است که توانسته با ارائه عملکردی عالی طرفداران پر و پا قرصی برای این کمپانی دست و پا کند.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 695 کوالکام بهره برده و ضمن ارائه حافظه 128 گیگ، 8 گیگ رم را نیز به کاربران هدیه خواهد کرد. وان پلاس نورد ان 30 همچنین صفحه نمایشی 6.5 اینچی داشته و برای اجرای اکثر کاربری‌های ابتدایی روزانه ایده‌آل بوده و فعالیت‌های پایه را بدون کوچکترین دردسری انجام می‌دهد. میانرده اقتصادی جدید وان پلاس همچنین آن‌قدر توانمند است که برای اجرای برخی بازی‌های نه چندان سنگین نیز مناسب ارزیابی شده و با بهره بردن از صفحه نمایش بزرگی که رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی داشته و نرخ نمونه‌برداری لمس آن 240 هرتز است، تجربه بصری جذابی برای علاقمندان رقم می‌زند.

بیشترین صرفه‌جویی هزینه از سوی وان پلاس در این گوشی در بخش دوربین انجام شده است. البته دوربین اصلی به کار رفته در این گوشی 108 مگاپیکسلی بوده و برای یک محصول اقتصادی قابل قبول تلقی می‌شود. با این وجود عکسبرداری با این گوشی خصوصا در نور کم چندان چنگی به دل نمی‌زند! در عین حال مطمئنا کسی از یک گوشی 300 دلاری انتظار ندارد که تصاویری با کیفیت هم تراز پرچمداران بگیرد!

بعلاوه، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی OnePlus Nord N30 5G نیز در صورت استفاده معمولی قادر است تا 12 ساعت کاربران را همراهی کند که برای یک دستگاه اقتصادی عالی ارزیابی می‌شود. البته عدم پشتیبانی از شارژ بیسیم یکی از مهم‌ترین معایب این گوشی به شمار می‌رود که البته با توجه به کلاس قیمتی آن قابل انتظار است!

Google Pixel 7a

قیمت: حدود 24 میلیون تومان

گوشی اقتصادی اندرویدی 2024

سری گوشی های پیکسل گوگل هم از جمله محصولاتی هستند که توانسته‌اند بدون کاهش کیفیت، رقبایی در خور توجه برای سری گوشی های آیفون اپل و گلکسی اس سامسونگ باشند. این مساله در Pixel 7a به اوج خود رسیده؛ دستگاهی که در واقع مدلی اقتصادی از پیکسل 7 به شمار رفته و عملکردی هم‌تراز با یک پرچمدار دارد. گوشی های اقتصادی معمولا در بسیاری زمینه‌های کلیدی مثل تراشه، حافظه یا صفحه نمایش ضعیف‌تر از سری اصلی هستند. با این وجود گوگل موفق شده با حدف برخی قابلیت‌های لوکس مثل شارژ بیسیم بدون تغییر قابلیت‌های کلیدی پیکسل 7 معمولی، قیمت مدل 7a را به قیمت حدود 500 دلار برساند.

در نگاه اول قیمت 500 دلاری برای یک گوشی که برچسب «اقتصادی» را روی خود می‌بیند، اندکی گران به نظر می‌رسد. با این وجود باید توجه کرد عملکرد گوشی پیکسل 7a واقعا هم‌تراز با محصولات پرچمدار سال گذشته اندرویدی است و به لحاظ توان پردازشی یا حافظه چیزی کمتر از پیکسل 7 معمولی ندارد. گوشی میانرده گوگل از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی بهره می‌برد که نرخ رفرش 90 هرتزی دارد. این نرخ نوسازی در مقایسه با نرخ رفرش 60 هرتزی پیکسل 6a به‌طور محسوسی بالاتر است. علاوه بر این، حضور 8 گیگ رم و حافظه داخلی 128 گیگ در این گوشی هم باعث می‌شود که عملکرد فنی آن حین استریم یا انجام بازی هم‌سطح یک پرچمدار هزار دلاری اندرویدی باشد!

یکی از مهم‌ترین تلفات گوشی های میانرده و اقتصادی اندرویدی در مقایسه با نمونه‌های پرچمدار، دوربین است. گوگل اما این کار را به‌صورت برعکس انجام داده و در Pixel 7a از یک دوربین 64 مگاپیکسلی استفاده کرده که رزولوشن آن 14 پیکسل بیشتر از محصولات پرچمدار پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو است! البته برخی مشخصات فنی این دوربین مانند میدان دید در مقایسه با دستگاه‌های پریمیوم گوگل کاهش پیدا کرده است. با این وجود عملکرد فنی پیکسل 7 ای همچنین در مقایسه با قیمتی که دارد، شگفت‌انگیز تلقی می‌شود.

پیکسل 7a البته در بخش باتری به‌طور معناداری در مقایسه با رقبای هم‌رده‌اش عقب‌تر است و با ارائه یک باتری 4385 میلی آمپر ساعتی در نیمه پایین گوشی‌های میانرده از نظر شارژدهی باتری قرار می‌گیرد. با این وجود شارژ سریع آن باعث می‌شود که معایب آن کمتر به چشم بیایند.

Samsung Galaxy A14 5G

قیمت: حدود 7.5 میلیون

گلکسی A14 5G

شاید تصور این که بتوان از برند معتبری مثل سامسونگ یک گوشی با قیمت کمتر از 200 دلار خرید برای بسیاری از شما غیرممکن باشد. با این وجود گلکسی ای 14 یکی از بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی سال 2024 است که برند Galaxy سامسونگ را یدک کشیده و توانسته با ایجاد توازنی منطقی بین قیمت و عملکرد به دستگاهی شگفت‌انگیز در کلاس قیمتی اقتصادی و میانرده تبدیل شود. هدف سامسونگ از ساخت گلکسی A14 رقابت با محصولات متعدد و ارزان‌قیمت چینی در کشورهای در حال توسعه است که بازاری بکر برای گوشی‌سازان به شمار می‌رود. در عین حال Galaxy A14 5G به‌خوبی توانسته هدف خود را به انجام رسانده و به دستگاهی خوش‌قیمت و قابل اتکا تبدیل شود.

این گوشی از تراشه اگزینوس 1330 سامسونگ بهره برده و به 64 گیگ حافظه داخلی در کنار 4 گیگ رم مجهز است.‌ گوشی اقتصادی سامسونگ همچنین به اندروید 13 هم مجهز بوده و یکی از ارزان‌ترین اعضای خانواده کهکشانی سامسونگ به شمار می‌رود. سامسونگ البته در اقدامی قابل ستایش همزمان با رونمایی از این گوشی در ژانویه 2023 از تضمین انتشار چهار نسخه بعدی اندروید و چهار سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی هم برای آن خبر داد! گلکسی ای 14 همچنین از بلوتوث 5.2 و وای فای 5 هم پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی اقتصادی سامسونگ 6.6 اینچی بوده و در آن از پانل‌های ال سی دی با نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده شده است. به این ترتیب نمی‌توانید انتظار داشته باشید با صفحه نمایشی هم‌تراز با گلکسی اس 24 و نمایشگر شگفت‌انگیز آن طرف باشید. از سوی دیگر، سامسونگ همچنین با هدف کاهش هزینه‌های تولید این دستگاه، جک هدفون و محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت را از A14 5G حذف کرده است. البته در ازای این حذفیات با یک گوشی 200 دلاری طرف هستیم که به‌خوبی از پس کارهای روزانه برآمده و ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد.

Motorola Moto G Pure

قیمت: حدود 3 میلیون تومان

گوشی اقتصادی اندرویدی 2024

موتورلا یکی از برندهای فعال در حوزه گوشی‌های اقتصادی است که گاهی با هدف کاهش هزینه‌ها، آن‌قدر توانایی و کیفیت دستگاه‌های خود را پایین می‌آورد که دیگر نمی‌توان خرید آن‌ها را توصیه کرد! در عین حال Moto G Pure یک استثنا در این بخش به شمار می‌رود که عملکردی ستودنی را با قیمتی کمتر از 160 دلار ارائه داده و یکی از بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی در سال 2024 است! البته از یک گوشی اندرویدی در این محدوده قیمتی نمی‌توان انتظار چندان بالایی داشت. با این وجود اگر در پی خرید یک گوشی ارزشمند برای انجام کارهای ساده روزمره خود هستید، بعید است گزینه‌ای بهتر از Moto G Pure پیدا کنید.

این گوشی بنا به ماهیت خود در صدد ارائه حداقل توانمندی سخت افزاری قابل قبول است و از 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی بهره می‌برد که صرفا برای اجرای اپلیکیشن‌های سبک و پایه‌ای قابل اتکاست. همچنین تراشه هشت هسته‌ای هلیو جی 25 به کار رفته در این گوشی نیز با این که اصلا برای انجام بازی یا ویرایش تصاویر مناسب نیست؛ اما به‌خوبی از پس کاربری‌های روزانه مثل برقراری تماس، ارسال پیام یا گشت و گذار سبک در اینترنت بر خواهد آمد.

همچنین با وجود این که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی روی کاغذ چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد؛ اما با در نظر گرفتن این که Moto G Pure اساسا برای مالتی تسکینگ طراحی نشده می‌تواند شارژدهی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و کاربران را بیش از یک روز همراهی کند. نکته بارز طراحی و ساخت این گوشی سادگی و قیمت پایین آن است. با این حال قابلیت‌هایی مثل جک 3.5 میلیمتری هدفون، حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا و اتصالات بیسیم متنوع از جمله قابلیت‌هایی هستند که ارزش این دستگاه را به‌مراتب افزایش می‌دهند.

Samsung Galaxy A54

قیمت: حدود 14 میلیون تومان

گلکسی ای 54

با وجود این که Galaxy A14 یکی از بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی سال 2024 سامسونگ به شمار می‌رود، اما اگر دنبال یک میانرده پریمیوم واقعی می‌گردید که با پایین‌ترین هزینه بهترین عملکرد را ارائه کند، گلکسی A54 سامسونگ محصول مناسب شماست. این گوشی 450 دلاری دستگاهی فوق‌العاده است که بسیاری قابلیت‌های فنی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را در خود جا داده و به کاربران عرضه می‌کند.

اگر بتوانید از برخی ایرادات جزیی گلکسی A54 مثل تعداد زیاد اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و غیر قابل حذف آن چشم‌پوشی با محصولی سر و کار خواهید داشت که یک سر و گردن بالاتر از سایر میانرده‌های بازار قرار گرفته و با تکیه بر پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی سامسونگ می‌تواند تا سال‌ها شما را همراهی کند. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی بهره می‌برد که توسط لایه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. علاوه بر این، علاقمندان به Galaxy A54 می‌توانند آن را با 6 یا 8 گیگ رم و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی خریداری کنند.‌ در این میان حضور درگاه کارت حافظه هم قابلیت جذاب و منحصربفرد دیگری است که امکان ارتقای حافظه تا سقف یک ترابایت را به کاربران گلکسی ای 54 داده و خیال آن‌ها را از بابت کمبود حافظه راحت می‌کند.

همچنین بخوانید:

مقایسه سامسونگ گلکسی A54 با گلکسی S23 FE ؛ میان‌رده یا قاتل پرچمداران؟

حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین Galaxy A54 رزولوشنی 50 مگاپیکسلی دارد که روی کاغذ، در مقایسه با بسیاری میانرده‌های دیگر بازار اندکی ضعیف به شمار می‌رود. با این وجود تصاویر ثبت شده توسط این دوربین وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین در کنار این دوربین اصلی هم شاهد تعبیه یک حسگر ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خواهیم بود. دوربین این گوشی میانرده عملکرد بسیار ایده‌آلی داشته و تصاویری بسیار حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر از اکثر میانرده‌ها و حتی برخی پرچمداران بازار ارائه می‌کند.

در کنار تمامی این ویژگی‌ها، میانرده جدید سامسونگ همچنین از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هم بهره برده و یک روز کامل شارژدهی را تضمین می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*