مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025

مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 از راه رسید؛ لوکس‌تر از همیشه با موتور و امکانات جدید

مرسدس بنز جی کلاس 2025 معرفی شد. به‌روزرسانی طراحی، موتور جدید، امکانات لوکس بیشتر و سیستم تعلیق پیشرفته همگی ویژگی‌های جی واگن جدید هستند.

مرسدس بنز، سودآورترین شرکت خودروساز دنیا تصمیم گرفته است شاسی بلند لوکس معروف خود جی کلاس را در مدل جدید با تغییرات چشمگیر مختلفی عرضه کند. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این خودروساز آلمانی به‌تازگی مدل 2025 مرسدس بنز جی کلاس را با پیشرانه جدید، عملکرد آیرودینامیکی بهتر، فناوری‌های آفرودی تازه و امکانات جذاب بیشتر معرفی کرد. اشتوتگارتی‌ها حتی تغییراتی جزئی در نمای بیرونی این شاسی بلند به وجود آورده‌اند که شاید در نگاه اول آنچنان محسوس نباشد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی جی واگن جدید

نمای جلو مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025

در نمای بیرونی جی واگن جدید تغییر شکل ستون‌های A، جلوپنجره جدید و سپرهای بازطراحی شده جلو و عقب به چشم می‌خورند. اسپویلر کوچکی هم روی لبه سقف این اس یو وی آلمانی قرار گرفته است. البته باید اشاره کرد که این تغییرات روی نسخه‌های G550 و AMG G63 اعمال شده‌اند. انتظار می‌رود مرسدس بنز جی کلاس برقی یا همان مرسدس بنز EQG هم از همین المان‌ها در طراحی برخوردار شود. گذشته از این تغییرات ظاهری، مرسدس روی بهبود بدنه این خودرو از لحاظ آیرودینامیک کار کرده است.

مشخصات فنی مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025

مرسدس بنز G550 حالا به‌جای موتور 4 لیتری توئین توربو 416 اسب بخاری قبلی، از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ به‌همراه سیستم هیبرید 48 ولتی بهره می‌برد. موتور مذکور توانایی تولید قدرت 443 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتن متر را دارد؛ یعنی 27 اسب بخار قدرت بیشتر ولی 50 نیوتن متر گشتاور کمتر نسبت به نسخه قبلی. البته موتور توئین توربو V8 نسخه G63 که 577 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند کماکان سر جای خود باقی مانده است.

نمای جلو مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025

مرسدس بنز G63 همچننین به سیستم تعلیق فعالی با نام AMG Active Ride Control مجهز است که از آنتی‌رول بارهای هیدرولیک و کمک‌فنرها برای کاهش غلط بدنه در پیچ‌ها استفاده می‌کند. به ادعای مرسدس بنز، سیستم تعلیق جی کلاس جدید به‌صورت کلی هم سواری خودرو را راحت‌تر می‌کند و اثرات آن را در رانندگی عادی هم می‌توان احساس کرد.

نمای عقب مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025

مرسدس بنز پکیج آفرودی AMG Offroad Package Pro را هم برای جی واگن مدل 2025 ارائه می‌کند. این پکیج دو حالت جدید برای رانندگی با نام‌های AMG Tracking Pro و AMG Active Balance Control را به دنبال دارد که به ترتیب یکی با استفاده از سیستم ترمز و قفل دیفرانسیل، چسبندگی خودرو روی زمین را بهبود می‌بخشد و حالت دیگر هم که از سیستم هیدرولیک تعلیق بهره می‌گیرد، این امکان را به راننده می‌دهد تا به‌صورت دستی حین حرکت میزان سفتی تعلیق را تنظیم کند.

کابین و امکانات جی کلاس جدید

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، G Wagon از امکانات آفرودی جدیدی برخوردار شده است. یک سری گیج ویژه از طریق نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در دسترس قرار گرفته‌اند که جزئیاتی نظیر زاویه فرمان، ارتفاع و موقعیت ماشین را به نمایش می‌گذارند. دوربین 360 درجه ارتقا یافته این شاسی بلند آلمانی هم حالا زیر بدنه آن را نشان می‌دهد. این قابلیت که Transparent Hood نام دارد، دیدی بهتر از زمین زیر خودرو به راننده ارائه می‌کند و در مسیرهای ناهموار و پرمانع می‌تواند کارآمد ظاهر شود.

کابین جی واگن جدید

مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 از امکانات رفاهی جدید هم بی‌نصیب نمانده است. نسخه‌های G550 و G63 این اس یو وی با سیستم اطلاعات و سرگرمی اختصاصی مرسدس بنز با نام MBUX عرضه می‌شوند. این سیستم همچنین به‌صورت بی‌سیم از رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند.

جالیوانی‌ در جلو با قابلیت تنظیم دما و صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هم موجودند و نمایشگرهای بازنگری شده برای سرنشینان عقب در قالب آپشن در اختیار مشتریان گذاشته شده می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، دو نمایشگر لمسی 11.6 اینچی به پشتی صندلی‌های جلو متصل شده است که کاربران با استفاده از آن‌ها امکان گشت‌وگذار در اینترنت، تماشای آنلاین ویدیو و کنترل سیستم صوتی ماشین را دارند. ورود بدون کلید و سیستم صوتی فراگیر برمستر برخی دیگر از امکانات استاندارد جدید جی واگن هستند.

به‌روزرسانی جی واگن در بخش امکانات ایمنی و کمک‌راننده هم دیده می‌شود. این خودرو لوکس حالا سیستم کروز کنترل تطبیقی جدید با قابلیت حفظ خودرو در مرکز لاین دارد که با مشارکت سیستم مسیریابی می‌تواند سرعت خودرو را جهت آماده‌سازی برای پیچ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها کم یا زیاد کند. در ضمن دوربین ثبت وقایع به لیست امکانات این اس یو وی اضافه شده است.

تاریخ عرضه و قیمت مدل 2025 مرسدس جی واگن

به گفته مرسدس بنز، نسخه‌های G550 و G630 مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 در نیمه دوم سال 2024 به نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا راه پیدا می‌کنند. همچنین اگرچه قیمت این نسخه‌ها به‌صورت رسمی مشخص نشده است، انتظار می‌رود با افزایشی جزئی به ترتیب با قیمت پایه 144 هزار و 150 دلار و 184 هزار و 150 دلار روانه بازار شوند.

از دست ندهید: خودروهای فوق لوکس مرسدس با برند میتوس به بازار می‌آیند مرسدس بنز CLA کانسپت، شاهکار جدید آلمانی رونمایی شد + ویدیو مرسدس بنز کلاس E نسخه L معرفی شد؛ محصول لوکس خودروساز آلمانی برای بازار چین و هند! کانسپت نئولون، نسل جدید شاسی بلندهای لوکس جنسیس معرفی شد