ماشین الکتریکی کراس اور جدید شیائومی

خودرو کراس اوور شیائومی برای رقابت با تسلا مدل Y وارد میدان می‌شود

خودرو جدید شیائومی یک کراس اوور برقی است که به طور اختصاصی برای رقابت با تسلا مدل Y راهی میدان می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و تاریخ رونمایی احتمالی از ماشین کراس اور جدید شیائومی همراه می‌شویم.

برند شیائومی پس از سلطه بر بازار گوشی و لوازم خانگی و معرفی برند جدید خود در زمینه ساخت پوشاک و ماگ، این بار قلب صنعت کشور چین یعنی خودروسازی را هدف گرفته است. این هدف با ساخت خودرو سدان شیائومی SU7 استارت خورد تا بازار تسلا مدل 3 را تحت شعاع قرار دهد. حالا چینی‌ها یک هدف جدید را برای خود تعریف کرده‌اند: ساخت خودرو کراس اور شیائومی و رقابت با پرفروش‌ترین و امن‌ترین خودرو کراس اور جهان یعنی تسلا مدل Y. برای اطلاع از تمام ماجرا، با اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید.

خودرو جدید شیائومی یک کراس اوور برقی است

خودرو کراس اوور برقی شیائومی

تصویر احتمالی از خودرو برقی جدید شیائومی

در حال حاضر از توان نهایی و اعداد قطعی خودرو کراس اوور برقی شیائومی چیز زیادی نمی‌دانیم اما اگر به سراغ افراد مطلع و جاسوس‌های صنعت خودروسازی چین برویم، اطلاعات جذابی دستگیر ما می‌شود. با توجه به اطلاعات لو رفته از جاسوس‌ها، خودرو کراس اور برقی شیائومی در سه نسخه یعنی مدل‌های FWD، AWD و EREV راهی بازار خواهد شد و از پلتفرم معروف شرکت لی اتو چین (Li Auto) بهره می‌برد. همچنین اگر تسلا مدل Y را مبنا قرار دهیم، احتمالا توان خودرو برقی جدید شیائومی هم بسته به مدل AWD یا RWD، چیزی بین 290 تا 340 اسب بخار قدرت و 420 تا 510 نیوتن متر گشتاور خواهد بود و احتمالا به باتری‌های 70 کیلو وات ساعتی هم مجهز باشد که در هر بار شارژ شدن، چیزی نزدیک به 600 کیلومتر را بدون توقف طی کند. در مورد قیمت هم اصلا نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم اما احتمالا قیمت خودرو کراس اور برقی شیائومی هم در بازه 40 هزار دلار حرکت کند.

خودرو کراس اوور برقی شیائومی

تصویر احتمالی از کابین و داشبورد خودرو برقی جدید شیائومی

همچنین می‌دانیم که ساخت شیائومی SU7 (از زمان رسانه‌ای شدن موضوع) تقریبا 2 سال طول کشید. حالا اگر مبنا را بر همین اصل قرار دهیم و پیشرفت شیائومی در صنعت خودروسازی قرار دهیم، احتمالا خودرو کراس اوور برقی شیائومی جایی در سال 2025 راهی میدان خواهد شد.

مقایسه خودرو برقی شیائومی با تسلا

ماشین الکتریکی کراس اور جدید شیائومی - شیائومی SU7

شیائومی SU7

شیائومی SU7 به تازگی و در قامت یک خودرو سدان الکتریکی و در دو مدل، راهی بازار چین شد تا هم طرفداران خودروهای برقی AWD و RWD را راضی نگه دارد و علاوه بر آن با قیمت اقتصادی خود یعنی 29 هزار دلار در نسخه استاندارد، تسلا مدل 3 را با قیمت پایه‌ی بالای 30 هزار دلار شکست دهد. نسخه استاندارد شیائومی SU7 به باتری‌های 73.6 کیلو وات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ شدن می‌توانند تا 700 کیلومتر را یک نفس طی کنند. در سمت مقابل، تسلا مدل 3 در ارزان‌ترین نسخه خود میزبان پکیج باتری‌های 60 کیلو وات ساعتی است که در هر بار شارژ شدن تنها 606 کیلومتر راه می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*