مقایسه گلکسی آ35- Galaxy A35 با گلکسی آ54- Galaxy A54

مقایسه سامسونگ گلکسی آ35 با آ54؛ Galaxy A35 بخریم یا Galaxy A54

در این مطلب قصد داریم تا میان رده تازه نفس سامسونگ یعنی گلکسی آ35- Galaxy A35 را با گلکسی آ54- Galaxy A54 سال قبل مقایسه کنیم.

گوشی های میان رده اندرویدی نسبت به پرچمداران، فروش و مخاطب بیشتری دارند ولی حالا به دلیل وجود مدل‌ها و کمپانی‌های متنوع، خرید یک گوشی میان رده می‌تواند چالش برانگیز باشد. گجت نیوز نیز قصد دارد تا اغلب گوشی های محبوب میان رده بازار را با هم مقایسه کرده و مخاطبین بتوانند انتخاب درستی در خرید داشته باشند. این مطلب را نیز به مقایسه دو میان رده تازه نفس سامسونگ یعنی گلکسی آ35- Galaxy A35 با گلکسی آ54- Galaxy A54 اختصاص خواهیم داد تا با بررسی جزئیات کامل این دو گوشی، بتوانید به بهترین انتخاب خود برسید.

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله

مقایسه گلکسی آ35- Galaxy A35 با گلکسی آ54- Galaxy A54

مطمئنا هر دو گوشی ذکر شده نقاط قوت و ضعفی خواهند داشت و قصد ما در این مطلب این است تا به تمام جنبه‌های این دو محصول بپردازیم. اما آنچه که مسلما می‌توان گفت، این است که هر دو گوشی می‌توانند بهترین گوشی‌های میان رده بازار از میدان به در کنند.

مقایسه ابعاد، اندازه و جنس

در مقایسه اول می‌توان به اندازه صفحه نمایش‌ها اشاره کرد که گلکسی آ35 با اندازه 6.6 اینچی بزرگ‌تر از گلکسی آ54 با اندازه صفحه نمایش 6.4 اینچ است. این تفاوت اندازه می‌تواند با در دست گرفتن گوشی قابل توجه باشد.

از لحاظ ابعاد و وزن، گلکسی آ35 در واقع نسخه پریمیوم A34 به‌شمار می‌رود که به طور قابل توجهی سنگین‌تر شده و به 209 گرم رسیده است. در طرف مقابل نیز گلکسی آ54 با 202 گرم قرار گرفته که عملا این تفاوت وزن در عملکرد قابل ملاحظه نبوده اما همان طور که گفتیم، ما تمامی موارد را بررسی خواهیم کرد.مقایسه سایز و وزن گلکسی آ35 با آ54

طراحی پریمیوم گلکسی آ35 تنها به وزن بیشتر محدود نشده و جنس پنل پشتی دستگاه نیز جای پلاستیک از شیشه ساخته شده است. همچنین شیشه جلو نیز از گوریلا گلس وکتوس پلاس ساخته شده تا طراحی جذاب‌تری را القا کند. در گلکسی آ54 نیز از گوریلا گلس 5 استفاده شده که هر دو گوشی رتبه حفاظتی IP67 را کسب کرده‌اند.

از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی بین گلکسی آ35 و آ54 وجود ندارد و تنها حاشیه‌های نمایشگر در گلکسی آ35 کمی نازک‌تر بوده و کناره‌های صاف‌تری دارد. در بررسی تنوع رنگ‌ها نیز باید گفت که گلکسی آ54، بیشتر با رنگ‌های سنتی مانند بنفش، سفید و لیمویی عرضه شده است. این در حالی است که گلکسی آ35 را می‌توان در رنگ‌های جذاب‌تری مانند آبی یخی و لیمویی یافت.

مقایسه گلکسی آ35 با آ54

راست: گلکس آ54 چپ: گلکسی آ35

مشخصات جانبی

اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت واقع در زیر نمایشگر از جمله مشخصات هر دو گوشی است. همچنین در هر دو گوشی حافظه از طریق یک اسلات میکرو اس دی که با اسلات نانو سیم کارت دوم مشترک است، قابلیت ارتقا دارد. هیچ کدام از گوشی ها جک 3.5 میلی متری صدا یا گیرنده رادیوی FM داخلی نداشته و پشتیبانی از NFC نیز در مدل اکثر بازارها قابل دسترسی است.

مقایسه صفحه نمایش

با تغییر نسل از گلکسی از آ34 به آ35، در مورد صفحه نمایش تغییرات زیادی اعمال نشده و همان پنل سوپر آمولد 6.6 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز قرار گرفته است. در مقابل، گلکسی آ54 نیز از همین پنل اما در سایز کوچک‌تر 6.4 اینچ و با همان وضوح 1080 در 2340 پیکسل استفاده می‌کند.مقایسه نمایشگر گلکسی آ35 با آ54

در تست‌های بیشینه روشنایی هیچ یک از دو گوشی نتوانستند به سطح مطلوب برسند اما همچنان می‌توانند میزان روشنایی مورد نیاز برای قابل استفاده بودن در فضای باز را تامین کنند و هر دو به یک اندازه این روشنایی را ایجاد کردند.

تنها تفاوت قابل توجه در این بخش را می‌توان به گواهی HDR10+ گلکسی آ54 اشاره کرد که برای مقایسه بهتر باید گفت که گلکسی آ35 فاقد هرگونه گواهی رسمی HDR است.

عمر باتری

هر دو گوشی از باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی و همچنین تراشه اگزینوس 1380 استفاده می‌کند که با وجود تفاوت جزئی در اندازه نمایشگر این دو گوشی، انتظار می‌رود عمر کلی باتری بسیار مشابه باشد.مقایسه عمر باتری گلکسی آ35 با آ54

به طور کلی با بررسی نتایج تست‌های مختلف، باتری گلکسی آ35 عمر بالاتری در مقایسه با گلکسی آ54 در استفاده‌های مختلف داشته که بخش عمده تفاوت‌ها در هنگام تست بازی ثبت شده است. این نشان می‌دهد که گلکسی آ35 می‌تواند به مراتب جایگاه بالاتری در استفاده یک گیمر از این گوشی داشته باشد. البته لازم به ذکر است که تست‌های صورت گرفته برای گلکسی آ54 روی اندروید 13 و One UI 5.1 انجام شده و برای گلکسی آ35 روی Android 14 و One UI 6.1 تست شده است. بنابراین امیدواریم گلکسی آ54 نیز با دریافت اندروید 14 و One UI 6.1 بتواند بهبودهایی در زمینه مصرف باتری داشته باشد.

سرعت شارژ شدن

هر دو گلکسی A35 و A54 به لحاظ فنی از شارژ 25 واتی PPS + PD سامسونگ پشتیبانی می‌کنند و از آنجایی که هر دو ظرفیت باتری یکسانی دارند، می‌توان انتظار داشت که با سرعت یکسانی نیز شارژ شوند. اما آنچه در تست‌ها دیده می‌شود، گلکسی آ54 بسیار سریع‌تر از گلکسی آ35 شارژ شده و به راحتی می‌تواند در عرض کمتر از یک ساعت، شارژ گوشی را تا 100 درصد برساند. این در حالی است که گلکسی آ35 برای شارژ شدن کامل به حدود یک و نیم ساعت زمان نیاز دارد. مقایسه سرعت شارژ شدن گلکسی آ35 با آ54

بنابراین اگر سرعت شارژ بیشتری را می‌خواهید، بهتر است که در انتخابتان گلکسی آ54 را بیشتر در نظر بگیرید.

عملکرد اسپیکرها

هر دو گوشی گلکسی A35 و A54 به اسپیکرهای استریو هیبریدی مشابه با یک بلندگو اختصاصی در قسمت پایین و هدفون تقویت شده مجهز شده‌اند. عملکرد هر دو گوشی در تست‌های استاندارد پخش صدا بسیار مشابه بوده و هر دو کیفیت قابل قبولی را ارائه کردند. البته در هنگام پخش صدا یک تفاوت بسیار جزئی در میان این دو گوشی وجود داشت که با حسگرهای خاصی قابل تشخیص هستند.

مقایسه عملکرد پردازشی و کارایی

سامسونگ امسال تراشه اگزینوس 1380 را برای بسیاری از دستگاه‌هایش به کار برده و گلکسی آ35 و آ54 نیز از همین پردازنده استفاده می‌کنند. اگزینوس 1380 با معماری 5 نانومتری طراحی شده که ترکیبی از چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 است. واحد پردازشی گرافیکی نیز در این تراشه MP5 Mali-G68 اعلام شده است.مقایسه عملکرد پردازشی گلکسی آ35 با آ54

گلکسی آ35 و آ54 در مدل پایه، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 6 گیگابایت رم را ارائه می‌دهند که تا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش است. همچنین برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر هر دو این گوشی ها قابلیت پشتیبانی از میکرو اس دی کارت را دارند. ناگفته نماند که گلکسی آ54 گزینه‌های بیشتری نیز برای فضای ذخیره سازی و حافظه رم را ارائه می‌کند.

از آنجایی که هر دو گوشی گلکسی آ35 و آ54 از یک تراشه استفاده می‌کنند، بنابراین عملکرد مشابهی را نیز باید انتظار داشت. تراشه‌های اگزینوس سامسونگ با مشکل داغ شدن گوشی مشهور هستند و این مشکل در همین نسخه 1380 نیز در اوایل آزمایش‌ها وجود داشته است. اما حالا به لطف برخی تغییرات سخت افزاری در گلکسی آ35 حالا این مشکل رفع شده و حتی شاهد عملکرد بهتر و پایدارتری در آ35 نسبت به آ54 هستیم.مقایسه عملکرد پردازشی گلکسی آ35 با آ54

همچنین در اغلب تست بنچمارک‌های مختلف نیز گلکسی آ35 نمره بهتری نسبت به آ54 کسب کرده و تنها در بنچمارک 3D Mark که بیشتر بر روی عملکرد گرافیکی تمرکز دارد، گلکسی آ54 توانست از آ35 پیشی بگیرد.

عملکرد دوربین

دوربین اصلی در هر دو گوشی 50 مگاپیکسلی بوده که سنسور 1/1.56 اینچی 1.0 میکرومتری گلکسی آ54 بزرگتر از سنسور آ35 است. برای سنسور گلکسی آ54 نیز سامسونگ احتمالا از GN5 بومی خودش یا IMX766 سونی استفاده کرده باشد.

در طرف مقابل نیز گلکسی آ35 دارای سنسور کوچک‌تر 1/1.96 اینچی در دوربین اصلی بوده که گویا به‌طور اختصاصی برای این گوشی ساخته شده است. همچنین هر دو گوشی سیستم تثبیت کننده اپتیکال تصویر در دوربین اصلی خود هستند.

دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی در گلکسی آ54 وضوح بالاتری نسبت به دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی آ35 ارائه می‌کند. نکته منفی هر دو گوشی در این است که هیچ کدام قابلیت فوکوس خودکار نداشته و دوربین سوم نیز در هر دو مدل، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است. در ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی نیز گلکسی آ54 با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خود می‌تواند تصاویر واضح‌تری را ثبت کند. البته هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهای سلفی را با کیفیت 4K ثبت کنند.

کیفیت تصاویر

هر دو گوشی با دوربین‌های اصلی خود تصاویری 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرند و انتخاب بهترین عکس، واقعا کار مشکلی است. به طور کلی گلکسی آ35 و آ54 در بخش دوربین عملکرد یکسانی داشته و کیفیت تصاویر خروجی آنها مشابه است. اما با بررسی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که گلکسی آ35، به دلیل پردازش طولانی که روی تصویر انجام می‌‌دهد، از لحاظ جزئیات و کیفیت آنها از برتری نسبی برخوردار است. با این حال تفاوت‌ها بسیار جزئی هستند.

در ثبت تصاویر با دوربین فوق عریض نیز جزئیات تصاویر گلکسی آ35 تا حدودی بهتر از آ54 جزئیات را شناخته و کیفیت آنها را نیز حفظ کرده است. با مقایسه تصاویر سلفی گرفته شده نیز متوجه شدیم که گلکسی آ35، رنگ پوست و جزئیات را طبیعی‌تر از دوربین 32 مگاپیکسلی گلکسی آ54 گرفته که همچنان تشخیص این تفاوت‌ها به دقت بالایی نیاز دارد.

به‌طور کلی تصاویر گرفته با هر دو گوشی از لحاظ محدوده داینامیکی، تشخیص جزئیات و برقراری درست سایه ها و هایلات‌ها می‌توانند تا حدی به رضایت مطلوب استفاده کننده برسند. ناگفته نماند که تصاویر فوق عریض در A54 نسبت به رزولوشن پایین تر در A35، برتری نسبی در جزئیات دارد.

کیفیت فیلم برداری

هر دو گوشی گلکسی آ35 و آ54 می‌توانند با دوربین اصلی خود تا وضوح حداکثر 4K فیلم‌برداری کنند. در فیلم برداری 4K با استفاده از دوربین اصلی هر دو گوشی، تفاوت‌های آشکاری وجود دارند. رنگ‌ها در گلکسی آ35 کمی مایل به اشباع بوده و محدوده داینامیکی و کنتراست گلکسی آ54 نیز در سراسر صفحه ثابت است.

گلکسی A54 در مورد ویدیوهایی با زوم 2 برابری و فوق عریض برتری واضحی نسبت به A35 دارد؛ چراکه کیفیت فیلم برداری آ35 در حالت فوق عریض به 1080p محدود شده است. در مورد کیفیت فیلم برداری در حالت نور کم نیز می‌توان گفت که گلکسی آ54 جزئیات دقیق تری را نسبت به آ35 ثبت می‌کند. در واقع برگ برنده گلکسی آ54 در این بخش، مربوط به فیلم برداری فوق عریض در حالت نور کم بوده که به راحتی از آ35 سبقت می‌گیرد.

جمع بندی کلی

هر دو گوشی گلکسی A35 و A54 دستگاه‌های میان رده فوق‌العاده‌ای هستند و می‌توانند ارزش خرید نیز داشته باشند. از لحاظ مشخصات نیز بسیار شبیه هم بوده و تنها تفاوت‌های جزئی در برخی معیارها قابل مشاهده است.

برای مثال با وجود برتری گلکسی A54 در بخش قدرت فنی اما هیچ ویژگی خاصی نیست که از این معیار در گلکسی A35 وجود نداشته باشد. همچنین گلکسی A54 در ضبط ویدیوی 4K در حالت فوق عریض و همچنین استاندارهای نمایش HDR نسبت به گلکسی آ35 برتری نسبی دارد اما موضوع مهم این است که این قابلیت‌ها چندان مورد استفاده کاربر قرار نگرفته و تفاوت‌ها نیز برای یک استفاده کننده عادی قابل تشخیص نیستند. به خصوص با توجه به اینکه نمایشگر هر دو گوشی بسیار شبیه هم بوده و تصاویر را با کیفیت رضایت بخشی ارائه می‌کنند. در نهایت گلکسی آ54 نسبت به آ35 سرعت شارژ بیشتری دارد که این می‌تواند به عنوان یک گزینه مثبت در هنگام خرید مدنظر قرار بگیرد.

هر دو گوشی گلکسی A35 و A54 به مدت چهار سال به‌روز رسانی های نرم‌افزاری و پنج سال نیز به‌روز رسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که به دلیل عرضه زودتر گلکسی آ54، یک سال از این زمان تعیین شده گذشته و آ35 هنوز در اول راه است. در این مطلب ما به مقایسه گلکسی A35 و A54 پرداخته و تمام جزئیات آنها را بررسی کردیم. اما انتخاب نهایی برعهده شماست تا با اطلاع کامل از نقاط قوت هر کدام، بهترین انتخاب را بسته به استفاده‌تان کرده باشید.

نقاط قوت گلکسی آ35- Galaxy A35

  • مجهز به جدیدترین زبان طراحی سامسونگ
  • استفاده از گوریلا گلس ویکتوس پلاس به جای گوریلا گلس 5
  • صفحه نمایش بزرگتر 6.6 اینچی
  • استقامت بالاتر نسبی باتری
  • عملکرد پایدارتر و داغ شدن کمتر
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر

نقاط قوت گلکسی آ54- Galaxy A54

  • دارای استاندارد پخش ویدیو HDR10+
  • سرعت شارژ سریعتر
  • فیلم برداری 4K با کیفیت‌تر در حالت فوق عریض
در گجت نیوز بخوانید:
تماشا کنید: پنج دلیل برای خرید گلکسی A54 سامسونگ مقایسه سامسونگ گلکسی A34 با گلکسی A54؛ تفاوت در چیست؟ بزرگترین تغییرات گلکسی A54 نسبت به گلکسی A53 سامسونگ مقایسه سامسونگ گلکسی A54 و گلکسی A73؛ کدام را بخریم؟ مقایسه سامسونگ گلکسی A54 با گلکسی S23 FE ؛ میان‌رده یا قاتل پرچمداران؟ گلکسی A54 نخرید، A55 سامسونگ قدرتمندتر خواهد بود گلکسی A55 در برابر گلکسی A35؛ کدام میان رده سال 2024 سامسونگ برای ما مناسب‌تر است؟ ارتقاء با بودجه محدود: آیا گلکسی A35 جایگزین مناسبی برای A53 است؟ مقایسه گلکسی A35 و A34 سامسونگ؛ نسخه جدید ارزش خرید دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*