قیمت رنو ساندرو کارکرده - فروردین ۱۴۰۳

قیمت رنو ساندرو کارکرده در حال ورود به کانال ۱ میلیارد تومان

قیمت رنو ساندرو کارکرده در فروردین ۱۴۰۳ در آستانه ورود به ۱ میلیارد تومان است. در زمان عرضه، مدل صفر کیلومتر آن ۴۰ میلیون تومان بود!

رنو ساندرو، هاچ‌بک محبوب فرانسوی که در سال‌های 1394 تا 1398 توسط پارس خودرو در ایران تولید می‌شد، این روزها با قیمتی نجومی در بازار ایران روبرو شده است. مدل‌های دنده اتوماتیک این خودرو که در زمان عرضه قیمتی حدود 40 میلیون تومانی داشتند، حالا در آستانه رسیدن به 1 میلیارد تومان هستند.

قیمت رنو ساندرو کارکرده - فروردین ۱۴۰۳

اولین و مهم‌ترین دلیل رشد چشمگیر قیمت رنو ساندرو کارکرده، توقف تولید آن در ایران است. از سال 1398 به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، تولید این خودرو در ایران متوقف شد. در حالی که تقاضا برای این خودرو همچنان بالا بود، عدم عرضه مدل‌های جدید، باعث افزایش قیمت مدل‌های قدیمی شد. دومین دلیل، افزایش قیمت ارز است. بسیاری از قطعات یدکی ساندرو وارداتی هستند و با افزایش قیمت ارز، قیمت این قطعات نیز به شدت بالا رفته است. این موضوع به نوبه خود، باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازار شده است.

قیمت رنو ساندرو اتوماتیک کارکرده – فروردین ۱۴۰۳

مدلکارکردقیمت (تومان)
۱۳۹۶۸۰،۰۰۰۸۴۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۶۸۴،۰۰۰۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۷۸۰،۰۰۰۹۲۵،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۵۱۶۰،۰۰۰۷۹۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۵۹۳،۰۰۰۸۱۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۷۱۱۳،۰۰۰۹۱۵،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۶۱۰۰،۰۰۰۸۸۰،۰۰۰،۰۰۰

در حال حاضر، بازار خودرو ایران با کمبود عرضه مواجه است. این کمبود عرضه، به دلیل مشکلات تولید و همچنین افزایش تقاضا به دلیل تورم و نااطمینانی اقتصادی، به وجود آمده است. کمبود عرضه، عاملی دیگر در افزایش قیمت ساندرو و سایر خودروها در بازار ایران است.

قیمت رنو ساندرو کارکرده - فروردین ۱۴۰۳

رنو ساندرو به دلیل مزایایی مانند قیمت مناسب (در زمان عرضه)، راندمان بالا، استهلاک کم، خدمات پس از فروش گسترده و فضای داخلی جادار، به یک خودرو محبوب در ایران تبدیل شده بود. این محبوبیت، تقاضا برای این خودرو را بالا نگه داشته و به افزایش قیمت آن دامن زده است. با توجه به شرایط فعلی، بعید به نظر می‌رسد که قیمت ساندرو در کوتاه مدت کاهش یابد. تداوم تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و کمبود عرضه، عواملی هستند که می‌توانند قیمت این خودرو را در سطوح بالا نگه دارند.

پیشینه خبر:
مقایسه ال ۹۰ با رنو ساندرو ؛ تفاوت تندر نود و ساندرو چیست؟ نمره بسیار پایین رنو ساندرو در تست تصادف؛ سازنده چه می‌گوید؟ بررسی معایب رنو ساندرو ؛ به این ۷ دلیل ساندرو نخرید بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*