تویوتا C-HR برقی

تویوتا C-HR برقی، محصول جدید غول خودروسازی ژاپنی در راه ایران

یکی از جدیدترین خودروهای برقی که برای واردات به کشور در نظر گرفته شده، تویوتا C-HR برقی، محصول جدید غول ژاپنی صنعت خودروسازی است.

توجه خاص سیاستگذاران ایران به مسئله واردات خودروهای برقی سبب شده تا بسیاری از فعالان صنعت خودرو شروع به مونتاژ یا واردات انواع خودروهای برقی کنند. یکی از جدیدترین خودروهای برقی ژاپنی که اخیرا ویدیوهای زیادی از وجود آن در تعداد بالا در انبارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر شده، تویوتا C-HR است.

با در نظر گرفتن این نکته که عموم واردکنندگان ایرانی برای واردات خودرو اقدام به واردات از کشورهای حوزه خلیج فارس می‌کنند، عجیب نیست که این خودرو حالا در جمع خودروهای وارداتی به بازار ایران نیز قرار گرفته است. در ادامه به‌طور مختصر به معرفی این خودرو برقی می‌پردازیم.

مشخصات و امکانات تویوتا C-HR برقی

تویوتا C-HR الکترونیکی جدید، محصولی تولید شده در کشور چین است که از یک موتور برقی 150 کیلوواتی استفاده می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور است و از یک باتری 54.3 کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند که شعاع حرکتی حدودا 400 کیلومتری را برای آن فراهم کرده است. گفتنی است که شارژ کامل این باتری با جریان برق عادی می‌تواند تا 6.5 ساعت به طول بینجامد.

واردات تویوتا C-HR برقی به ایران

از جمله مهم‌ترین امکانات خودرو برقی جدید تویوتا نیز می‌توان به برخورداری از سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در نتیجه تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی حرکت بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، سانروف، سیستم تهویه مطبوع برقی، مانیتور لمسی، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، امکان تنظیم و باز و بسته کردن آینه‌های کناری به‌صورت برقی، سنسورهای نور و باران و ترمز پارک برقی اشاره کرد.

حتما بخوانید:
نسخه جدید تویوتا اف جی کروزر در پلتفرم پیکاپ عرضه می‌شود! تویوتا کرولا کراس به ایران آمد؛ شاسی بلند ارزان قیمت ژاپنی تویوتا BZ3 ، جدیدترین سدان ژاپنی ها به ایران وارد شد + عکس و مشخصات تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟