محصول بعدی اپل

محصول بعدی اپل، احتمالا کامپیوتر یا گوشی و تبلت نیست!

ظاهرا محصول بعدی اپل از خاکستر پروژه Apple Car بیرون خواهد آمد. درباره یک گوشی تاشو، کامپیوتر جدید یا حتی خودرو صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه صحبت از یک ربات خانگی هوشمند است.

شاید پروژه خودرویی اپل، موسوم به Apple Car به سرانجام نرسیده باشد؛ اما تحقیقاتی که برای سیستم‌های خودران و رباتیک آن انجام شد، می‌تواند درها را به روی محصول بعدی اپل بگشاید.

بلومبرگ به‌نقل از منابع مطلع، گزارش داده که دپارتمان‌های هوش مصنوعی و مهندسی سخت‌افزاری اپل، روی یک پروژه رباتیک جدید کار می‌کنند. مدیر بخش AI این کمپانی (جان جیان‌آندریا) و دو نفر از مدیران بخش محصولات خانگی (مت کاستلو و برایان لینچ) عهده‌دار مسئولیت نظارت بر این پروژه شده‌اند.

پیش‌تر اپل نشان داده بود که روی خودروسازی، لوازم خانگی و رایانش فضایی متمرکز شده است؛ اما حالا که پروژه ساخت خودرو اپل بعد از ۱۰ سال رسماً لغو شده، این کمپانی می‌تواند با ظرفیت بیشتری روی لوازم خانگی کار کند.

ظاهرا در حال حاضر، تیم رباتیک اپل دو پروژه را در دست گرفته که البته هنوز هیچ‌یک برای تبدیل به یک محصول تجاری، چراغ سبز دریافت نکرده‌اند.

اولی، یک بازوی رباتیک مانیتوری است که می‌تواند واکنش‌های ساده‌ای نسبت به برخی حرکات کاربران نشان دهد. دومی اما کمی بلندپروازانه‌تر است: یک ربات که در خانه پرسه می‌زند. هنوز چیزی از قابلیت‌های آن نمی‌‌دانیم؛ ولی بعید نیست بتواند دستورهای ساده و برخی کارهای منزل را انجام دهد. در هر صورت، هر دو پروژه اتکای سنگینی روی هوش مصنوعی دارند.

ربات خانگی اپل

طرحی فرضی از ربات خانگی اپل

ناگفته نماند که واحدهای داخلی اپل، همواره روی محصولات مختلفی کار می‌کنند که خیلی از آن‌ها هرگز وارد بازار نمی‌شوند. ولی این اواخر، ربات‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و کمپانی‌های دیگری نظیر آمازون نیز به محصولات رباتیک خانگی علاقه نشان داده‌اند. حتی ربات‌های انسان‌نمایی را دیده‌ایم که صورت هم دارند و صحبت می‌کنند.

اما واقعیت این است که با سطح فناوری روز، کاربرد عملی ربات‌های خانگی چیزی بیش از تمیز کردن کف و سرامیک منازل نیست. باید دید آیا ربات اپل می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*